ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: DIT

Trefwoorden:
DIT ,

Juke Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Juke heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
17 Reacties

11 juni 2018, 11:29

Mijn vraag is deze.
Het 6 maanden gratis gebruik van DIT ( Dit Is Treurig) gaat dit in na 6 maand zonder storingen of na 6 maand na ontvangst en activering heb nu ruim 3 maand in gebruik en nog geen week zonder problemen , ondanks bezoek van Delta monteur die alles gecontroleerd geeft en voor zekerheid modem vernieuwd ,aansluiting binnenkomst internet aansluiting .
De problemen zij meerdere malen per week geluid weg ,beeld blijft stilstaan , opnieuw moeten inloggen , opnemen uitzendingen , je kiest alleen deze , enkele uren later staan er ca 60 a 70 geprogrammeerd die dan dezelfde naam hebben 9 bv Wielrennen ,documantaire sporza ) Ik ben bang dat ik straks na de termijn van 6 maand gratis ga betalen voor iets dat niet functioneert . Na telf ; contact de opmerking "er wordt druk aan gewerkt maar we hebben andere prioriteiten "
Gemarkeerd als antwoord: Ankertje op 11 juni 2018, 13:16

Het beste kun je e-mails sturen over je klachten. Dan ligt ook alles gelijk goed vast indien er een geschil ontstaat.
Het kan toch niet zo zijn dat je moet betalen voor iets wat nog niet goed werkt.

Bekijk origineel
  • Ankertje Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ankertje heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    17 Reacties

11 juni 2018, 13:16

Het beste kun je e-mails sturen over je klachten. Dan ligt ook alles gelijk goed vast indien er een geschil ontstaat.
    Het kan toch niet zo zijn dat je moet betalen voor iets wat nog niet goed werkt.
  • ovdtier

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ovdtier heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    9 Reacties

17 augustus 2018, 10:48

Helaas moet ik ook gewoon gaan betalen (eerste factuur al ontvangen) voor een dienst die zich nog duidelijk in een soort testfase bevindt. Kom zelf ook over van KPN en heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt. Niet voor internet, telefoon of TV via een decoder maar voor DIT!
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2520 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

17 augustus 2018, 10:55

je bent niet verplicht om via DIT naar de TV te kijken.
    er bestaan ook nog steeds heel veel goedwerkende Humax decoders.
    bel de klantenservice en leg daar je klacht voor.
    je bent niet de eerste die uit onvrede DIT heeft teruggestuurd.
    je moet bij de klantenservice wel een beetje aandringen :)
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • ovdtier

Beginner
    9 Reacties

17 augustus 2018, 10:56

Ik heb dat gedaan en krijg gewoon te horen dat ik moet gaan betalen. Ik kijk ook niet meer via DIT want dat is slecht voor mijn gezondheid :-) Kijk gewoon via smartcard in TV en dat werkt wel goed.
  • fred44nl

2520 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

17 augustus 2018, 11:06

• Koeba

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    436 Reacties

17 augustus 2018, 11:38

Heb een vriendin daarop gewezen en ze kon opzeggen en overstappen toen ze er naar verwees.
  • Ankertje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ankertje heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    17 Reacties

17 augustus 2018, 13:26

Is afgezien van deze problemen de beeldkwaliteit een beetje goed van DIT? Ik heb het laatste in een winkel van Delta gezien en op de druk bekeken zenders leek het wel Digitenne zo onscherp en blokkerig.
    Hoort dat zo ?
  • fred44nl

2520 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

17 augustus 2018, 13:33

als je DIT met een utp-kabel aansluit en dus niet draadloos gebruikt, dan kan de beeldkwaliteit best goed zijn.
  • jan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jan heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    88 Reacties

17 augustus 2018, 13:35

Digitenne schijnt in zeeland slechte dekking te hebben.

https://www.digitenne.nl/hoe-werkt-digitenne/ontvangst-en-dekking/

Heb het eens gedaan op mijn postcode.

Antwoord.

Op het ingevulde adres heeft u waarschijnlijk geen bereik. U kunt Digitenne wel onderweg gebruiken. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met de bestellijn: 020-210 50 17

Dus nu ga ik mijn tv in de auto gooien en rondje,s rijden.
    Kijken of ik beeld heb.:P

Dit is in Zeeuws-Vlaanderen.
    Mooi toch. :?:D
    Het meest gebruikte antwoord, " stekker eruit & resetten "
  • fantamoer
    304 Reacties

17 augustus 2018, 14:19

fred44nl schreef:

als je DIT met een utp-kabel aansluit en dus niet draadloos gebruikt, dan kan de beeldkwaliteit best goed zijn.

Dan kan de beeldkwaliteit best goed zijn???????
    Hoort die niet gewoon goed te zijn, zo niet perfect?
  • ovdtier

Beginner
    9 Reacties

17 augustus 2018, 16:09

Ankertje schreef:

Is afgezien van deze problemen de beeldkwaliteit een beetje goed van DIT? Ik heb het laatste in een winkel van Delta gezien en op de druk bekeken zenders leek het wel Digitenne zo onscherp en blokkerig.
    Hoort dat zo ?

Het hoort natuurlijk niet zo maar het is wel zo. De beeldkwaliteit en die van het geluid ook is echt erg slecht. Zeker vergeten met het zeer goede beeld via een decoder of via een smartcard in je TV. Dat het wel kan via IP bewijst KPN die leveren 4K met Dolby geluid en dat is super beeldkwaliteit. Maar daar heb je ook problemen met de opnames, daar heb ik 6 jaar lang last van gehad. DIT is niet echt een succes. Er zou dit weekend een grote update moeten gaan komen, ik ben benieuwd...
  • fred44nl

2520 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

17 augustus 2018, 16:27

ovdtier schreef:

Er zou dit weekend een grote update moeten gaan komen, ik ben benieuwd...

hoe kom je aan die wijsheid ??
    nu ben ik ook benieuwd :)
  • Koeba

Ervaren
    436 Reacties

17 augustus 2018, 16:34

fred44nl schreef:

ovdtier schreef:

Ik schat dat O. een it-er is met inside info. :)
  • fred44nl

2520 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

17 augustus 2018, 16:40

gisteren is het Road-map topic gesloten, met de mededeling dat iedereen via het forum op de hoogte gehouden zal worden.
    het is nu einde vrijdag middag en er komt dit weekend een update ??
    dat zou betekenen dat de info op z'n minst achteraf gaat komen :)
  • Koeba

Ervaren
    436 Reacties

17 augustus 2018, 16:43

fred44nl schreef:

gisteren is het Road-map topic gesloten, met de mededeling dat iedereen via het forum op de hoogte gehouden zal worden.
    het is nu einde vrijdag middag en er komt dit weekend een update ??
    dat zou betekenen dat de info op z'n minst achteraf gaat komen :)

Als er echt verbeteringen door de update komen, maal ik er niet om of ik het van te voren weet of niet.
  • Adje195

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Adje195 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    17 Reacties

17 augustus 2018, 17:24

Lijkt wel op 5 december ga alvast bij de meterkast zitten en zingen.
    Zie ginds komt de up-date van delta er aan😁
  • ovdtier

Beginner
    9 Reacties

17 augustus 2018, 19:17

fred44nl schreef:

ovdtier schreef:

Ik had contact met Delta en kreeg te horen dat ik in plaats van opzeggen (wat ik gedaan heb) beter het weekend kon afwachten omdat er dan een grote update komt die veel van de problemen zou moeten oplossen. Ik zal de decodert dit weekend nog eens aansluiten om te kijken of het waar is maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in.
  • P_X

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten P_X heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    31 Reacties

17 augustus 2018, 20:15

ovdtier schreef:

Ankertje schreef:

Hoort dat zo ?

Het hoort natuurlijk niet zo maar het is wel zo. De beeldkwaliteit en die van het geluid ook is echt erg slecht. Zeker vergeten met het zeer goede beeld via een decoder of via een smartcard in je TV. Dat het wel kan via IP bewijst KPN die leveren 4K met Dolby geluid en dat is super beeldkwaliteit. Maar daar heb je ook problemen met de opnames, daar heb ik 6 jaar lang last van gehad. DIT is niet echt een succes. Er zou dit weekend een grote update moeten gaan komen, ik ben benieuwd...

Ok, de KPN heeft ook problemem met opnames? Van de mensen die ik ken met KPN werkt dat nu prima?
    DIT heeft ze dan overgenomen ofzo?
  • Marco77

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco77 heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    198 Reacties
    TV Expert

TV Expert

Allrounder

Allrounder

18 augustus 2018, 22:35

Ankertje schreef:

Hoort dat zo ?

Dat lijkt me niet goed te zijn. Bij mij is de beeldkwaliteit erg goed, haast gelijk aan die van de normale digitale tv. Daarbij zijn er een aantal zenders via DIT wel in HD te ontvangen die anders nog gewoon SD zijn.
    Het geluid blijft helaas nog wel ver achter, dat is op alles zenders gewoon stereo in een vrij matige bitrate. Zolang je geen externe versterker o.i.d aansluit zal het nog wel meevallen maar anders valt het toch wel zeer tegen.
  • fred44nl

2520 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

18 augustus 2018, 22:41

Marco77 schreef:

Het geluid blijft helaas nog wel ver achter, dat is op alles zenders gewoon stereo in een vrij matige bitrate. Zolang je geen externe versterker o.i.d aansluit zal het nog wel meevallen maar anders valt het toch wel zeer tegen.

ook zonder versterker kun je goed horen dat het geluid vèr beneden de maat is.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)