ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Is deze e-mail betrouwbaar ?

Trefwoorden:

hswartjes Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten hswartjes heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
27 Reacties

9 mei 2018, 15:24

Ik heb een mail gekregen van 'Delta' over 'vernieuwde service van mijn e-mailaccount' .
Mijn computer denkt dat het SCAM is. Het gaat over het zelf beheren van een spamfilter, met een 'Black List' en een 'White List' .
Hoe werkt dit?
Op https://spamfilter.zeelandnet.nl/ kunt u inzien welke berichten als spam worden gezien. Ook kunt u zelf aangeven welke van deze e-mails eventueel toch geen spam zijn en u kunt zelf rapportages instellen. U kunt hier ook ‘Black- en White lists’ beheren en inzien. Dit zijn lijsten van betrouwbare én onbetrouwbare afzenders. Mocht u deze lijst al hebben dan zijn de adressen meegenomen in de nieuwe omgeving.

Zelf beheren
U maakt voor deze omgeving een eigen wachtwoord aan om toegang te krijgen. Dit doet u als volgt:
1. Klik op ‘haal inloglink op’
2. Vul uw ZeelandNet e-mailadres in
3. Klik op ‘indienen’

U ontvangt vervolgens een e-mail met een link naar de nieuwe omgeving waarna u een wachtwoord kunt instellen.

Meer informatie vindt u op onze pagina 'Spamfilter'.

Met vriendelijke groet,

Ludolf Rasterhof
Directeur Telecom
Gemarkeerd als antwoord: Joeri1991 op 9 mei 2018, 16:51

Beste hswartjes,

Ik kan je inderdaad bevestigen dat deze mail afkomstig is van ons.

Om overmatige spamberichten te voorkomen, hebben we ons nieuwe spamfilter geactiveerd. Al onze klanten zijn hierover per e-mail gecontacteerd.

Bekijk origineel
  • Koeba

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    356 Reacties

9 mei 2018, 15:31

Deze is nu eens wèl legitiem. Ludolf is te vertrouwen.
  • hswartjes Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten hswartjes heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    27 Reacties

9 mei 2018, 15:32

Oh, ik geloof je, maar ik wacht nog even met 'doorklikken' , voor de zekerheid.
    Misschien dat ik ook nog een antwoord/reactie van een Moderator krijg ...
  • Ptrol
    3323 Reacties

9 mei 2018, 15:35

Leuk die mail.
    Als je je Spamfilter wilt instellen, krijg je de beruchte fout: "Oeps , er is iets foute gegaan...."
  • fantamoer
    297 Reacties

9 mei 2018, 15:39

hswartjes schreef:

Oh, ik geloof je, maar ik wacht nog even met 'doorklikken' , voor de zekerheid.
    Misschien dat ik ook nog een antwoord/reactie van een Moderator krijg ...

Je computer denkt dat het scam is?
    Lees dit eens...http://politiezonerupel.be/onthaal-mainmenu-30/nieuws-mainmenu-118/342-wat-is-scam.html
    Verschil moet er zijn...toch?
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1313 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

9 mei 2018, 16:30

Deze mail is legitiem. Je kunt in plaats van op een link in de mail te klikken, zelf naar https://spamfilter.zeelandnet.nl gaan en daar de stappen volgen. Dan weet je zeker dat je op de juiste website zit.

Maar, hswartjes, hij vertoont wel kenmerken van een scam-mail, er zijn genoeg 'banken' die 'verbeterde service' bieden als je even inlogt, en 'providers' die waarschuwen dat je wachtwoord gewijzigd moet worden of dat je mailbox bijna vol zit... dus het is altijd goed om het even te vragen als je het niet zeker weet.
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • Dutchplace
    Ervaren
    254 Reacties

9 mei 2018, 16:34

Dus de spamfilter is gratis nu?
    "It's life Jim, but not as we know it."
  • Joeri1991Joeri1991 Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Joeri1991 heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    224 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

9 mei 2018, 16:51

Beste hswartjes,

Ik kan je inderdaad bevestigen dat deze mail afkomstig is van ons.

Om overmatige spamberichten te voorkomen, hebben we ons nieuwe spamfilter geactiveerd. Al onze klanten zijn hierover per e-mail gecontacteerd.
    "It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change." -- Charles Darwin
  • hswartjes Auteur

Beginner
    27 Reacties

9 mei 2018, 16:58

hswartjes zegt: dank voor alle berichten, ik weet voldoende !!!!!!!!!!
  • JeroenJeroen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

Webmaster
    511 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

9 mei 2018, 19:52

Al de hele week geen spam gehad :D
  • Lotje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lotje heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    17 Reacties

9 mei 2018, 20:55

Beste Jeroen, moet ik voor elk email account deze stappen ondernemen (ik heb 7 extra adressen) of alleen voor het primaire account bij ZeelandNet?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)