ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Internet snelheid lager dan voorheen

Trefwoorden:

DanC Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DanC heeft ontvangen van andere leden.

Actief
59 Reacties

17 februari 2018, 16:50

Ergens vorig jaar is "mijn" internetsnelheid verhoogd van 125 Mbit/s naar 150Mbit/s wegens alles-in-1 abonnement. Dat was o.a. te zien aan een hogere downloadsnelheid via newsservers van ca. 11,25 MB/s naar ca. 14,5MB/s.
Recent is de snelheid echter weer gedaald naar 125 Mbit/s, gecapped te zien via download newsservers.
MijnDelta pagina geeft ook 125 Mbit/s weer in mijn abonnement terwijl dit 150Mbit/s zou moeten zijn (alles-in-1) en upload 10Mbit/s, zou 15Mbit/s moeten zijn. Echter, omdat ik ook energie afneem van Delta zou ik zelfs 175Mbit/s download (en 15Mbit/s upload) moeten hebben. Dit heb ik echter nooit gezien/kunnen testen.
Een speedtest geeft dan weer 95/10Mbit/s.
Bekabeld netwerk, Cat5 (1Gbit/s).
Wie weet waar de Mbits blijven hangen?





Gemarkeerd als antwoord: Jos op 17 februari 2018, 17:26

Op de 1e schermafbeelding die je plaatst staat dat je een internet premium abonnement hebt, terwijl je aangeeft Alles-in-1 te hebben..bij mij staat er op die plaats alles-in-1-Premium. Ergens gaat er iets mis vermoed ik..
Wil je de snelheid ook eens bekabeld testen via onderstaande link:
http://delta.speedtestcustom.com/result/fc03e670-ba55-11e7-9ef6-3b8347503495
Deze test wordt bij Zeelandnet geregistreerd.
Je zou ook alvast een mailtje met je klantgegevens en ev. verwijzing naar dit topic naar forumbeheer@zeelandnet kunnen sturen, dan kan het daar na het weekend opgepakt worden.

Bekijk origineel

1 Bijlage

  • Jos Antwoord
    2026 Reacties

    17 februari 2018, 17:26

    Op de 1e schermafbeelding die je plaatst staat dat je een internet premium abonnement hebt, terwijl je aangeeft Alles-in-1 te hebben..bij mij staat er op die plaats alles-in-1-Premium. Ergens gaat er iets mis vermoed ik..
    Wil je de snelheid ook eens bekabeld testen via onderstaande link:
    http://delta.speedtestcustom.com/result/fc03e670-ba55-11e7-9ef6-3b8347503495
    Deze test wordt bij Zeelandnet geregistreerd.
    Je zou ook alvast een mailtje met je klantgegevens en ev. verwijzing naar dit topic naar forumbeheer@zeelandnet kunnen sturen, dan kan het daar na het weekend opgepakt worden.
  • DanC Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DanC heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    59 Reacties

    17 februari 2018, 17:57

    Voor de abonnementsvorm zal ik maandag eens bellen, ik neem namelijk wel " alles" af van Delta.
    Mailtje naar forumbeheer zal ik doen.
    Speedtest:

  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1321 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    17 februari 2018, 19:09

    DanC, je neemt wel 'alles' af, maar zit met een verouderd abonnementstype. Daar heeft DELTA de klanten eerder wel voor benaderd, maar ik heb begrepen dat er mensen waren die geen contactaanpassing wilden en daardoor in sommige gevallen meer betalen voor minder.

    De snelheid van de newsserver is trouwens geen goede maatstaf, je kunt het beste de ZeelandNet (dus niet de Solcon) speedtest doen op https://speedtest.zeelandnet.nl

    Dit zal niet veranderen totdat je abonnementstype is aangepast en je modem is herstart. Met een beetje geluk kan dat per 1 maart worden geregeld. Als ik jou was zou ik even een mail sturen naar forumbeheer@zeelandnet.nl en verwijzen naar deze discussie :)
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • DanC Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DanC heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    59 Reacties

    17 februari 2018, 20:51

    Meer betalen voor minder is geen kwestie van willen hoor, in dit geval gewoon onwetendheid.
    Speedtest voor Solcon en Delta (maar ook anderen) geeft zelfde resultaten.
    Maar eh, zeelandnet houdt de snelheid voor sommige "oudgedienden" dus bewust (veel) lager, puur omdat ze een oudere abonnementsvorm hebben? Lekker bezig...
    Ik ga er achteraan...online wijzigen van abonnement (maakt niet uit welke) bij Delta gaat namelijk niet, bij mij althans dan...


    bedankt voor jullie inbreng.
  • FerryFerry

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ferry heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    414 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    TV Expert

    TV Expert

    15 maart 2018, 13:03

    Hoi DanC,

    Beetje late reactie via de mail is dit allemaal in orde gemaakt voor je.
    Haal je nu wel de juiste snelheid?
  • DanC Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DanC heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    59 Reacties

    17 maart 2018, 10:30

    Jawel, alles is nu in orde. Bedankt!

  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1321 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    17 maart 2018, 20:47

    DanC, als je dan ook nog even op Beste antwoord klikt, wordt deze vraag als 'beantwoord' gemarkeerd :)
    Alvast bedankt!
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • DanC Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DanC heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    59 Reacties

    1 april 2018, 22:44

    Het is 1 april...ben zo te zien weer terug bij af...

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)