ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Sommige zenders op zwart

Trefwoorden:

dwarkje Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
33 Reacties

9 februari 2018, 14:28

sinds de update van 31-1 j.l. zijn sommige digitale tv-zenders niet meer te bekijken. o.a. npo 101, npo cultura, ons, bbc entertainment (deze bekijk ik geregeld en een heel stel zenders die ik minder vaak bekijk. ook kan ik niet meer direct overschakelen naar digitale radio zonder eerst het zendernummer in te voeren. ik heb zowel het basispakket als het pluspakket. nog geen jaar geleden heb ik een nieuwe kabel en stekkers laten installeren en zelfs een nieuwe smartcard gekocht. tot vorige week funktioneerde alles perfect. ik heb verschillende mensen de stekkers laten controleren, die zitten allemaal vast, heb de smartcard 2 x laten schoonmaken. ik ben gehandicapt dus kan dit zelf niet. wat ik wel zelf kan is de smartcard verversen in mijn delta. dat heb ik vanmorgen gedaan, maar dat heeft niet geholpen. heb geen idee wat ik nog meer kan doen. wie weet raad?

btw ik heb dit per ongeluk onder interactieve tv geplaatst, maar dat heb ik nog niet
Gemarkeerd als antwoord: dwarkje op 19 februari 2018, 13:55

dwarkje schreef:

sinds de update van 31-1 j.l. zijn sommige digitale tv-zenders niet meer te bekijken. o.a. npo 101, npo cultura, ons, bbc entertainment (deze bekijk ik geregeld en een heel stel zenders die ik minder vaak bekijk. ook kan ik niet meer direct overschakelen naar digitale radio zonder eerst het zendernummer in te voeren. ik heb zowel het basispakket als het pluspakket. nog geen jaar geleden heb ik een nieuwe kabel en stekkers laten installeren en zelfs een nieuwe smartcard gekocht. tot vorige week funktioneerde alles perfect. ik heb verschillende mensen de stekkers laten controleren, die zitten allemaal vast, heb de smartcard 2 x laten schoonmaken. ik ben gehandicapt dus kan dit zelf niet. wat ik wel zelf kan is de smartcard verversen in mijn delta. dat heb ik vanmorgen gedaan, maar dat heeft niet geholpen. heb geen idee wat ik nog meer kan doen. wie weet raad?

btw ik heb dit per ongeluk onder interactieve tv geplaatst, maar dat heb ik nog niet



het probleem is opgelost. de deltamonteur ontdekte een kapotte splitter. is er tussenuit gehaald en nu werkt alles weer. hartelijk bedankt voor de service!

Bekijk origineel
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1366 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    9 februari 2018, 14:34

    Dwarkje, wat ik nog niet lees is of je je tv opnieuw naar zenders hebt laten zoeken?
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • Ptrol
    3551 Reacties

    9 februari 2018, 14:34

    Zit de smartcard er correct in?
    Heeft ook niets met je vorige topic te maken? https://forum.zeelandnet.nl/de-huiskamer-26/verspringen-digitaal-naar-analoog-kanaal-6302
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    9 februari 2018, 14:44

    GoeRoe schreef:

    Dwarkje, wat ik nog niet lees is of je je tv opnieuw naar zenders hebt laten zoeken?

    kan niet vinden hoe ik dat moet doen. mjijn tv is een samsung UE32C6800, maar ik vind de handleiding onduidelijk
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    9 februari 2018, 14:48

    Ptrol schreef:

    Zit de smartcard er correct in?
    Heeft ook niets met je vorige topic te maken? https://forum.zeelandnet.nl/de-huiskamer-26/verspringen-digitaal-naar-analoog-kanaal-6302


    de smartcard zit er correct in. en het topic waar je het over hebt is van ene gieneke, ik heb haar alleen geholpen met inlogproblemen op het forum. dit is een heel ander probleem
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1366 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    9 februari 2018, 14:54

    dwarkje schreef:

    kan niet vinden hoe ik dat moet doen. mjijn tv is een samsung UE32C6800, maar ik vind de handleiding onduidelijk


    Ik denk iets van Menu, Kanaal, Pijltje rechts, Automatisch afstemmen, 0000, en dan Kabel+digitaal selecteren?
    Anders wordt het toch echt de handleiding raadplegen.
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    9 februari 2018, 15:16

    [quote=GoeRoe]
    dwarkje schreef:

    kan niet vinden hoe ik dat moet doen. mjijn tv is een samsung UE32C6800, maar ik vind de handleiding onduidelijk


    Ik denk iets van Menu, Kanaal, Pijltje rechts, Automatisch afstemmen, 0000, en dan Kabel+digitaal selecteren?
    Anders wordt het toch echt de handleiding raadplegen.[/quote dank je, denk dat ik beter nog wat andere hulptroepen inschakel en dan hopen dat je suggestie helpt
  • Jos
    2035 Reacties

    9 februari 2018, 15:27

    De update van 31/1 was voor IPTV, ik maak uit je verhaal op dat het om digitaal kijken op de tv via de coaxkabel gaat.Heeft dan dus niets met die update te maken.
    Gebruik je een losse decoder of zit de smartcard rechtstreeks in de tv? Indien het laatste het geval is, zou ik inderdaad eerst de zenders opnieuw laten zoeken.
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    9 februari 2018, 18:07

    Jos schreef:

    De update van 31/1 was voor IPTV, ik maak uit je verhaal op dat het om digitaal kijken op de tv via de coaxkabel gaat.Heeft dan dus niets met die update te maken.
    Gebruik je een losse decoder of zit de smartcard rechtstreeks in de tv? Indien het laatste het geval is, zou ik inderdaad eerst de zenders opnieuw laten zoeken.

    ik vond het heel raar dat voor die update alles ok was en erna niet, maar het zal stom toeval geweest zijn :) de smartcard zit rechtstreeks in mijn tv. ondertussen ben ik nog druk zoekende hoe ik de zenders opnieuw moet laten zoeken, mijn tv is een smart tv met allerlei funkties, die ik niet nodig heb. zelf ben ik niet zo smart
  • jan1960

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jan1960 heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    18 Reacties

    9 februari 2018, 20:33

    dwarkje schreef:

    Jos schreef:

    De update van 31/1 was voor IPTV, ik maak uit je verhaal op dat het om digitaal kijken op de tv via de coaxkabel gaat.Heeft dan dus niets met die update te maken.
    Gebruik je een losse decoder of zit de smartcard rechtstreeks in de tv? Indien het laatste het geval is, zou ik inderdaad eerst de zenders opnieuw laten zoeken.

    ik vond het heel raar dat voor die update alles ok was en erna niet, maar het zal stom toeval geweest zijn :) de smartcard zit rechtstreeks in mijn tv. ondertussen ben ik nog druk zoekende hoe ik de zenders opnieuw moet laten zoeken, mijn tv is een smart tv met allerlei funkties, die ik niet nodig heb. zelf ben ik niet zo smart



    Hallo Dwarkje

    Misschien heb je hier iets aan.
    druk op de knop menu ga naar Zenders en druk op OK.
    Ga naar automatisch afstemmen en druk op OK.
    Je krijgt de opmerking de huidige zenderlijst wordt gewist met een balkje OK en Annuleren.
    druk op OK.
    geef aan digitaal + analoog of alleen digitaal
    geef de Netwerk-ID die je van Delta gekregen heb in of laat deze op 0000 staan
    en geef eventueel ook de begin frequentie die je van Delta gekregen heb.
    druk op sluiten.
    Ga naar scannen druk op OK let op dit kan wel een aantal minuten duren soms wel een half uur.
    Als het goed is heb je nu weer de beschikking over al je kanalen.
  • Jos
    2035 Reacties

    9 februari 2018, 20:51

    Wat jan1960 hierboven aangeeft is prima, behalve Netwerk-ID op 0000 laten staan. Installeren gaat dan vast niet lukken.
    In onderstaande handleiding staat alles wat je weten moet:
    http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/Handleidingen/Handleiding_ddtv_2011_05.pdf
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    10 februari 2018, 12:21

    na veel gezoek, waarbij ik dankbaar gebruik gemaakt heb van jullie tips, is het me gelukt om mijn tv opnieuw naar zenders te laten zoeken. helaas, dit had geen resultaat, de zenders, die ik mis, blijven kwijt. omdat per 1 maart er toch wat zenderwijzigingen komen zoek ik voorlopig niet verder. bedankt voor jullie hulp
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1149 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    11 februari 2018, 14:48

    Beste dwarkje,

    Mag ik vragen op welke manier je televisie kijkt?
    Via een CI+ module of via een decoder?
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    12 februari 2018, 07:09

    Anette schreef:

    Beste dwarkje,

    Mag ik vragen op welke manier je televisie kijkt?
    Via een CI+ module of via een decoder?

    via een ci+ module en ja, hij zit er goed in
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1149 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    13 februari 2018, 13:13

    dwarkje schreef:

    Anette schreef:

    Beste dwarkje,

    Mag ik vragen op welke manier je televisie kijkt?
    Via een CI+ module of via een decoder?

    via een ci+ module en ja, hij zit er goed in



    Welke foutmelding of E-code krijg je?
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    13 februari 2018, 13:34

    Anette schreef:

    dwarkje schreef:

    Anette schreef:

    Beste dwarkje,

    Mag ik vragen op welke manier je televisie kijkt?
    Via een CI+ module of via een decoder?

    via een ci+ module en ja, hij zit er goed in



    Welke foutmelding of E-code krijg je?

    nadat ik de tv de zenders opnieuw heb laten zoeken, krijg ik op de "zwarte" zenders de melding gecodeerd signaal en dan na n poosje blokjes en strepen.
  • FerryFerry

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ferry heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    419 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    TV Expert

    TV Expert

    13 februari 2018, 14:47

    [/quote] nadat ik de tv de zenders opnieuw heb laten zoeken, krijg ik op de "zwarte" zenders de melding gecodeerd signaal en dan na n poosje blokjes en strepen.[/quote]

    Ik zie dat je smartcards niet gekoppeld waren. Ik heb deze nu gekoppeld. Werkt de BCC Entertainment nu wel?
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    13 februari 2018, 15:56

    Ferry schreef:

    nadat ik de tv de zenders opnieuw heb laten zoeken, krijg ik op de "zwarte" zenders de melding gecodeerd signaal en dan na n poosje blokjes en strepen.[/quote]

    Ik zie dat je smartcards niet gekoppeld waren. Ik heb deze nu gekoppeld. Werkt de BCC Entertainment nu wel?[/quote] maakt geen verschil, ik heb maar 1 tv met smartcard, de vorige smartcard zit in de doos, dus ik zie ook niet in hoe dat verschil zou kunnen maken. toch bedankt voor de moeite :)
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1149 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    13 februari 2018, 17:36

    Kun je een privébericht sturen naar forumbeheer@zeelandnet.nl en hierin vermelden:

    Je klantnummer
    Welke smartcard je nu dan gebruikt
    Welke zenders je niet ontvangt
    Via welke digitale wijze je TV kijkt

    Dan gaan we samen kijken naar een oplossing. ;)
  • dwarkje Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    13 februari 2018, 17:53

    Anette schreef:

    Kun je een privébericht sturen naar forumbeheer@zeelandnet.nl en hierin vermelden:

    Je klantnummer
    Welke smartcard je nu dan gebruikt
    Welke zenders je niet ontvangt
    Via welke digitale wijze je TV kijkt

    Dan gaan we samen kijken naar een oplossing. ;)

    heel lief aangeboden, ik zal dat morgenochtend meteen doen :)
  • dwarkje Antwoord

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dwarkje heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    33 Reacties

    19 februari 2018, 13:55

    dwarkje schreef:

    sinds de update van 31-1 j.l. zijn sommige digitale tv-zenders niet meer te bekijken. o.a. npo 101, npo cultura, ons, bbc entertainment (deze bekijk ik geregeld en een heel stel zenders die ik minder vaak bekijk. ook kan ik niet meer direct overschakelen naar digitale radio zonder eerst het zendernummer in te voeren. ik heb zowel het basispakket als het pluspakket. nog geen jaar geleden heb ik een nieuwe kabel en stekkers laten installeren en zelfs een nieuwe smartcard gekocht. tot vorige week funktioneerde alles perfect. ik heb verschillende mensen de stekkers laten controleren, die zitten allemaal vast, heb de smartcard 2 x laten schoonmaken. ik ben gehandicapt dus kan dit zelf niet. wat ik wel zelf kan is de smartcard verversen in mijn delta. dat heb ik vanmorgen gedaan, maar dat heeft niet geholpen. heb geen idee wat ik nog meer kan doen. wie weet raad?

    btw ik heb dit per ongeluk onder interactieve tv geplaatst, maar dat heb ik nog niet



    het probleem is opgelost. de deltamonteur ontdekte een kapotte splitter. is er tussenuit gehaald en nu werkt alles weer. hartelijk bedankt voor de service!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)