ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Vraag: Europese Privacy Wetgeving (GDPR)

Trefwoorden:
GDPR ,

Webkabouter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Webkabouter heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
256 Reacties
Allrounder

Allrounder

18 mei 2018, 10:26

Vanaf 25 mei 2018 moeten bedrijven kunnen aantonen welke persoonsgegevens het verzamelt, hoe deze data wordt gebruikt en hoe ze zijn beveiligt (of dit nu in een datacenter of in de cloud buiten de EU wordt beheerd).
Ik heb totop heden nog geen informatie hieromtrent mogen ontvangen van Zeelandnet of van het beheer van dit forum. Kan iemand mij een officieele link geven waarin e.e.a. staat beschreven voor zowel forum als zijnde klant van Zeelandnet? Alvast bedankt!
Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder...
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

18 mei 2018, 10:51

ben je nou serieus van mening, dat Delta/Zeelandnet aan alle klanten een email of brief zou moeten sturen om aan te tonen, dat aan de nieuwe wet c.q. regelgeving wordt voldaan ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • driepinter
    242 Reacties

18 mei 2018, 10:57

Nee dat zal vast niet het geval zijn maar ik denk wel dat ze aan iedereen zullen vragen of het goed is (toestemming) dat je mail adres gebruikt voor mailings zoals de Zeelandnet Nieuwsbrief enz.

Dit soort mails krijg ik immers bijna dagelijks.
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

18 mei 2018, 11:04

driepinter schreef:

Dit soort mails krijg ik immers bijna dagelijks.

volgens mij heb ik een beter spam-filter dan jij :)
  • Webkabouter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Webkabouter heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    256 Reacties
    Allrounder

Allrounder

18 mei 2018, 11:24

fred44nl schreef:

ben je nou serieus van mening, dat Delta/Zeelandnet aan alle klanten een email of brief zou moeten sturen om aan te tonen, dat aan de nieuwe wet c.q. regelgeving wordt voldaan ??

Weet niet of het een verplichting is - je geeft daarmee in ieder geval wel een signaal af dat je als bedrijf op de hoogte bent van deze belangrijke wetswijziging (die van belang is voor je klanten).
  • driepinter
    242 Reacties

18 mei 2018, 11:24

Lees hier maar en ik zie het dus inderdaad ook zelf gebeuren op mijn eigen
    mail adres(sen).
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

18 mei 2018, 11:32

misschien kunnen we beter even wachten tot het 30 mei is.
  • Webkabouter Auteur

Ervaren
    256 Reacties
    Allrounder

Allrounder

18 mei 2018, 11:32

Webkabouter schreef:

Vanaf 25 mei 2018 moeten bedrijven kunnen aantonen welke persoonsgegevens het verzamelt, hoe deze data wordt gebruikt en hoe ze zijn beveiligt (of dit nu in een datacenter of in de cloud buiten de EU wordt beheerd).
    Ik heb totop heden nog geen informatie hieromtrent mogen ontvangen van Zeelandnet of van het beheer van dit forum. Kan iemand mij een officieele link geven waarin e.e.a. staat beschreven voor zowel forum als zijnde klant van Zeelandnet? Alvast bedankt!

Kan iemand het 'Beste antwoord' onder mijn oorspronkelijke bericht even verwijderen? Ik weet niet wie dat er bij heeft gezet, maar ik in ieder geval niet :cool: Bedank alvast!
  • Webkabouter Auteur

Ervaren
    256 Reacties
    Allrounder

Allrounder

18 mei 2018, 11:35

fred44nl schreef:

misschien kunnen we beter even wachten tot het 30 mei is.

30 Mei? AVG/GDPR gaat op officieel 25 mei in (sterker nog, dit is officieus al actueel sinds 2016).
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

18 mei 2018, 11:49

is dit dan niet voldoende:

Bij het verwerken van klantgegevens waarborgt DELTA de privacy van haar klanten en neemt zij de wet- en regelgeving in acht.

https://www.delta.nl/privacyverklaring
  • Webkabouter Auteur

Ervaren
    256 Reacties
    Allrounder

Allrounder

18 mei 2018, 12:22

Dit topic gaat over afspraken op Europees nivo. Kan niet zeggen of wat er in de link staat die lading dekt.
  • driepinter
    242 Reacties

18 mei 2018, 12:52

• GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1321 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

19 mei 2018, 22:30

Eerder heb ik al aangegeven bij DELTA dat er onvoldoende is opgeschreven over welke informatie van klanten wordt vergaard, zoals bij DIT: welke statistische informatie wordt er verzameld en hoe wordt deze verder verwerkt?

Organisaties zijn verplicht om een register bij te houden van welke gegevens ze verwerken in welke applicaties en welk doel ze daarmee hebben.

Klanten kunnen opvragen welke gegevens er zijn geregistreerd. Vooral grotere organisaties zullen hier op 25 mei nog niet klaar voor zijn.
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • driepinter
    242 Reacties

21 mei 2018, 08:49

Degenen die het (als) nog willen lezen het artikel staat nu live (link werkt nu wel).
  • Webkabouter Auteur

Ervaren
    256 Reacties
    Allrounder

Allrounder

24 mei 2018, 21:34

Bedankt!
  • Webkabouter Auteur

Ervaren
    256 Reacties
    Allrounder

Allrounder

4 juni 2018, 19:53

Willen jullie dit 'Antwoord' als beste antwoord verwijderen?
    1) Ik heb dit zelf niet als beste antwoord aangemerkt en
    2) het is geen antwoord op mijn vraag maar over GDPR zelf. Dat kan iedereen zo opzoeken. Het gaat mij er in dit geval om waar ik info van DELTA aan haar abonnees kan lezen over deze specifieke maatregel (verwerkersovereenkomst, privacy document en Terms & Conditions). Wat ik in de reacties op mijn vraag heb gelezen (bedankt iedereen) betreft evt links naar algemene voorwaarden die niet specifiek met GDPR/AVG te maken hebben, maar meer met het klant zijn van DELTA in zijn algemeenheid (die stonden er in januari dit jaar ook al).
    Dank.
  • Niggo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

4 juni 2018, 21:47

Webkabouter schreef:

betreft evt links naar algemene voorwaarden die niet specifiek met GDPR/AVG te maken hebben, maar meer met het klant zijn van DELTA in zijn algemeenheid (die stonden er in januari dit jaar ook al).
    Dank.

Ik heb de link even nagelezen en volgens mij voldoet deze aan de AVG/GDPR, ook de tekst zelf is op 16 mei 2018 bijgewerkt, ben het wel met je eens dat Delta dit meer mag verkopen, zo straalt het niet echt "privacy" uit, iets waar andere providers wel actief op adverteren.

Ook moet je de klantenservice bellen om een aanvraag te kunnen doen om al je gegevens van de verschillende diensten waarvan je gebruikt maakt in te zien, dus ook van een eventuele DIT ontvanger
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • driepinter
    242 Reacties

8 juni 2018, 08:19

Er bestaan hiervoor ook een aantal voorbeeld brieven :

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/voorbeeldbrieven

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)