ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Er wordt geen verbruik meer aangegeven op DELTA Inzicht na stroomstoring in de straat van 17 april jl.

Trefwoorden:

wamjp Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wamjp heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
10 Reacties

20 april 2017, 09:59

Al vele maanden gebruik kunnen maken van delta inzicht d.m.v. de mini-gateway. Een zeer praktische applicatie om je verbruik goed in de gaten te kunnen houden en daardoor stroom en gas te besparen, ben er erg blij mee.
Na een stroomstoring in de straat op 17 april jl. heb ik de mini- gateway opnieuw moeten verbinden met mijn router, echter na inloggen op mijndeltainzicht krijg ik geen gegevens van gebruik meer te zien, alles blijft op 0 staan.

Dus verbinden lukt, maar na login geen slimme meters te zien, laat staan het actuele electriciteitsverbruik.
Heeft de Mini- gateway door de stroomstoring de geest gegeven?
Gemarkeerd als antwoord: Sheena op 21 april 2017, 12:53

Dat kan inderdaad. Wil je mij in een privébericht je klantnummer en telefoonnummer sturen? Dan pakken wij het direct op :)

Bekijk origineel
wamjp
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2210 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

20 april 2017, 10:16

heb je de mini-gateway ook gerest, door het knopje geruime tijd ingedrukt te houden ??
    op de mini-gateway zit een ledje. knippert deze ?? langzaam of snel ??
    als je ingelogd bent op de mijninzicht-site, wat zie je dan onder Netwerkoverzicht ??
    daar moet je 3 meters actief en 0 meters niet-actief hebben.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • wamjp Auteur

Beginner
    10 Reacties

20 april 2017, 10:25

Nieuwe functionaliteit toegevoegd! Bekijk wat wij hebben gerealiseerd »
    Netwerkoverzicht
    Delta

Dashboard Instellen Netwerkoverzicht
    × U ziet hier welke onderdelen gekoppeld zijn en of ze actief of inactief zijn.

GatewayMini-gateway
    Status Naam Mac-adres
    Niet actief *verwijderd door moderator*
    Netwerkcomponent Actief Inactief
    Slimme MetersSlimme Meters 0/3 3/3

© 2012 - 2017 - DELTA Comfort B.V. - Alle rechten voorbehouden - Disclaimer - Algemene Voorwaarden

Meerdere malen gereset, ook stroom afgezet en kabeltje eruitgehaald .
    ledje knippert grien snel

NIEUW
    wamjp
  • AnetteAnette

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    911 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

Energie Expert

Energie Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

20 april 2017, 10:41

Zo te zien staan je slimme meters inactief. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1.De gateway is niet meer correct aangesloten op de P1 poort van je slimme meter.
    Controleer de utp kabel van de DELTA Inzicht naar de elektriciteitsmeter

2.De WIFI verbinding is niet meer actief, herstel uw WIFI-verbinding.
    Volg stap 3 van de handleiding https://www.delta.nl/sites/default/files/2016-06/Handleiding_DELTAInzicht.pdf

3.De gateway is niet langer aangesloten op het stroomnetwerk.
    Controleer de adapter als je deze hebt aangesloten aan de DELTA Inzicht

1 van deze 3 dingen is de boosdoener.
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2210 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

20 april 2017, 10:46

je hebt dus 3 niet-actieve slimme meters en dat is niet zoals het moet zijn.
    het groene ledje op de mini-gateway knippert snel en dat behoort langzaam te zijn.
    doe dan es het volgende:
    - haal de mini-gateway los van de slimme meter en wacht enkele minuten.
    - sluit de mini-gateway weer aan èn druk de knop op de mini-gateway geruime tijd in.
    - maak nu met een laptop/pc verbinding met het netwerkje Fifthplay van de mini gateway.
    - koppel nu zoals in de handleiding staat de mini-gateway met jouw draadloze netwerk.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • wamjp Auteur

Beginner
    10 Reacties

21 april 2017, 09:40

Alle opties in de reacties genoemd heb ik geprobeerd, maar helaas zonder resultaat, ik krijg geen actuele standenmeer te zien. De laatste bijwerking van de actuele standen is geweest op 17 april jl. om 23:15. Hierna is er een storing in de straat geweest en was daardoor mijn aardlekschakelaar in werking getreden zodat de stroom in het hele huis werd uitgeschakeld. Het gevolg van de storing is ook dat de halve straat sinds dat tijdstip geen straatverlichting meer heeft.
    Hiervoor komt Delta aan het elektriciteitsnet werken. Zie onderstaande berichtgeving.
    Er is waarschijnlijk een kabelbreuk in de grond.

Kortom ik kan hieruit concluderen dat door de opgelopen storing mijn gateway daardoor niet meer werkt.
    Graag zou ik daarom een nieuwe gateway willen ontvangen, zodat ik mijn verbruik weer optimaal kan bijhouden.

Zie onderstaand bericht van Delta:

1 Bijlage

wamjp
  • Sheena

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sheena heeft ontvangen van andere leden.

Expert
    1022 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

21 april 2017, 11:24

Hallo wamjp,

Welkom op het forum :)

Om hier even op in te haken, als je ziet dat er bij de Gateway inactief staat, is deze offline en geeft je overzicht ook weer dat je meters offline staan. Ik zou inderdaad het advies van Fred in dit geval opvolgen. Mocht dat niet helpen horen we het graag van je!
    Have no fear, Sheena is here
  • wamjp Auteur

Beginner
    10 Reacties

21 april 2017, 11:48

Hallo Sheena,
    Alle aangeboden mogelijke oplossingen heb ik al doorlopen, echter het blijft zonder resultaat, m.i. is de gateway terziele.
    wamjp
  • Sheena Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sheena heeft ontvangen van andere leden.

Expert
    1022 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

21 april 2017, 12:53

Dat kan inderdaad. Wil je mij in een privébericht je klantnummer en telefoonnummer sturen? Dan pakken wij het direct op :)
    Have no fear, Sheena is here

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)