ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Ziggo schakelt analoog af, geeft analoge kijkers gratis settop box, Delta vraagt 40 euro

Trefwoorden:

• Rinus

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rinus heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    298 Reacties

8 maart 2018, 10:09

En.......?
  • Roof
    344 Reacties

8 maart 2018, 10:23

Koeba wil van delta een gratis box denk ik
    "Beetje humor is altijd leuk"
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

8 maart 2018, 10:39

maar hij is geen klant :)
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • Roof
    344 Reacties

8 maart 2018, 10:40

fred44nl schreef:

maar hij is geen klant :)

Daar heb ik niet naar gekeken
    "Beetje humor is altijd leuk"
  • Koeba Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    370 Reacties

8 maart 2018, 12:11

Toch grappig dat ik word aangesproken op klant zijn of niet. En jammer ook maar zegt veel over iemand die dat doet. Ziggo zadelt hun klanten niet op met extra kosten om tv te kunnen blijven kijken. Delta laat m.i. hier een enorme kans op klantenbinding liggen. Ook al ben ik niet blind voor het schaalgrootte-argument.
  • TimH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimH heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    814 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

8 maart 2018, 12:24

40 euro voor een decoder met meer mogelijkheden dan wat je daarvoor had, vind ik best schappelijk. :D
    "Do not believe everything you read on the internet." - Abraham Lincoln ( ° ͜ʖ͡°)
  • Niggo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

8 maart 2018, 12:49

Kunnen we straks niet meer zeggen dat Ziggo nog wel analoge tv heeft :cool:
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • wewa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wewa heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    89 Reacties

8 maart 2018, 13:01

Wat zijn dan de meer mogelijkheden van de 40 euro Delta ontvanger, Timh ten opzichte van het Ziggo exemplaar?
    Ook bij de Delta ontvanger kan geen smartcard en zijn de mogelijkheden zeer beperkt.
    Caiway gaf ook al zijn klanten bij analoge uitschakeling op 10-10-2010 een gratis digitale ontvanger.
    Delta is dus eigenlijk de eerste kabelaar die schaamteloos geld durft te vragen voor een eenvoudige oplossing om digitaal te kunnen kijken.
    Ik ben het met Koeba eens dat Ziggo, analoge uitschakeling aanzienlijk klantvriendelijker oplost als Delta.
  • Niggo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

8 maart 2018, 13:45

wewa schreef:

Wat zijn dan de meer mogelijkheden van de 40 euro Delta ontvanger, .

De gratis Ziggo ontvanger is een rebranded Humax mini decoder (overigens in bruikleen), en hij lijkt verrekt veel op de mini decoder van Delta :D , maar ik denk dat Timh doelt op het verschil tussen analoog en digitaal

1 Bijlage

“The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • Jos
    2026 Reacties

8 maart 2018, 17:32

Koeba schreef:

Toch grappig dat ik word aangesproken op klant zijn of niet. En jammer ook maar zegt veel over iemand die dat doet. Ziggo zadelt hun klanten niet op met extra kosten om tv te kunnen blijven kijken. Delta laat m.i. hier een enorme kans op klantenbinding liggen. Ook al ben ik niet blind voor het schaalgrootte-argument.

Ziggo en Delta zijn nog steeds twee verschillende bedrijven. Het lijkt me dan ook niet vanzelfsprekend dat Delta alles van Ziggo maar na moet doen en andersom...maar blijkbaar zijn er die daar anders over denken ;)
  • hillebregt
    270 Reacties

8 maart 2018, 17:44

Wat een gezever toch over Ziggo ! Stappen we toch allemaal over als het daar allemaal voor niks is ! Is dit nou typisch Zeeuws om te vallen over ieder teveel betaalde cent ? Bovendien is dit echt pure vervuiling van dit forum waar we niks mee op schieten.
  • Goud78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Goud78 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    23 Reacties

8 maart 2018, 19:14

Koeba schreef:

Bij KPN krijg je ook 2 decoders in bruikleen, en dan vinden ze het gek dat er geen mens meer bij Delta blijft! Ik zal blij wezen als mijn contract afloopt bij dat arrogante bedrijf, waar de klant niet belangrijk is.
  • FerryFerry

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ferry heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    414 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

9 maart 2018, 11:08

Goud78 schreef:

Koeba schreef:

Bij KPN krijg je ook 2 decoders in bruikleen, en dan vinden ze het gek dat er geen mens meer bij Delta blijft! Ik zal blij wezen als mijn contract afloopt bij dat arrogante bedrijf, waar de klant niet belangrijk is.

De klant is wel degelijk belangrijk voor ons. En we zijn jullie ook heel dankbaar. Maar als je het gaat vergelijken met KPN: 80Mbit, 2 ontvangers, vaste telefonie = €60 | DELTA: 80Mbit, 2 ontvangers, vaste telefonie = €59.50.
    Dan zijn we zelfs voordeliger dan de KPN. ;)
  • Ptrol
    3420 Reacties

9 maart 2018, 11:20

De klant is belangrijk?
    Daar heb ik mijn twijfels over.
    In deze hele discussie mis ik gewoon het feit, dat we jarenlang allemaal aangestuurd werden richting CI+ Module.
    Daarmee zou o.a. interactieve tv mogelijk worden. Dat was was beslist geen koopje. Ook een decoder niet.
    Nu bijna de meerderheid van de klanten daar gebruik van maakt, wordt doodleuk aangekondigd dat Interactieve bij Delta niet via kanaal 55 zal lopen.
    Er worden reden aangevoerd als er zijn te veel verschillende tvmerken. Alsof dat bij de aankondiging in het verleden niet zo was. Drogredenen. De interactieve decoders moeten geld binnen brengen.

Zou het niet kunnen, dat als analoog verleden tijd is, de beeldkwaliteit hoger wordt?
  • wewa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wewa heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    89 Reacties

9 maart 2018, 12:04

Ik vind zonder meer nu de televisieschermen steeds groter worden dat de beeldkwaliteit drastisch omhoog moet. Da ben ik met je eens Ptrol. Er zijn zelfs diverse HD kanalen die allang niet meer toereikend zijn voor 65 inch of groter door de matige bitrate en/of uitzendnorm waarin ze worden doorgegeven.
    Delta loopt al helemaal niet hard met HD zenders. Terwijl de ZDF in de nabije toekomst al in 4K wil gaan uitzenden, geeft Delta deze zender nog steeds door in SD. Gewoon te zot voor woorden in 2018.

Ik denk trouwens wel dat IPTV de toekomst wordt, maar dat kan ook prima zonder los kastje vanaf CI+ 1.4 .
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

9 maart 2018, 12:06

Ptrol schreef:

Zou het niet kunnen, dat als analoog verleden tijd is, de beeldkwaliteit hoger wordt?

dat moet ik nog zien.
    de huidige beeldkwaliteit kan gemakkelijk over de huidige internetsnelheden worden gestreamd.
    na het verdwijnen van analoge TV kan de snelheid omhoog, maar dat is niet noodzakelijk voor een kwalitatief goeie stream.

kijk maar es bij KPN, die doen dat over een koperdraadje met een abonnement van 40 Mbps.
  • Goud78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Goud78 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    23 Reacties

9 maart 2018, 12:29

Ferry schreef:

Goud78 schreef:

Koeba schreef:

De klant is wel degelijk belangrijk voor ons. En we zijn jullie ook heel dankbaar. Maar als je het gaat vergelijken met KPN: 80Mbit, 2 ontvangers, vaste telefonie = €60 | DELTA: 80Mbit, 2 ontvangers, vaste telefonie = €59.50.
    Dan zijn we zelfs voordeliger dan de KPN. ;)

Niet als je ook mobiel een abonnement bij KPN lopende heb, dan krijg je 5 euro per maand korting + verdubbeling van de Mb`s en het pluspakket of fox sports...als ik die pakketten bij Delta zou moeten betalen, ben ik duurder uit :D
  • FerryFerry

Moderator
    414 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

9 maart 2018, 12:44

Fox Sport 1 zit gratis bij ons in het Standaard pakket. Wat betreft het mobiel gedeelte kunnen we nu nog niet aan tippen. ;)
  • FerryFerry

Moderator
    414 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

9 maart 2018, 12:44

fred44nl schreef:

dat moet ik nog zien.
    de huidige beeldkwaliteit kan gemakkelijk over de huidige internetsnelheden worden gestreamd.
    na het verdwijnen van analoge TV kan de snelheid omhoog, maar dat is niet noodzakelijk voor een kwalitatief goeie stream.

kijk maar es bij KPN, die doen dat over een koperdraadje met een abonnement van 40 Mbps.

Je ziet bijvoorbeeld dat Netflix een aanbevolen snelheid van 25Mbit voor Ultra HD-kwaliteit adviseert. En voor HD maar 5Mbit. Onze ontvanger zit nu ook rond de 5a8Mbit voor HD. Dus extra snelheid zou niet verkeerd wezen. ;)
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

9 maart 2018, 13:07

Ferry schreef:

Je ziet bijvoorbeeld dat Netflix een aanbevolen snelheid van 25Mbit voor Ultra HD-kwaliteit adviseert. En voor HD maar 5Mbit. Onze ontvanger zit nu ook rond de 5a8Mbit voor HD. Dus extra snelheid zou niet verkeerd wezen. ;)

het probleem zit em niet in de snelheid, maar in de kwaliteit / specificatie van de stream.
    170 Mbps zou toch voldoende moeten zijn ??
  • Adje195

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Adje195 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    8 Reacties

9 maart 2018, 13:56

Geef maar af op KPN pruducten hoor.
    Voorlopig privé KPN vanaf november en zonder geen enkele storing.
    Geen e-mails naar forum beheer of stekkers en smartkaarten in en uit halen.
    Goedkoper met vele storingen of iets duurder zonder problemen.
    Kies voor het laatste...en mochten de problemen voortduren dan ook zakelijk weg.
    Als je een product op de markt zet zorg dan ook dat de kwaliteit goed is..... dan komen er vast meer klanten en lopen ze niet weg na mond op mond reclame en lezen van dit storingen forum.
  • FerryFerry

Moderator
    414 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

9 maart 2018, 16:54

fred44nl schreef:

Ferry schreef:

het probleem zit em niet in de snelheid, maar in de kwaliteit / specificatie van de stream.
    170 Mbps zou toch voldoende moeten zijn ??

Ja 170Mbit zou ruim voldoende moeten zijn. Ik ga nog navragen of de bitrate naar boven kan. Zeker zometeen met de 4K uitzendingen moet dat geen probleem worden.
  • FerryFerry

Moderator
    414 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

9 maart 2018, 17:03

Adje195 schreef:

Geef maar af op KPN pruducten hoor.
    Voorlopig privé KPN vanaf november en zonder geen enkele storing.
    Geen e-mails naar forum beheer of stekkers en smartkaarten in en uit halen.
    Goedkoper met vele storingen of iets duurder zonder problemen.
    Kies voor het laatste...en mochten de problemen voortduren dan ook zakelijk weg.
    Als je een product op de markt zet zorg dan ook dat de kwaliteit goed is..... dan komen er vast meer klanten en lopen ze niet weg na mond op mond reclame en lezen van dit storingen forum.

Zeker zonde dat je bent overgestapt naar KPN. Een van de eerste wijken die we hebben verbeterd is jouw wijk. Ik zie dat het half November is voltooid vorige jaar. Dus nu zouden er zeker minder problemen moeten wezen.
    Ben je wel tevreden over de internetsnelheid die je krijgt van KPN?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)