ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Verbruik normaal en dal - elektriciteit


dtrapman Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
40 Reacties

13 februari 2018, 09:33

Ben ik weer met dezelfde vraag als een tijdje geleden.

De vraag was waarom ik op mijn tweemaandelijkse overzicht een verbruik van normaal en dal-tarief zie. Dit is netjes beantwoord.
Echter.... volgens de klantenservice en ook hier op het forum werd gesteld dat er afgerekend wordt voor enkeltarief. Nu kreeg ik mijn jaarafrekening en hier is mijnsinziens niets afgerekend. Ik betaal dus voor normaal en dal-tarief. Dit zou dus betekenen dat ik meer betaal dan nodig. (als ik het goed berekend heb.Het verschil is niet heel groot, maar toch.

Waarom zou ik betalen voor iets waar ik mij nooit voor aangemeld heb en automatisch veranderd is sinds ik een slimme meter heb. En waar ik dus nooit melding over gehad heb.

Ik begin zo langzamerhand mijn geduld te verliezen. (of iemand moet mij uitleggen wat ik over het hoofd zie)
Gemarkeerd als antwoord: Anette op 14 februari 2018, 13:21

Ik heb je e-mail beantwoord en een verzoek tot correctie doorgezet naar de desbetreffende afdeling. :)

Bekijk origineel
Shoot only animals with your camera.
  • Jos
    2035 Reacties

    13 februari 2018, 09:57

    Staat onder de specificatie van de werkelijke kosten onder levering elektriciteit alleen "verbruik" vermeld of staat er apart "verbruik normaal" en "verbruik dal"?
  • dtrapman Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    40 Reacties

    13 februari 2018, 10:11

    Er staat:

    Verbruik normaal
    Verbruik dal
    Terugleververgoeding normaal
    Terugleververgoeding dal
    Vaste leveringskosten
    Korting digitale communicatie
    Energiebelasting 2017 zone 1
    Vermindering energiebelasting
    Opslag Duurzame Energie 2017 zone 1

    Dit staat er onder de specificatie van de werkelijke kosten onder elektriciteit.
    Shoot only animals with your camera.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2520 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 februari 2018, 10:22

    dat kun je toch ook zien in mijn.delta.nl - mijn producten - Elektriciteit
    maar zo te zien heb je een contract met normaal en laag.
    op mijn eindafrekening staan wel 2 meterstanden, maar de verbruiken zijn bij elkaar opgeteld en als één tarief afgerekend.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • dtrapman Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    40 Reacties

    13 februari 2018, 10:29

    Beste fred44nl, dat is ook het probleem. Ik heb schijnbaar een contract voor hoog en laag. Dit heb ik nooit aangevraagd. Dit is automatisch gebeurd na het plaatsen van een slimme meter. Tijdens het plaatsen is mij ook verteld dat dit als 1 tarief afgerekend zou worden. Mijns inziens is dit niet gebeurd. Terwijl ik hier herhaaldelijk om gevraagd heb hoe dit zit. Tijdens mijn eerste gesprek met de klantenservice zou het in orde gemaakt worden.
    Shoot only animals with your camera.
  • dtrapman Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    40 Reacties

    13 februari 2018, 10:33

    In mijndelta zie ik nu trouwens maar 1 tarief staan. (er staat niet bij of dit bij een dubbelmeter is of enkel).
    Ik kan niet terugzien hoe dit voorheen stond. Maar het is toch van de zotte dat ze ongevraagd je tarieven omzetten?
    Shoot only animals with your camera.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2520 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 februari 2018, 10:34

    nogmaals aan de bel trekken en blijven controleren of het daarna wèl goed staat.
    stuur anders een email naar forumbeheer@zeelandnet.nl
    vermeld klantnummer en omschrijf het probleem.
    dan kan het van daar uit doorgegeven worden.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • dtrapman Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    40 Reacties

    13 februari 2018, 10:35

    Zal ik doen, bedankt.
    Shoot only animals with your camera.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2520 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 februari 2018, 10:39

    je hebt op de afrekening verbruik dal èn verbruik normaal.
    zijn de prijzen per kwh gelijk of verschillend ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • dtrapman Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    40 Reacties

    13 februari 2018, 10:40

    Nee die zijn verschillend.
    Shoot only animals with your camera.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2520 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 februari 2018, 10:44

    dan heb je dal en normaal tarief.
    op mijn 2 maandelijkse overzicht staat ook normaal en dal apart vermeld.
    maar op de eindafrekening heb ik maar één verbruik, met één tarief.
    kortom, bij jou klopt het niet.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • dtrapman Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    40 Reacties

    13 februari 2018, 10:52

    Van geen meter. Kijk, van mij hoeft er geen nieuwe factuur gemaakt te worden. Ik heb het nagerekend en dat scheelt minder dan 5 euro. (belasting niet meegerekend) Maar het zou fijn als je Delta eens een keer op hun woord kan geloven. Gezien heel veel topics wordt e.e.a. pas recht getrokken nadat je hier op het forum je gal spuit.
    Dit zou niet moeten mogen. En dan vraag ik me af waar het aan ligt. Ligt het aan de opleiding, of kunnen de medewerkers de juiste knoppen niet vinden. Nu ben ik zelf geen callcentermedewerker maar wel aan de balie bij de hoofdingang gezeten om telefoontjes door te verbinden. Ik snap heel goed waarom mensen soms te keer gaan.
    Shoot only animals with your camera.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2520 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 februari 2018, 11:08

    je vindt het alleen maar vervelend.
    nou, ik zou me dood vechten :)
    het is een simpele, geautomatiseerde administratie.
    en dat moet je goed instellen en dan werkt het ook goed.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • AnetteAnette Antwoord

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1149 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    14 februari 2018, 13:21

    Ik heb je e-mail beantwoord en een verzoek tot correctie doorgezet naar de desbetreffende afdeling. :)
  • dtrapman Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dtrapman heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    40 Reacties

    14 februari 2018, 16:35

    Beste Anette,
    Ik heb nog even geantwoord op de mail. De fout gaat nog verder terug kwam ik achter. Spijtig genoeg heb ik dit zelf niet gecontroleerd bij de jaaropgave van vorig jaar. 2 jaar geleden was het nog enkeltarief zag ik.
    Shoot only animals with your camera.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)