ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Verkoop definitief: EQT neemt na DELTA, CIF en CAIW over

Trefwoorden:
Delta , caiway , verkoop , eqt , cif ,

patat Auteur
68 Reacties

11 januari 2018, 17:11

Verkoop definitief: EQT neemt CIF en CAIW over

Op 9 januari 2018 is de verkoop van CIF en CAIW door het Rabo Bouwfonds Communication Infrastructure Fund C.V. aan het EQT Infrastructure Fund geëffectueerd. De overname betreft naast internet serviceprovider Caiway, de coax- en glasvezelinfrastructuur die breedbandtoegang biedt aan meer dan 350.000 huishoudens in Nederland.

De verkoop is goedgekeurd door de ondernemingsraad en de Autoriteit Consument & Markt. CIF en CAIW worden in dezelfde holding geplaatst als DELTA. Het nieuwe groepsmanagement wordt verantwoordelijk voor alle activiteiten van CIF, CAIW en DELTA. Dit management staat onder leiding van Marco Visser, CEO van DELTA.

https://www.caiway.nl/eqt

Gaat dit betekenen dat het netwerk op termijn wordt samengevoegd? Denk dat door technische schaalvergroting je hiermee wel hoop voordelen kunt behalen.
  • wewa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wewa heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    36 Reacties

11 januari 2018, 17:43

Ik denk van wel. Hoewel Caiway wel wat meer HD zenders heeft als Delta, staat ook Caiway al tijden stil met verbetering van het product. Ook Caiway geeft RTL Crime en RTL Lounge en TV5 Europe niet in HD door. Wel hebben ze op de glasvezel aardige snelheden.
    Je krijgt straks dus een gebied met Eurosport en Discovery ( Caiway) en een gebied zonder (Delta). Ook al is het zelfde bedrijf.
    Ik ben benieuwd hoe dit opgelost wordt.
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2254 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 januari 2018, 00:33

wewa schreef:

Je krijgt straks dus een gebied met Eurosport en Discovery ( Caiway) en een gebied zonder (Delta). Ook al is het zelfde bedrijf.
    Ik ben benieuwd hoe dit opgelost wordt.

Caiw en Delta zijn in dezelfde holding geplaatst.
    Daarmee zijn het nog steeds 2 verschillende bedrijven, die op het niveau van de klanten niets met elkaar te maken hebben.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • wewa

Beginner
    36 Reacties

12 januari 2018, 10:07

Welterusten ......
    Voor de Ziggo klanten zou ook niks veranderen en binnen een half jaar kwam de Horizon box :)

Je gelooft toch zeker zelf niet dat één eigenaar, twee ontvangst stations blijft aanhouden en voor een naamsbekendheid is verschillende namen ook niet handig.

Kunnen de Caiway klanten nu ook het voordeel krijgen als ze energie van Delta gaan afnemen?
  • patat Auteur
    68 Reacties

12 januari 2018, 13:26

Ik zie wel dat Caiway een stuk meer zenders heeft. Met Eurosport en Discovery!
  • wewa

Beginner
    36 Reacties

13 januari 2018, 09:33

Ja, maar ook Caiway geeft nog diverse op Nederland gerichte zenders niet door in HD . RTL Crime, RTL Lounge, OUT TV en TV5 Europe waarop vaak prachtige films met NL ondertiteling zijn, geeft Caiway helaas nog steeds door in SD. Terwijl dat er toch echt niet meer uitziet op een grote televisie.

Daarin is Ziggo toch een stuk voortvarender.

Ook zijn er veel meer regionale zenders in HD beschikbaar. Het lijkt me niet meer als normaal om deze door te geven in HD in 2018.
  • TimH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimH heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    908 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

15 januari 2018, 13:36

Voordat het één bedrijf is zijn we wel weer een paar jaar verder natuurlijk. Als dat überhaupt al gaat gebeuren natuurlijk. Ik denk het niet eigenlijk.
    "Do not believe everything you read on the internet." - Abraham Lincoln ( ° ͜ʖ͡°)

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)