ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Vraag: Soms komen e-mails niet binnen

JohannaH Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JohannaH heeft ontvangen van andere leden.

Actief
63 Reacties

7 december 2017, 14:13

Soms blijken e-mails niet te worden afgeleverd. De afzenders komen uit diverse provincies en hebben verschillende providers.
Gisteren verzond iemand in mijn huis 2 mails: 1 ervan kwam binnen, de andere niet. De laatste nogmaals geprobeerd, maar nee.
Nu keek ik eens op de webmail van zeelandnet en het bleek dat er van gisteren niet één mail is bewaard. Dat is nogal vreemd aangezien er diverse zijn afgeleverd en er bovendien mails van de weken ervoor nog te zien zijn, zelfs een aantal die ik op mijn pc al had gewist.
Het is buitengewoon vervelend dat ik er niet zeker van kan zijn of (belangrijke) mails binnenkomen, dus graag hoor ik een verklaring en een oplossing.
  • Ptrol

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ptrol heeft ontvangen van andere leden.

3011 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

TV Expert

TV Expert

Computer Expert

Computer Expert

7 december 2017, 15:14

Dat is vervelend.

Welk mailprogramma gebruik je?
    Staan de verzonden mails dan niet in de map verzonden items in dat mailprogramma.
    Imap? Misschien als mailprogramma MS Office 2016/365?

Of wanneer je vanuit Webmail verstuurt in de map verzonden items in Webmail?

De persoon die die 2 mail verstuurde, gebruikte deze dan jouw mailadres?

Was het mailadres wel correct?
    Soms wordt gedeelte @zeelandnet.nl niet toegevoegd?
    Is het mailadres niet in de Spammap bij de ontvanger terecht gekomen?
  • JohannaH Auteur

Actief
    63 Reacties

7 december 2017, 16:04

De oorzaak is net ontdekt door iemand die mijn mails steeds terugkreeg.
    Het blijkt dat mijn e-mailprogramma in de mails die ik zelf verstuurde een -e- aan zeelandnet had toegevoegd.
    Maar vreemd genoeg kwamen de antwoorden met die -e- teveel de ene keer wel binnen en de andere keer niet.
  • Ptrol

3011 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

TV Expert

TV Expert

Computer Expert

Computer Expert

7 december 2017, 16:15

Fijn. Opgelost dus.
    Als het mailadres niet correct is, komt het natuurlijk niet aan.
    Soms kan dat mailadres wel bestaan en komt het dan niet terug.
  • JohannaH Auteur

Actief
    63 Reacties

7 december 2017, 16:43

Je hebt blijkbaar niet begrepen dat een deel van de e-mails met het verkeerde adres juist WEL aankwam.
    En dat mailadres bestond dus eigenlijk niet.

Overigens heb je geen antwoord gegeven op het andere deel van mijn klacht: dat op de site van zeelandnet mails met het correcte adres (die dus ook waren afgeleverd) niet te vinden waren. En oudere mails die waren afgeleverd wel.
    Dat lijkt nl. weer een ander probleem.
  • Ptrol

3011 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

TV Expert

TV Expert

Computer Expert

Computer Expert

7 december 2017, 18:18

Beste Johanna, ik ben ook maar een klant hoor net als jij!
  • JohannaH Auteur

Actief
    63 Reacties

8 december 2017, 10:26

Sorry Ptrol, dacht dat zeelandnet me hier van advies diende! Maar die beperken zich natuurlijk liever tot het binnenhalen van de centjes...
    Dank voor je moeite Ptrol, maar zeelandnet, als je meekijkt: svp een antwoord op mijn vraag.
  • AnetteAnette

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    541 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

Energie Expert

Energie Expert

8 december 2017, 15:02

Beste JohannaH,

In een e-mailprogramma kun je instellen wat het afzendadres is. Hier zat dus volgens jou een "e" te veel in. Als mensen hier op beantwoorden drukken en zelf het e-mailadres dus niet aanpassen, kan komt de e-mail dus niet aan (technisch onmogelijk).

Mogelijk heb je ook e-mails verstuurd zonder de extra "e" zelf getypt of vanaf een andere computer/telefoon, of je hebt deze verzonden via de webmail.

Als die (via de webmail of andere computer/telefoon) e-mails worden beantwoord, komen ze dus wel aan.

Wij zijn dagelijks actief op het forum. Forumleden hebben de mogelijkheid om hier ook een antwoord op te geven.
  • GoeRoe

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten GoeRoe heeft ontvangen van andere leden.

Forum Ambassadeur
    1839 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

8 december 2017, 16:12

Misschien speelt er nog iets. Je haalt misschien de e-mail wel op met verschillende apparaten. Een van die apparaten gebruikt het POP3 protocol. Dat betekent dat hij de mail van de server verwijdert na het ophalen. Als je dan in de webmail kijkt zie je de berichten niet meer staan.

Dat kun je oplossen door een nieuw account in te stellen met IMAP en het oude account geen berichten meer te laten ophalen.
    Wil je iemand bedanken voor zijn bijdrage? Klik op het hartje.
  • Webkabouter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Webkabouter heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    243 Reacties
    Allrounder

Allrounder

8 december 2017, 20:00

GoeRoe schreef:

Dat kun je oplossen door een nieuw account in te stellen met IMAP en het oude account geen berichten meer te laten ophalen.

Hoeveel Mb kan een dergelijk account aan voordat je de melding krijgt dat de/een mailbox vol zit?
    Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder...
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2177 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

8 december 2017, 20:34

hier een vergelijking van de verschillende abonnementen:
    https://www.delta.nl/tv-internet-telefonie/pakketten/tv-en-internet
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • Ptrol

3011 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

TV Expert

TV Expert

Computer Expert

Computer Expert

8 december 2017, 20:35

• JohannaH Auteur

Actief
    63 Reacties

9 december 2017, 10:39

Anette schreef:

Beste JohannaH,
    In een e-mailprogramma kun je instellen wat het afzendadres is. Hier zat dus volgens jou een "e" te veel in. Als mensen hier op beantwoorden drukken en zelf het e-mailadres dus niet aanpassen, kan komt de e-mail dus niet aan (technisch onmogelijk)
    Mogelijk heb je ook e-mails verstuurd zonder de extra "e" zelf getypt of vanaf een andere computer/telefoon, of je hebt deze verzonden via de webmail.

Als die (via de webmail of andere computer/telefoon) e-mails worden beantwoord, komen ze dus wel aan.

Wij zijn dagelijks actief op het forum. Forumleden hebben de mogelijkheid om hier ook een antwoord op te geven.

Geen idee waarom ik deze reactie krijg, terwijl ik zelf al had ontdekt wat er aan de hand was.
    Maar geen antwoord op de 2e vraag die ik stelde.
  • JohannaH Auteur

Actief
    63 Reacties

9 december 2017, 10:41

GoeRoe schreef:

Misschien speelt er nog iets. Je haalt misschien de e-mail wel op met verschillende apparaten. Een van die apparaten gebruikt het POP3 protocol. Dat betekent dat hij de mail van de server verwijdert na het ophalen. Als je dan in de webmail kijkt zie je de berichten niet meer staan.

Nee, mail werd binnengehaald op één apparaat.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)