ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Vraag: Radio luisteren via Humax

Trefwoorden:

Kevin.L Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kevin.L heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
6 Reacties

11 augustus 2018, 00:24

Deze vraag gaat over radio ipv televisie, wist niet in welk subforum ik het anders moest plaatsen.

Wij kijken al digitale televisie via onze humax 5050C decoder.
Nu heb ik ook een audio kabel verbonden van de humax naar ons hifi audio set om digitaal radio te kunnen luisteren.
Alles werkt, de humax op radio kanaal zetten en de televisie gewoon uit en we kunnen gewoon radio luisteren.

Maar wat ik me afvraag, de 5050C heeft 2 tuners, dus we kunnen óf naar 1 tv zender kijken en op andere zender opnemen, óf op 2 verschillende tv zenders opnemen maar dan geen andere zenders meer kijken.
Dat laatste gebeurt ook wel eens dan we op 2 verschillende zenders programma opnemen, betekend dit dan dat we op dat moment geen radio kunnen luisteren ?

Zal ook weer niet zo vaak voorkomen, maar vroeg het me wel af.
  • duncan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten duncan heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    178 Reacties

11 augustus 2018, 06:49

Ja, ja. nu gaat het komen;) Al die vragen. Die Zeelanders toch, 20 augustus. Doomsday "FM".:cool:
    " How Much is a Click on Internet Really Worth? "
  • hillebregt
    277 Reacties

11 augustus 2018, 08:03

Kevin.L schreef:

Maar wat ik me afvraag, de 5050C heeft 2 tuners, dus we kunnen óf naar 1 tv zender kijken en op andere zender opnemen, óf op 2 verschillende tv zenders opnemen maar dan geen andere zenders meer kijken.
    Dat laatste gebeurt ook wel eens dan we op 2 verschillende zenders programma opnemen, betekend dit dan dat we op dat moment geen radio kunnen luisteren ?

Waarom neem je niet de proef op de som, want alles werkt al naar behoren. Je instellingen van je Humax veranderen toch niet mee per 20 augustus.
  • Kevin.L Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kevin.L heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    6 Reacties

11 augustus 2018, 20:07

hillebregt schreef:

Waarom neem je niet de proef op de som, want alles werkt al naar behoren. Je instellingen van je Humax veranderen toch niet mee per 20 augustus.

Oke dan moet ik dat maar doen dan.
  • driepinter
    296 Reacties

12 augustus 2018, 09:01

Het is TV kijken of Radio luisteren maar niet allebei tegelijkertijd.

Je kunt wel een TV programma opnemen en tegelijkertijd naar de Radio luisteren.

Wil je het verder uitbreiden koop dan nog een extra CI+ module met extra smartcard.

Dan kun je bv. twee tv of Radio programma's tegelijkertijd opnemen en naar een derde (tv programma) kijken of (radio programma) luisteren.

Of een (tv) programma opnemen naar een ander (tv programma) kijken en
    tegelijkertijd naar de Radio luisteren.

Uiteraard kun je ook weer desgewenst twee Radio programma's tegelijkertijd opnemen.
  • Roof
    368 Reacties

14 augustus 2018, 08:49

driepinter schreef:

Wil je het verder uitbreiden koop dan nog een extra CI+ module met extra smartcard.

Hoe zou jij dat doen dan, Humax heeft maar 1 cardslot, en geen ruimte voor een CI+ module
    "Beetje humor is altijd leuk"
  • driepinter
    296 Reacties

14 augustus 2018, 09:40

Roof schreef:

driepinter schreef:

Hoe zou jij dat doen dan, Humax heeft maar 1 cardslot, en geen ruimte voor een CI+ module

Sorry, je hebt gelijk Roof ik had er bij moeten zetten dat ik hiermee de TV zelf bedoel.

Ik heb dus zelf zowel een smartcard in de Humax en de TV.
  • Koeba

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    427 Reacties

14 augustus 2018, 16:39

Een redelijk elegante oplossing via een tante: Radio 5 nu nog via radio-uitgang uit de muur naar een stereosetje. Dat vervalt.
    Decodertje aangeschaft, Thomson THC300, niet de Humax van Delta, maar die kan dit natuurlijk ook: tulpjes naar de audio-in van het setje en boem. Radio 5 :)
    Zal niet voor iedereen werken, maar tante blij!
  • Rinus

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rinus heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    308 Reacties

14 augustus 2018, 20:17

Deze werkt ook uitstekend!

https://www.conrad.nl/p/dual-ir-3a-radio-adapter-met-internet-en-bluetooth-zwart-zilver-1373414

Televisie blijft gewoon uit.

Kiezen uit internet, FM of DAB+.
    Nog wat andere functies zoals eigen muziek streamen, bluetooth etc
    Met een display waar je de zenders/nummers etc continue kan zien/aflezen.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)