ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Zoekmachine van Google heeft een infectie volgens AVG

Trefwoorden:

adeille Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten adeille heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
26 Reacties

10 februari 2018, 13:20

ik kan op google in de startpagina van ZeelandNet.nl niet meer zoeken. Krijg de medeling kan de pagina niet bereiken en vervolgens krijg ik als je op details klikt de volgende melding:
Kan deze pagina niet bereiken
Probeer dit
Zorg dat u het juiste webadres hebt: http://www.zeelandnet.nl
Zoek naar "http://www.zeelandnet.nl" op Bing
Vernieuw de pagina
Details
De verbinding met de website is opnieuw ingesteld.
Foutcode: INET_E_DOWNLOAD_FAILURE

ligt dit aan ZeelandNet of zit erbij mij iets fout wat ik mij niet kan voorstellen ,want mijn virus software staat altijd aan.

Groet
Ad Eillebrecht
Gemarkeerd als antwoord: GoeRoe op 22 februari 2018, 19:51

adeille schreef:

het werkt momenteel weer zoals van ouds. bedankt allemaal voor de reactie's


Dat is goed nieuws, Adeille :)

Als je nog even op Beste antwoord klikt, wordt je vraag als 'beantwoord' gemarkeerd.
Alvast bedankt!

Bekijk origineel
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • JeroenJeroen

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

    Webmaster
    552 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    13 februari 2018, 13:36

    Het google zoeken gaat nu via https. Ik vermoed dat avg / avast moeite hadden met http.
  • Adrie200

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Adrie200 heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    10 Reacties

    13 februari 2018, 15:17

    fred44nl heeft gelijk, ik ervaar dezelfde problemen met Avast en het komt inderdaad alleen voor wanneer ik de Google zoekbalk op de starpagina van Zeelandnet gebruik verder ben ik het nog nergens tegengekomen.
  • JeroenJeroen

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

    Webmaster
    552 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    13 februari 2018, 16:42

    De google zoekpagina verhuist naar https. Dit kreeg ik met Avast.

  • adeille Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten adeille heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    26 Reacties

    13 februari 2018, 17:51

    hoe stel ik dat in als via ZeelandNet.nl de zoekbalk gebruik , want avg gooit hem er nog steeds uit
  • adeille Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten adeille heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    26 Reacties

    13 februari 2018, 17:56

    het forum opent met https en met een slotje er voor en ZeelandNet.nl met www, en een uitroepteken in een cirkel,
    Wat houd dat dan in en hoe kan ik dit eventueel veranderen in https met een slotje ervoor
  • Sandra

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sandra heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    8 Reacties

    13 februari 2018, 20:46

    Wij constateren dit probleem ook. Heb verder geen idee wat ik er eventueel aan kan doen. Volg onderwerp. :)
  • Marie

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marie heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    138 Reacties

    13 februari 2018, 22:03

    Net ook even de google zoekbalk van de Zeelandnet pagina gebruikt.
    Wordt bij mij direct door Avast geblokkeerd.
  • driepinter
    297 Reacties

    14 februari 2018, 08:05

    De nieuw gebruikte zoek methode voor de ZeelandNet Google zoekbalk van Jeroen
    is nu wel veilig.

    Ik zelf gebruik F-Secure Safe en zie deze melding niet op de ZeelandNet
    Google zoekbalk.

    Je kunt altijd nog zoeken vanuit een automatisch geopend tweede tabblad.

    2 Bijlagen

  • JeroenJeroen

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

    Webmaster
    552 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    14 februari 2018, 09:21

    Maria,
    Ik heb zelf AVG geinstallleerd en google zoeken op zeelandnet nagekeken.
    Ik kreeg de melding dat het veilig was.


    Krijg jij de melding nog wel?
  • adeille Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten adeille heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    26 Reacties

    14 februari 2018, 09:43

    Beste Jeroen,

    Ik krijg nog steeds de melding dat het niet veilig is en de verbinding wordt verbroken.
    De melding ik krijg is de volgende : HTML:Google-A [phish]. Als ik vervolgens de computer scan dan is alles in orde.
    Waarom staat er bij www.zeelandnet.nl een cirkeltje met een uitroepteken in en bij https:// forumzeelandnet.nl een slotje. Als ik op het uitroepteken klikt krijg ik te lezen: wees hier voorzichtig uw verbinding is niet versleuteld
  • JeroenJeroen

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

    Webmaster
    552 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    14 februari 2018, 09:52

    Adeille,

    Die melding krijg je omdat Zeelandnet.nl op een standaard verbinding zit.
    We zijn bezig dit over te zetten naar een https, een beveiligde verbinding.
    Zodra we over zijn, krijg je het uitroeptekentje ook niet meer.
  • Marie

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marie heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    138 Reacties

    14 februari 2018, 10:23

    Jeroen,
    Ik heb het ff getest.
    In de zoekbalk op Zeelandnet pagina hv zeeland ingetikt. Ik krijg dan nog steeds die melding die Adeille hierboven ook omschrijft.
    Als ik op chrome hv zeeland intik loopt het wel gewoon door, dus ik denk dat ergens in de doorleiding via jullie iets niet lekker loopt.
    Ik heb er zelf geen probleem mee want ik gebruik die zoekbalk op de zeelandnet pagina nooit. Ik heb het puur uit nieuwsgierigheid nav de verhalen hier uitgeprobeerd.:)
  • Szilweszter

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Szilweszter heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    20 Reacties

    16 februari 2018, 15:03

    Ik heb het zelfde probleem, ik gebruik Chrome. Wat mij op valt is dat Chrome een ! aan geeft voor het Http gedeelte, als je daar op klik geeft hij aan de dat de pagina niet veilig is heeft met een certificaat te maken. Kan dat het probleem zijn.

    1 Bijlage

  • Jos
    2035 Reacties

    16 februari 2018, 15:26

    Szilweszter schreef:

    Ik heb het zelfde probleem, ik gebruik Chrome. Wat mij op valt is dat Chrome een ! aan geeft voor het Http gedeelte, als je daar op klik geeft hij aan de dat de pagina niet veilig is heeft met een certificaat te maken. Kan dat het probleem zijn.



    Dat ! geeft aan dat Zeelandnet nog via http werkt en nog niet via het (beveiligde) https. Zoals Jeroen eerder in dit topic al aangaf, wordt daar wel aan gewerkt!
  • kobuskuch

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten kobuskuch heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    188 Reacties

    16 februari 2018, 19:56

    Ok hier na een week nog steeds ellende. Is wel omheen te werken, daar gaat het mij dus niet om.
    Misschien nuttig:
    Edge 41.16299.248.0
    EdgeHTML 16.16299
    AVG één uur geleden geupdated: Kijk maar:
    18.1.3044 & 18026-4.
    Sterkte met het zoeken.
  • JeroenJeroen

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

    Webmaster
    552 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    21 februari 2018, 10:31

    Contact gehad met AVG. Ze meldde me het volgende:
    "The detection by AVG was incorrect and was removed in a recent AVG update, please wait at least 24 hours."
  • kobuskuch

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten kobuskuch heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    188 Reacties

    21 februari 2018, 10:35

    Wij wachten af. Overigens: heeft AVG nog aangegeven wie/wat de oorzaak was, met name zij(AVG) of Zeelandnet?
  • Koeba

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    436 Reacties

    21 februari 2018, 10:46

    kobuskuch schreef:

    Wij wachten af. Overigens: heeft AVG nog aangegeven wie/wat de oorzaak was, met name zij(AVG) of Zeelandnet?


    AVG zegt zelf: "The detection by AVG was incorrect". Fout van AVG dus.
    Storm. Glas. Water.
  • Marie

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marie heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    138 Reacties

    21 februari 2018, 15:43

    Als het een fout is in AVG, dan moet diezelfde fout ook in Avast zitten?
    Net ff getest, wordt bij mij direct geblokkeerd.
  • JeroenJeroen

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

    Webmaster
    552 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    21 februari 2018, 17:08

    Marie,

    Zou je een screenshot kunnen maken van de melding en die hier kunnen posten.
    Dan kan ik even kijken wat er precies aan de hand is.
    Mijn Avast geeft geen melding. :?
  • adeille Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten adeille heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    26 Reacties

    21 februari 2018, 20:55

    bij mij geeft hij ook nog steeds dezelfde melding. hoe maak je een screenshot?
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1149 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    21 februari 2018, 20:58

    Je kunt bijvoorbeeld een knipprogramma gebruiken om de melding vast te leggen en de afbeelding op te slaan op jouw computer. Deze kun je dan hier toevoegen. ;)
  • JeroenJeroen

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

    Webmaster
    552 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    22 februari 2018, 14:30

    Ik heb Avast gevraagd de melding na te kijken en opnieuw te evalueren.
  • kobuskuch

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten kobuskuch heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    188 Reacties

    22 februari 2018, 16:27

    Jeroen schreef:

    Contact gehad met AVG. Ze meldde me het volgende:
    "The detection by AVG was incorrect and was removed in a recent AVG update, please wait at least 24 hours."


    Dat is op dit moment (22-02-2918; 16:20 uur) in ieder geval zo. Het gaat ongestoord hier. Nu de volgende updates van resp. Zeelandnet en van AVG afwachten.
  • adeille Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten adeille heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    26 Reacties

    22 februari 2018, 17:45

    het werkt momenteel weer zoals van ouds. bedankt allemaal voor de reactie's

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)