ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Welke netwerkkaart heb ik nodig

Trefwoorden:

gerduchateau Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gerduchateau heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
6 Reacties

8 april 2017, 09:55

Sinds kort heb ik een abonnement afgesloten met 400 mbps download.
Heb een Dell inspiron-1720, maar mijn netwerkkaart haalt deze download snelheid niet.
Mijn netwerkkabel is categorie 5e U/UTP, hier zal het niet aanliggen.
Mijn vraag is, welke netwerkkaart heb ik nodig om mijn download van 400 mbps te halen.
Gemarkeerd als antwoord: GoeRoe op 9 april 2017, 20:00

Welkom op het forum gerduchateau.

Met een Dell Inspiron 1720 zul je deze snelheid niet gemakkelijk halen. Die laptop is voor computerbegrippen al vrij oud. Je hebt een netwerkkaart met 1 Gbit snelheid nodig. Ook de rest van het apparaat moet het dan kunnen verwerken. Dat gaat je niet lukken met die laptop. Je kunt dit apparaat niet uitbreiden met netwerkkaarten of opties om dit te omzeilen omdat de interne componenten dat niet aankunnen.

Die 400 Mbps kun je wel halen als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt. Als je dat niet doet, zou je ook uit kunnen met een voordeliger abonnement :)

Bekijk origineel
  • GoeRoe Antwoord
    Forum Ambassadeur
    1303 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

9 april 2017, 20:00

Met een Dell Inspiron 1720 zul je deze snelheid niet gemakkelijk halen. Die laptop is voor computerbegrippen al vrij oud. Je hebt een netwerkkaart met 1 Gbit snelheid nodig. Ook de rest van het apparaat moet het dan kunnen verwerken. Dat gaat je niet lukken met die laptop. Je kunt dit apparaat niet uitbreiden met netwerkkaarten of opties om dit te omzeilen omdat de interne componenten dat niet aankunnen.

Die 400 Mbps kun je wel halen als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt. Als je dat niet doet, zou je ook uit kunnen met een voordeliger abonnement :)
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • gerduchateau Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gerduchateau heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    6 Reacties

16 april 2017, 13:58

GoeRoe schreef:

Hallo GoeRoe,
    Bedankt voor je reactie, heb gekeken voor een nieuwe laptop en zag bij bcc een ACER Aspire E5-774-591H .Zou je mij kunnen vertellen of ik met deze laptop wel de snelheid van 400 Mbps kan halen of benaderen.
    Mvg. Ger

• gerduchateau Auteur

Beginner
    6 Reacties

3 april 2018, 16:52

gerduchateau schreef:

GoeRoe schreef:

Hallo GoeRoe,
    Bedankt voor je reactie, heb gekeken voor een nieuwe laptop en zag bij bcc een ACER Aspire E5-774-591H .Zou je mij kunnen vertellen of ik met deze laptop wel de snelheid van 400 Mbps kan halen of benaderen.
    Mvg. Ger

Heb nu een nieuwe laptop ( msi gl72m 7rdx 1288nl ) maar die 400 Mbps haal ik nog niet, blijft steken bij 69 Mbps.
  • Rinus

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rinus heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    295 Reacties

3 april 2018, 18:21

Bedraad moet je het kunnen halen.
    Met wifi haal je het niet, je hebt een '....n-serie' nodig om in de buurt te komen.
  • gerduchateau Auteur

Beginner
    6 Reacties

4 april 2018, 15:54

Hallo Rinus,
    Heb het bedraad geprobeerd maar de snelheid blijft het zelfde krijg hem niet hoger dan 69 Mbps.
    Heb de router gereset, maar dat hielp ook niet.
  • Rinus

Ervaren
    295 Reacties

4 april 2018, 20:16

Heb je een losse router?
    Maak dan eens verbinding direct op je modem: misschien is je router niet snel genoeg?
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1303 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

4 april 2018, 20:51

Goh, dit speelt al een jaar :)

- Wat Rinus zegt. Kabel rechtstreeks van het modem naar je laptop.
    - Laat ook even weten welk modem je hebt, is dit een EPC3940?
    - Branden er alleen groene lampjes op het modem? Als er een oranje lampje brandt waarvan het nummer overeenkomt met het nummer van de aansluiting waarin je laptop zit, is het een 100 Mbps verbinding.
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • Rinus

Ervaren
    295 Reacties

4 april 2018, 22:08

GoeRoe schreef:

Even teruglezen:
    De beste man heeft sinds kort een nieuwe pc en loopt tegen een soortgelijk probleem aan.....
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1303 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

4 april 2018, 22:29

Rinus schreef:

GoeRoe schreef:

Even teruglezen:
    De beste man heeft sinds kort een nieuwe pc en loopt tegen een soortgelijk probleem aan.....

Dat heb ik ook wel gezien, Rinus. Ik zou zelf trouwens nooit een abonnement van 400 Mbit nemen in de hoop dat ik die snelheid op één apparaat zou kunnen halen. Dat vind ik het geld niet waard, maar ieder zijn eigen keuze :)
  • gerduchateau Auteur

Beginner
    6 Reacties

5 april 2018, 13:00

Heb de laptop rechtstreeks op het modem aangesloten en haalde een snelheid van 194,25 Mbps. En de lampjes zijn allemaal groen.
    Het model van het modem is Cisco EPC 3212.
    De router die ik gebruik is denk ik verouderd is ongeveer 10 jaar oud: Netgear range max WNR834B
  • Rinus

Ervaren
    295 Reacties

5 april 2018, 13:41

Dan moet je in elk geval twee dingen doen:

1. Als een 400 Mbps abo hebt bij Delta vragen waarom je dat niet krijgt, als je rechtstreeks op het modem aansluit.
    Waarschijnlijk krijg je een nieuw(er)modem.
    2. Een router (als je die wilt blijven gebruiken) aanschaffen met veel meer capaciteit.
    Je huidige ding haalt het nooit als je naar de specs kijkt: " 2,4GHz WiFi + router • 4x 100Mbps switch"....

Groet
    Rinus
  • gerduchateau Auteur

Beginner
    6 Reacties

5 april 2018, 13:53

Hallo Rinus bedankt voor je hulp, zal contact op nemen met Delta wat het modem betreft. Als alles naar behoren verloopt en werkt zal ik het nog laten weten.

Bedankt en de groeten Ger.:)

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)