ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Vraag: Budget Internet pakket -- 30mbps >>75 mbps (incl prijsstijging) Cisco 3212EPC EuroDocsis 440mbps

Trefwoorden:

jpj77 Auteur
Beginner
45 Reacties

9 juli 2018, 18:02

Geachte,

Als trouwe,vaste klant bij u, wil ik allereerst serieus genomen worden.

De klanten-service weet blijkbaar niet waar ze over praten ivm
de snelheden e.d. Het is blijkbaar 'n standaard praatje dat ze moeten melden aan de klanten?!

Ik bezit 'n Cisco EPC3212 EuroDocsis 3.0 modem dat naar behoren werkt, en ook 'n hoge downstream aankan.
De specificaties geven aan dat dit modem 'n downstream bezit van max 440mbps.

Op dit zelfde modem heb ik bij u als klant eerder 'n Super abonnemt gehad, wat vele malen hoger lag in snelheid dan het Budget pakket (75mbps = 9,7MB/s).Daar is alles mee gezegd eigenlijk.

Er wordt me blijkbaar opgedrongen om het modem te vervangen. Wat logisch zou zijn als het oude modem de (hoge/nieuwe) snelheden niet zou aankunnen.

Dit is voor mij persoonlijk niet van belang, aangezien de Cisco prima werkt, alsook mijn apparatuur&kabels icm het Budget pakket.

Als ik me dan genoodzaakt voel om naar de klanten-service te bellen om te vragen wanneer mijn snelheid wordt verhoogd naar 75mbps die ingegaan is per 1 juli 2018 j.l worden er fabeltjes verkocht, en maar steeds doorverbinden met de technische dienst.

Voor het pakket incl prijsstijging per 1 juli 2018 wordt trouwens ook netjes betaalt. Uw medewerkers verkopen mij onzin in deze, en je wordt genegeerd als ik hierover mail trouwens!

Het kost mij op deze manier inspanning&vele onnodige belkosten om mijn recht te halen, wat in zijn geheel overbodig zu moeten zijn.

Noem het 'n soort van chantage, in dit geval met het modem......
Alles werkt naar behoren en ik verwacht dat de snelheid a 75mbps actief wordt doorgevoerd naar mijn modem met terugwerkende kracht.

U, Delta staat niet boven de wet, en regelen van zaken met uw vaste klanten op deze manier is buiten proporties.

PS:
Vooraleer u deze post verwijdert, heb ik daar 'n screenshot van gemaakt om aan te tonen dat ik het als klant fatsoenlijk wil oplossen.

Er is ondertussen via de consumentenbond 'n klacht ingedient ivm dit euvel alsook 'n aangetekende brief verstuurt naar uw kantoor.

Bvd voor de medewerking.
jpj77
  • Kwek
    124 Reacties

    9 juli 2018, 19:39

    Is een reden waarom je geen nieuw modem wil accepteren?? De nieuwe modem is kwalitatief beter dan de 3212. Wellicht was je modem voorheen goed genoeg voor je superabonnement maar is hij nu aan vervanging toe. Techniek gaat vaak sneller dan we denken. Wat ik er van begrijp is dat ze hun best doen je te helpen maar dat de hulp gewoon wordt geweigerd.
  • Webkabouter

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Webkabouter heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    284 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    9 juli 2018, 19:59

    jpj77 schreef:

    Als trouwe,vaste klant bij u, wil ik allereerst serieus genomen worden.


    Pak even een kopje koffie en haal een paar keer diep adem. We hebben allemaal wel een keer zo'n momentje -;)
    Zoals door Kwek aangegeven zijn er vaak meerdere factoren die het switchen naar een ander modem in een strommversnelling zetten. Ben zelf ook iemand van 'never change a winning team' maar er zit echt geen kwaad achter deze aanbeveling hoor. Had zelf ook een prima modem, maar omwille van de techniek (en de beheerbaarheid door onze Zeelandnettechneuten) moest ik ook vervangen. Eigenlijk nog geen moment spijt van gehad...
    Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder...
  • Niggo

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    257 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    9 juli 2018, 21:44

    75 mbps moet het modem makkelijk aankunnen en lijkt inderdaad geen reden tot vervanging, overigens kan het EPC3212 modem maar maximaal 200 mbps aan, dit komt door de gebruikte modulatietechniek van Zeelandnet/Delta, het nieuwe modem (EPC3940) gaat tot maximaal 400 mbps.
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • Koeba

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    384 Reacties

    10 juli 2018, 00:20

    Bruikleenapparatuur die vervangen wordt en dat dan weigeren? Eigendom Delta, dus aparte reactie lijkt me.
  • driepinter
    259 Reacties

    10 juli 2018, 08:00

    Blijft nog over zelf je signaal waardes meten : http://192.168.100.1/

    Die moeten ongeveer rond de 40 db (Signal to Noise Ratio) liggen.

    Mochten deze onverwacht toch iets lager liggen bv : 35 db dan denk ik toch
    dat het raadzaam is om voor omruiling van je modem te kiezen.
  • jpj77 Auteur
    Beginner
    45 Reacties

    10 juli 2018, 13:23

    Hoi,

    Ze willen me 'n ander modem aansmeren terwijl dit niet nodig is.

    Volgens de specificaties kan het modem 'n downstream aan van 440Mbps?! Zie screenshot.

    Als ik bel en vraag om de snelheidsverhoging te activeren op het modem wordt me de 1ste keer gemeld dat het modem deze snelheid niet aan kan. (75Mbps)?! Dat is volgens mij gewoon onzin!

    Als ik dan alles netjes opstuur(screenshots etc..) en dit dan wordt genegeerd, bel ik nogmaals om te vragen wat hetp robleem is, ligt het ineens niet aan het modem maar zijn de kabels de boosdoener?!

    De kabel in kwestie is CAT5 en kan deze snelheid ook aan.
    De router is 'n Netgear RP614V2.

    De router geeft aan als alle ledjes groen branden, de verbinding tussen pc/router met 100Mbps loopt.

    Alles bij elkaar, moet het Budget pakket met 75Mbps dus makkelijk draaien op deze setup. correct me if i'm wrong.....

    Als iemand mij kan aantonen dat dit niet mogelijk is hoor ik het graag.....

    Ik geef graag 'n fout toe, maar ben er van overtuigd dat deze setup de 75Mpbs(9,7MB/s) zonder moeite moet kunnen draaien.

    PS: Ook is de verbinding na al dat veranderen niet meer zo stabiel als voorheen. Het is gewoon 'n feit dat ik constateer.

    Het kost als trouwe klant veel moeite om je recht te halen. Bellen met de klanten-service heeft blijkbaar geen nut aangezien ze je steeds doorverbinden, en je voor het blok zetten met dat nieuwe modem, want daar komt het op neer.

    Als dat echt nodig zou zijn hoor je me helemaal niet. Het is gewoon niet nodig met het Budget pakket.

    Mvg.







    2 Bijlagen

  • Koeba

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    384 Reacties

    10 juli 2018, 13:25

    Is krijgen ook aansmeren?
  • Niggo

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    257 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    10 juli 2018, 14:05

    jpj77 schreef:



    Volgens de specificaties kan het modem 'n downstream aan van 440Mbps?! Zie screenshot.



    Om even duidelijk te zijn :), Docsis 3.0, 64 QAM = 25mbit (minus 2mbit overhead) per kanaal x 8 kanalen = maximaal 200 mbit, wat in de specificaties staat betekend niet dat je dat automatisch haalt
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • driepinter
    259 Reacties

    10 juli 2018, 14:11

    Die router is natuurlijk al wel behoorlijk op leeftijd en zal in de praktijk nooit boven de 100 Mb uitkomen zodat een Super abonnement een beetje onwaarschijnlijk wordt :

    https://www.netgear.com/support/product/rp614v2.aspx
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1097 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    10 juli 2018, 15:30

    Beste jpj77,

    Wij nemen onze klanten uiteraard altijd serieus.

    Je geeft aan dat je de snelheidsverhoging niet behaald desondanks dat het al 1 juli is geweest.

    Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met één van onze technische collega's. Is naar aanleiding van dit contact de gewenste snelheid wel behaald?

    Je bent natuurlijk niet verplicht om een ander modem te ontvangen van ons. Natuurlijk zullen wij wel ons nieuwste modem aan jou aanbieden.

    Ik hoop dat je er naar aanleiding van het gesprek van vandaag samen met de medewerker bent uitgekomen..
    Ik zie jouw reactie graag tegemoet.
  • jpj77 Auteur
    Beginner
    45 Reacties

    10 juli 2018, 15:48

    Hoi Niggo/driepinter :)

    Ok, bedankt voor de info.

    Het modem/setup is in orde, en inderdaad die router is op leeftijd, helemaal mee eens.

    Het oude routertje moet gewoon werken met die 75Mbps.

    Ik heb persoonlijk niet om de snelheidsverhoging gevraagd! (30>75 Mbps). Ik verwacht dan ook als trouwe klant dat het fatsoenlijk wordt aangepast per 1 juli j.l en dat is niet gebeurt!

    Budget is prima voor mij, anders had ik wel iets anders gepakt.

    Ik wordt net gebeld door 'n medewerker, maar ze zitten wat te trollen (beetje zoals Koeba) ;)
    Er wordt bevestigd dat het modem de 75Mbps makkelijk aankan, al is het niet doorgezet op het modem, 100% zeker ;)

    Het zullen de klachten zijn via klacht.nl/klachtkompas die wat tegen zitten. De waarheid hebben ze niet graag,laat staan dat je eens klaagt...typisch.....

    Ook kom ik het modem niet meer in 192.168.100.1.......ach verder ook niet belangrijk.

    Ik laat het de geschillencommissie Telecommunicatiediensten wel uitzoeken. Er komt hier in ieder geval geen nieuw modem in huis. Ik betaal netjes voor de diesnt die blijkbaar niet geleverd wordt. Beetje sneu.....

    PS: Dus nee @Anette, er is niks opgelost. Lekker bezig...cheers!

    Mvg.
  • MatthijsLMatthijsL

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1356 Reacties
    Internet Expert

    Internet Expert

    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    10 juli 2018, 16:45

    maar ze zitten wat te trollen


    Beweer je nou echt dat onze collega's van Support je aan het trollen zijn?? Er is geen reden om zo cynisch te reageren. Zij zitten daar alleen maar om je te helpen met problemen. Daarnaast hebben zij met je afgesproken dat je zou bellen als problemen aan bleven houden. Na controle van het systeem zie ik geen ontvangen belletje na het eerdere contact.

    Je modem heeft het juiste profiel, de modemwaardes zijn inorde en er is geen wijkstoring zichtbaar. Er moet daarom als eerste gedacht worden aan eigen apparatuur als oorzaak van de verstoring. Heb je al eens een rechtstreekse aansluiting geprobeerd? Dus zonder verouderde router er tussen. Dat de oude router in theorie 100 Mbps kan verwerken wil nog niet zeggen dat deze dat in de praktijk ook doet. Haal je rechtstreeks ook niet de juiste snelheid, dan is het modem defect. Dat kan wel eens gebeuren met oudere apparatuur. Ik snap je issues dan ook niet met het wisselen van het modem. Je kan het nieuwe modem gewoon in bridge zetten waarmee deze hetzelfde werkt als een EPC 3212. Maar eigenlijk zeg je, wanneer wij het modem niet mogen wisselen, dat je niet wilt dat het probleem opgelost wordt. Anders zou je geen probleem hebben met een modemwissel. Wij willen je graag de dienst leveren waarvoor je betaald, maar maak het ons dan ook mogelijk om dit te doen.

    Dat het je niet lukt om in te loggen op het modem is logisch. Op een EPC 3212 kan je niet inloggen. Daarnaast is het interne IP adres wat wij zouden gebruiken 192.168.11.1. Tenzij je dit zelf veranderd zou hebben. Je kan hooguit inloggen op je Netgear router.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • jpj77 Auteur
    Beginner
    45 Reacties

    10 juli 2018, 19:48

    MatthijsL schreef:


    Beweer je nou echt dat onze collega's van Support je aan het trollen zijn??



    Dat beweer ik inderdaad!

    MatthijsL schreef:


    Er is geen reden om zo cynisch te reageren. Zij zitten daar alleen maar om je te helpen met problemen.



    Dat maak ik altijd zelf nog wel uit hoe ik reageer.

    Je wilt er wel cynisch van worden als er zo met je vaste klanten wordt omgegaan. Er zijn wel meerdere vaste klanten die zich ook niet serieus voelen genomen. In dit geval wordt ik niet geholpen, aangezien jullie willen dat ik dat nieuwe modem plaats.....dat is het hele eiereten! Noem het 'n soort van chantage.



    Matthijs schreef:


    Daarnaast hebben zij met je afgesproken dat je zou bellen als problemen aan bleven houden. Na controle van het systeem zie ik geen ontvangen belletje na het eerdere contact.



    Ik blijf niet steeds bellen met uw klanten-service. Het kost me onnodig veel belkosten.

    Het probleem begon eigenlijk al met de 1ste (gratis) snelheidsverhoging van j.l 20Mpbs>30Mbps. Dat heeft me 20 euro gekost aan belminuten en puntje bij paaltje heeft klacht.nl blijkbaar geholpen om de verhoging actief op het modem te zetten.

    Nu, bij de 2de snelheidsverhoging die 'n prijsstijging met zich meebrengt per 1 juli 2018 is het helemaal huilen met de pet op!

    De snelheid a 75Mbps is weer niet actief op mijn modem geplaatst! Wat uitkomt op 9,7MB/s.

    Mijn Cisco 3212EPC modem is prima in orde alsmede de CAT5 kabel EN de router! Het is te makkelijk om uw problemen af te schuiven op de klant.

    Beetje vreemd ook dat ineens mijn apparatuur kapot is per 1 juli 2018....Ik download gewoon op de oude 30Mbps a 3,7MB/s. Er is dan ook niets kapot aan mijn kant.

    Matthijs schreef:


    Je modem heeft het juiste profiel



    Nee, blijkbaar niet. Dit kan trouwens PER modem gezet worden ( de config file die de downstream/upstream snelheid bevat)

    U, Zeelandnet wilt dat modem vervangen, en u maakt er van dat de klant niet meewerkt.

    Het modem is niet kapot en nogmaals....kan deze snelheid makkelijk hebben. Dit is trouwens bevestigd door uw collegaa die mij vanmiddag heeft gebeld.

    Matthijs schreef:


    de modemwaardes zijn inorde en er is geen wijkstoring zichtbaar. Er moet daarom als eerste gedacht worden aan eigen apparatuur als oorzaak van de verstoring



    Zoals u hierboven kunt lezen download ik gewoon op de oude snelheid a 30Mbps...er is niks kapot aan mijn zijde.

    Als ik de 1ste keer belde stak de klantenservice het op het modem?! De medewerkster meldde me dat de snelheid dan ook niet hoger dan 30Mbps zal zijn! Toen wilde ze nog eens doorverbinden met uw technische dienst hehe...

    Toen heb ik de klanten-service gemaild met alle gegevens alsmede screenshots/specificaties van het Cisco 3212EPC modem. Hierop wordt niet gereageer trouwens.

    Als ik dan de 2de keer bel (blijkt wel dat ik het toch al heb geprobeerd via mail EN telefoon) hebben ze uiteraard dat mailtje gelezen! ;) En wordt me gemeld dat het aan de KABEL ligt (CAT5) Daar is ook niks mis mee (Download op 30Mbps)

    Er valt eigenlijk niet meer fatsoenlijk te communiceren als je als klant zo voor de zot wordt gehouden


    Matthijs schreef:


    Heb je al eens een rechtstreekse aansluiting geprobeerd? Dus zonder verouderde router er tussen



    Steek het 'n beetje op m'n prima werkende router! Ga je schamen aub!

    En ja, dat heb ik uiteraard even getest....
    Omdat het voor sommige mensen verouderd is wil dat nog niet zeggen dat het voor andere mensen verouderd is.
    Deze router haalt gewoon 100Mbps en dat is ook te zien aan de groene ledjes (amber = 10Mbps..) Al zou deze dan ook niet de 30Mbps halen. Er dient niks verandert te worden voor dit Budget pakket met 75Mbps.

    Matthijs schreef:


    Dat de oude router in theorie 100 Mbps kan verwerken wil nog niet zeggen dat deze dat in de praktijk ook doet.



    Jaja....zo kan je aan de gang blijven om maar je gelijk te halen EN dus het modem te laten vervangen zoals HIERONDER is te lezen...Zie je de pattern in het geheel? Ik namelijk wel.
    Matthijs schreef:


    Haal je rechtstreeks ook niet de juiste snelheid, dan is het modem defect. Dat kan wel eens gebeuren met oudere apparatuur.



    Nogmaals, het modem is niet defect. Per abuis is het kapot per 1 juli 2018. Ik download gewoon met de oude snelheid ALS er in bv spitsuren niet wordt geknepen. Ik heb namelijk de snelheid getest en rond 18.00 zit je maar rond de 2MB/s...Ja, getest via de Delta speedtest.

    MatthijsL schreef:


    Ik snap je issues dan ook niet met het wisselen van het modem. Je kan het nieuwe modem gewoon in bridge zetten waarmee deze hetzelfde werkt als een EPC 3212



    Ik snap jullie issue niet helemaal?!

    Iemand het nieuwe modem opdringen, terwijl de Cisco3212EPC naar behoren werkt met het Budget pakket. Als ik nou 'n Super etc pakket zou afnemen zou ik natuurlijk het modem inwisselen aangezien het anders die snelheden niet aankan.


    MatthijsL schreef:


    Maar eigenlijk zeg je, wanneer wij het modem niet mogen wisselen, dat je niet wilt dat het probleem opgelost wordt. Anders zou je geen probleem hebben met een modemwissel. Wij willen je graag de dienst leveren waarvoor je betaald, maar maak het ons dan ook mogelijk om dit te doen.



    Ik noem het bijdehand gedrag en ik ben ervan overtuigd dat de klachten het probleem zijn.

    Ik verwacht gewoon de 75Mbps te halen met deze Cisco3212. Het is namelijk bevestigd dat het werkt, en als zaken werken hoeft er niets vervangen te worden. Als er dan van jullie kant met klanten wordt omgegaan of ze van toeten nog blazen weten, wordt het 'n beetje te gortig, dat is het hele probleem.


    MatthijsL schreef:


    Dat het je niet lukt om in te loggen op het modem is logisch. Op een EPC 3212 kan je niet inloggen. Daarnaast is het interne IP adres wat wij zouden gebruiken 192.168.11.1.



    Dat is ook niet waar!

    Als de provider de inlog niet heeft geblokt natuurlijk. Eerder vandaag (voordat ik het screenshot van de modem settings had gepost naar aanleiding van de post van Niggo/driepinter) kon ik op de Cisco modem komen via 192.168.100.1

    Dat is namelijk het adres voor dit modem en niet 11.1. Google het maar, er is natuurlijk vaker door mensen naar gevraagd. Inloggen zou ook nog kunnen als die data niet is aangepast door de provider.
    Nadat ik hier heb gepost kon ik ineens niet meer op de modem pagina komen. Verrassend zeg :p
    Moest ik daar nou eens op kunnen inloggen kon ik de exacte Downstream/Upstream zien waar het modem op is ingesteld.

    https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=inlog+cisco+3212+epc&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiw0bfhiZXcAhWQZ1AKHVc0DgYQBQgpKAA&biw=845&bih=538

    ziggo forum....
    Je kunt wel inloggen op de Cisco EPC3212, maar je kunt niets instellen. Is enkel om de waardes en informaties van het modem in te kunnen zien. Modem is bridged.

    http://192.168.100.1/ en als je op [Log In] drukt... (hier hoef je geen inloggegevens voor in te vullen)




    MatthijsL schreef:


    Tenzij je dit zelf veranderd zou hebben. Je kan hooguit inloggen op je Netgear router.



    Nee, ik heb niks verandert! Zoals je kunt lezen hierboven is het voor dit modem 192.168.100.1. Daar heb ik namelijk de info vandaan gehaald om 'n screenshot te maken van die settings. Nu kan ik er inderdaad niet meer op!

    En ja, uiteraard kan je inloggen op 'n router (wel je default user/pass) veranderen, wel zo veilig..... ;)


    Bedankt weer om 'n mens z'n tijd te verspillen, en het zo te draaien dat het probleem bij de klant zit.

    Ik voel me dan ook genoodzaakt om het voorval voor te leggen aan de GeschillenCommissie Telecommunicatie want er niet ineens per 1 juli iets kapot aan mijn zijde. Als je als buitenstaander meeleest zie je gewoon dat jullie willen dat het modem wordt vervangen.

    Bvd voor enige medewerking.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2435 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    10 juli 2018, 20:16

    het probleem spitst zich nu toe op de vraag of Delta / Zeelandnet een modem dat in bruikleen bij de klant staat, kan en/of mag vervangen, als Delta / Zeelandnet dat nodig acht.

    van de andere kant gezien is de vraag of een klant kan weigeren dat een apparaat dat hij in bruikleen heeft, wordt vervangen door een gelijksoortig apparaat.

    ben benieuwd wat daar over in de voorwaarden staat :)
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • Koeba

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    384 Reacties

    10 juli 2018, 20:18

    Tsja, kijk nou uit Fred, je bent zomaar een trol😂
  • Kwek
    124 Reacties

    10 juli 2018, 20:31

    jpj77 schreef:

    MatthijsL schreef:


    Beweer je nou echt dat onze collega's van Support je aan het trollen zijn??



    Dat beweer ik inderdaad!

    MatthijsL schreef:


    Er is geen reden om zo cynisch te reageren. Zij zitten daar alleen maar om je te helpen met problemen.



    Dat maak ik altijd zelf nog wel uit hoe ik reageer.

    Je wilt er wel cynisch van worden als er zo met je vaste klanten wordt omgegaan. Er zijn wel meerdere vaste klanten die zich ook niet serieus voelen genomen. In dit geval wordt ik niet geholpen, aangezien jullie willen dat ik dat nieuwe modem plaats.....dat is het hele eiereten! Noem het 'n soort van chantage.



    Matthijs schreef:


    Daarnaast hebben zij met je afgesproken dat je zou bellen als problemen aan bleven houden. Na controle van het systeem zie ik geen ontvangen belletje na het eerdere contact.



    Ik blijf niet steeds bellen met uw klanten-service. Het kost me onnodig veel belkosten.

    Het probleem begon eigenlijk al met de 1ste (gratis) snelheidsverhoging van j.l 20Mpbs>30Mbps. Dat heeft me 20 euro gekost aan belminuten en puntje bij paaltje heeft klacht.nl blijkbaar geholpen om de verhoging actief op het modem te zetten.

    Nu, bij de 2de snelheidsverhoging die 'n prijsstijging met zich meebrengt per 1 juli 2018 is het helemaal huilen met de pet op!

    De snelheid a 75Mbps is weer niet actief op mijn modem geplaatst! Wat uitkomt op 9,7MB/s.

    Mijn Cisco 3212EPC modem is prima in orde alsmede de CAT5 kabel EN de router! Het is te makkelijk om uw problemen af te schuiven op de klant.

    Beetje vreemd ook dat ineens mijn apparatuur kapot is per 1 juli 2018....Ik download gewoon op de oude 30Mbps a 3,7MB/s. Er is dan ook niets kapot aan mijn kant.

    Matthijs schreef:


    Je modem heeft het juiste profiel



    Nee, blijkbaar niet. Dit kan trouwens PER modem gezet worden ( de config file die de downstream/upstream snelheid bevat)

    U, Zeelandnet wilt dat modem vervangen, en u maakt er van dat de klant niet meewerkt.

    Het modem is niet kapot en nogmaals....kan deze snelheid makkelijk hebben. Dit is trouwens bevestigd door uw collegaa die mij vanmiddag heeft gebeld.

    Matthijs schreef:


    de modemwaardes zijn inorde en er is geen wijkstoring zichtbaar. Er moet daarom als eerste gedacht worden aan eigen apparatuur als oorzaak van de verstoring



    Zoals u hierboven kunt lezen download ik gewoon op de oude snelheid a 30Mbps...er is niks kapot aan mijn zijde.

    Als ik de 1ste keer belde stak de klantenservice het op het modem?! De medewerkster meldde me dat de snelheid dan ook niet hoger dan 30Mbps zal zijn! Toen wilde ze nog eens doorverbinden met uw technische dienst hehe...

    Toen heb ik de klanten-service gemaild met alle gegevens alsmede screenshots/specificaties van het Cisco 3212EPC modem. Hierop wordt niet gereageer trouwens.

    Als ik dan de 2de keer bel (blijkt wel dat ik het toch al heb geprobeerd via mail EN telefoon) hebben ze uiteraard dat mailtje gelezen! ;) En wordt me gemeld dat het aan de KABEL ligt (CAT5) Daar is ook niks mis mee (Download op 30Mbps)

    Er valt eigenlijk niet meer fatsoenlijk te communiceren als je als klant zo voor de zot wordt gehouden


    Matthijs schreef:


    Heb je al eens een rechtstreekse aansluiting geprobeerd? Dus zonder verouderde router er tussen



    Steek het 'n beetje op m'n prima werkende router! Ga je schamen aub!

    En ja, dat heb ik uiteraard even getest....
    Omdat het voor sommige mensen verouderd is wil dat nog niet zeggen dat het voor andere mensen verouderd is.
    Deze router haalt gewoon 100Mbps en dat is ook te zien aan de groene ledjes (amber = 10Mbps..) Al zou deze dan ook niet de 30Mbps halen. Er dient niks verandert te worden voor dit Budget pakket met 75Mbps.

    Matthijs schreef:


    Dat de oude router in theorie 100 Mbps kan verwerken wil nog niet zeggen dat deze dat in de praktijk ook doet.



    Jaja....zo kan je aan de gang blijven om maar je gelijk te halen EN dus het modem te laten vervangen zoals HIERONDER is te lezen...Zie je de pattern in het geheel? Ik namelijk wel.
    Matthijs schreef:


    Haal je rechtstreeks ook niet de juiste snelheid, dan is het modem defect. Dat kan wel eens gebeuren met oudere apparatuur.



    Nogmaals, het modem is niet defect. Per abuis is het kapot per 1 juli 2018. Ik download gewoon met de oude snelheid ALS er in bv spitsuren niet wordt geknepen. Ik heb namelijk de snelheid getest en rond 18.00 zit je maar rond de 2MB/s...Ja, getest via de Delta speedtest.

    MatthijsL schreef:


    Ik snap je issues dan ook niet met het wisselen van het modem. Je kan het nieuwe modem gewoon in bridge zetten waarmee deze hetzelfde werkt als een EPC 3212



    Ik snap jullie issue niet helemaal?!

    Iemand het nieuwe modem opdringen, terwijl de Cisco3212EPC naar behoren werkt met het Budget pakket. Als ik nou 'n Super etc pakket zou afnemen zou ik natuurlijk het modem inwisselen aangezien het anders die snelheden niet aankan.


    MatthijsL schreef:


    Maar eigenlijk zeg je, wanneer wij het modem niet mogen wisselen, dat je niet wilt dat het probleem opgelost wordt. Anders zou je geen probleem hebben met een modemwissel. Wij willen je graag de dienst leveren waarvoor je betaald, maar maak het ons dan ook mogelijk om dit te doen.



    Ik noem het bijdehand gedrag en ik ben ervan overtuigd dat de klachten het probleem zijn.

    Ik verwacht gewoon de 75Mbps te halen met deze Cisco3212. Het is namelijk bevestigd dat het werkt, en als zaken werken hoeft er niets vervangen te worden. Als er dan van jullie kant met klanten wordt omgegaan of ze van toeten nog blazen weten, wordt het 'n beetje te gortig, dat is het hele probleem.


    MatthijsL schreef:


    Dat het je niet lukt om in te loggen op het modem is logisch. Op een EPC 3212 kan je niet inloggen. Daarnaast is het interne IP adres wat wij zouden gebruiken 192.168.11.1.



    Dat is ook niet waar!

    Als de provider de inlog niet heeft geblokt natuurlijk. Eerder vandaag (voordat ik het screenshot van de modem settings had gepost naar aanleiding van de post van Niggo/driepinter) kon ik op de Cisco modem komen via 192.168.100.1

    Dat is namelijk het adres voor dit modem en niet 11.1. Google het maar, er is natuurlijk vaker door mensen naar gevraagd. Inloggen zou ook nog kunnen als die data niet is aangepast door de provider.
    Nadat ik hier heb gepost kon ik ineens niet meer op de modem pagina komen. Verrassend zeg :p
    Moest ik daar nou eens op kunnen inloggen kon ik de exacte Downstream/Upstream zien waar het modem op is ingesteld.

    https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=inlog+cisco+3212+epc&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiw0bfhiZXcAhWQZ1AKHVc0DgYQBQgpKAA&biw=845&bih=538

    ziggo forum....
    Je kunt wel inloggen op de Cisco EPC3212, maar je kunt niets instellen. Is enkel om de waardes en informaties van het modem in te kunnen zien. Modem is bridged.

    http://192.168.100.1/ en als je op [Log In] drukt... (hier hoef je geen inloggegevens voor in te vullen)




    MatthijsL schreef:


    Tenzij je dit zelf veranderd zou hebben. Je kan hooguit inloggen op je Netgear router.



    Nee, ik heb niks verandert! Zoals je kunt lezen hierboven is het voor dit modem 192.168.100.1. Daar heb ik namelijk de info vandaan gehaald om 'n screenshot te maken van die settings. Nu kan ik er inderdaad niet meer op!

    En ja, uiteraard kan je inloggen op 'n router (wel je default user/pass) veranderen, wel zo veilig..... ;)


    Bedankt weer om 'n mens z'n tijd te verspillen, en het zo te draaien dat het probleem bij de klant zit.

    Ik voel me dan ook genoodzaakt om het voorval voor te leggen aan de GeschillenCommissie Telecommunicatie want er niet ineens per 1 juli iets kapot aan mijn zijde. Als je als buitenstaander meeleest zie je gewoon dat jullie willen dat het modem wordt vervangen.

    Bvd voor enige medewerking.



    Het is nu je zoveelste onderwerp waar je alleen maar negatief kan reageren. Je leest niet goed, blijft een nieuw modem weigeren omdat JIJ vind dat de oude nog goed is. Als je het een keer wilt oplossen zal je toch stapje voor stapje moeten gaan uitvinden wat er aan de hand is en het begin daarvan ligt in een nieuwe modem. Dus als je nu eens hulp gaat aannemen van mensen die veel slimmer zijn dan jij en ze eens bedankt voor de moeite die ze bereid zijn erin te steken, dan is er een kans dat het een keer goedkomt. Voor het boos tegen schenen trappen en van je af praten kun je terecht in het emerges, daar is dit forum niet voor. En zo'n geschillencommisie, die lacht je vierkant uit als je met dit verhaal aankomt want JIJ bent degene die dwarsligt, niét Delta/Zeelandnet
  • Koeba

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    384 Reacties

    10 juli 2018, 20:36

    Persoonlijk vind ik het fascinerend dat je geholpen wilt worden en dan de mensen die dat proberen niet een klein beetje afbekt maar echt schoffeert. En na daar op gewezen te zijn er gewoon een schepje op doet. Wat verwacht je van mensen? Apart. Maar dan ben ik maar een trol 🙂
  • daand12

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten daand12 heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    20 Reacties

    10 juli 2018, 21:52

    Stop met dat idiote gedrag, even modem stroomloos zetten ( 2 min ) en dan weer inpluggen.
    Je moet gewoon niet zo moeilijk doen en luisteren wat ze zeggen, de EPC3940 is echt niet verkeerd.
    Bij ons was er ook iets mis met de 3212, verwisselt voor de 3940 en geen probleem meer.
    Overigens heb je bij de 3940 niet meer je eigen router nodig en heb je ook gelijk Wifi AC daarop. Met jou router ben ik bang dat je niet hoger dan 54mbps ( wrs 30-40 mbps in het echt ) gaat halen over wifi.
  • MatthijsLMatthijsL

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1356 Reacties
    Internet Expert

    Internet Expert

    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    11 juli 2018, 12:58

    Als je je niet kan gedragen jpj77, dan verwijderen we jou gewoon van het forum. En niet omdat je een storing meld, zoals je jezelf in een eerder bericht al mee probeert in te dekken, maar puur vanwege je gedrag.

    Dat jezelf wel uitmaakt hoe je reageert gaat maar op tot bepaalde hoogte. Als je je niet kan gedragen, dan bepalen wij dat het ongewenst is.

    Of je router nog perfect werkt is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Het apparaat wordt niet ondersteund door ons, dus als je wilt testen of je verbinding een probleem heeft, dan doe je dit rechtstreeks op het modem. Je beweert wel dat je niet geholpen wordt, maar als we jou vervolgens willen helpen is het chantage (???) omdat we een modem willen wisselen. In theorie kan het modem de snelheid van je abonnement met gemak halen, maar in de praktijk lijkt het dus niet te lukken.

    Mijn Cisco 3212EPC modem is prima in orde alsmede de CAT5 kabel EN de router! Het is te makkelijk om uw problemen af te schuiven op de klant.


    Waaruit trek je die conclusie dan? Volgens mij geef je aan de juiste snelheid niet te halen. Wij geven aan dat we het willen oplossen, maar dat is dan volgens jou 'afschuiven'. Wat wil je dan wat we gaan doen?

    Ik snap jullie issue niet helemaal?!

    Iemand het nieuwe modem opdringen, terwijl de Cisco3212EPC naar behoren werkt met het Budget pakket.


    Haal je de juiste snelheid dan? Nee. Hoe kom je er dan bij dat het modem naar behoren werkt?

    Als er dan van jullie kant met klanten wordt omgegaan of ze van toeten nog blazen weten, wordt het 'n beetje te gortig, dat is het hele probleem.


    Nee, jij denkt alles beter te weten dan de mensen die dit doen voor hun werk. Prima, maar ga dan niet doen dat je niet geholpen wordt omdat er niet verteld wordt wat jij wilt horen. Net zoals bij het IP adres van het modem en het wel of niet kunnen inloggen op het modem. Wij geven iets aan, maar het is allemaal niet waar.

    En zo kunnen we nog wel ff doorgaan, maar dat gaan we niet doen.

    Zoals al eerder gezegd, wij helpen je graag verder, ook de medegebruikers hier op het forum, maar je moet wel zelf willen. Als je niet wilt dat je geholpen wordt, dan is dat prima, maar doe dan niet alsof wij dat niet willen en stop dan ook met klagen.

    Als je als buitenstaander meeleest zie je gewoon dat jullie willen dat het modem wordt vervangen.


    Die buitenstaander ziet een helpende hand die weggeslagen wordt....
    A prudent question is one-half of wisdom
  • jpj77 Auteur
    Beginner
    45 Reacties

    11 juli 2018, 17:16

    Hoi,

    Ik gedraag me verder fatsoenlijk.

    Het wordt me wat lastiger gemaakt van uw kant, en dan is het te makkelijk als 'n moderator mij te vertellen om mijn account te verwijderen. Dat noemen ze de weg van de minste weerstand!

    Dit is trouwens eerd voorgevallen omdat de waarheid wordt gepost. Dat wordt blijkbaar niet geduld, beetje zoals de Chinezen :p

    Kijk, het is allemaal gegrond van mijn kant, en de pagina is ondertussen bewaard indien het wordt verwijdert. U met al uw collega's spelen in dit geval onder 1 hoedje.

    De (oprechte) buitenstaander snapt mij en doorziet de chantage ivm de modem vervanging :)



    Geachte,

    Het is niet opgelost. Dat maken jullie ervan, aangezien u gelijk wilt krijgen.In dit geval heb ik gelijk.

    Het is te makkelijk om via het serviceforum 'n moderator op me af te vuren, die voor zijn bedrijf/collega's praat!

    Mijn apparatuur incl de kabel zijn in prima staat. Ik verwacht dan ook dat jullie de snelheidsverhoging gewoon netjes actief doorvoeren op mijn modem a 75Mbps met terugwerkende kracht to 1 juli 2018......en dit is niet gebeurt tot op heden.

    Om het te testen wil ik van u, de technische dienst 'n bewijs van de modemsettings, die aantonen dat de 75mbps actief op het modem zijn gezet, zodat we dit kunnen testen in realtime.

    Het modem Cisco 3212EPC en de router/CAT5 kabel is in prima staat. Het is niet logisch dat ineens per 1 juli dit alles kapot is!! Dat wordt ervan gemaakt omdat u u zin wilt doordraven ivm het vervangen van het modem.

    Ik hoor graag van u.

    Bvd,
    JPJ

    PS:Anders moet alles doorgemeten worden en dan komen we tot de conclusie dat mijn apparatuur naar behoren werkt met het Budget pakket a 75Mbps.

    11-7-2018 om 8:51 schreef klantenservice@delta.nl:
    > Geachte heer J......
    >
    > Uit onze administratie blijkt dat u inmiddels contact heeft gehad met onze Klantenservice. Wij gaan ervan uit dat uw vraag beantwoord is. Mocht dit niet het geval zijn, dan vernemen wij dit graag van u.
    >
    > Met vriendelijke groet,
    >
    > Edwin Breddels
    > Klantenservice DELTA



    PS: Ik ga je niet opnieuw quoten, zonde van mijn tijd Mathijs......
    Ik weet het in dit geval ook gewoon beter, dat mage je uiteraard niet leuk vinden. Ik snap dat wel ;)
    Het is inderdaad modem chantage....

    Mvg,
    jpj77
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2435 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    11 juli 2018, 18:12

    jpj77 schreef:

    De (oprechte) buitenstaander snapt mij en doorziet de chantage ivm de modem vervanging :)



    heb dit topic nog maar es doorgelezen en mijn vraag is:
    waar haal jij het recht vandaan om te bepalen welk modem jij in bruikleen krijgt ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • Kwek
    124 Reacties

    11 juli 2018, 18:58

    Helemaal afsluiten lijkt mij hier de beste optie. Wijst elke hulp van Zeelandnet/Delta af, en blijft ze respectloos afbranden. Knip de kabel gewoon door, ben je er van af.
  • Koeba

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    384 Reacties

    11 juli 2018, 19:03

    En het mag nog ook. Dienstverlening stoppen wegens ontoelaatbaar gedrag. Het zou terecht zijn. Dit hoeft niemand te vreten van niemand.
  • Rinus

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rinus heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    302 Reacties

    11 juli 2018, 20:31

    Misschien de heer J(...) een cursus begrijpend lezen aanbieden: hij begrijpt blijkbaar niet dat er gemeten moet worden DIRECT op het MODEM en niét op/via zijn router.......
    Als hij direct via het modem de 75 Mbps(of zoiets) niet haalt, heeft hij een punt......alleen deze persoon (ik wilde eerst ''sukkel" typen :-) ) WIL dat niet snappen blijkbaar...... Onbegrijpelijk voor de 'buitenstaanders' :-)
  • Webkabouter

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Webkabouter heeft ontvangen van andere leden.

    Ervaren
    284 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    12 juli 2018, 00:46

    Rinus schreef:

    Misschien de heer J(...) een cursus begrijpend lezen aanbieden


    Gewoon niet op reageren of professioneel blijven. Als iemand zoveel tijd besteedt aan het foutloos in stukken quoten van een lap tekst, dan is hij zeker in staat om te begrijpen waarom een modem vervangen zou moeten worden.
    :cool:
    Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder...

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)