ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Spam

Trefwoorden:

joke1952 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten joke1952 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
8 Reacties

19 juni 2017, 09:40

Waarom krijg ik zoveel spam binnen, ik heb een spam filter van jullie
Gemarkeerd als antwoord: Ptrol op 19 juni 2017, 11:04

Waarschijnlijk staat het SpamFilter niet strak genoeg afgesteld.
Neem de uitleg van Moderator Caroline eens door en kijk of je je SpamFilter bij kan stellen: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-10/hoe-stel-ik-het-spamfilter-van-zeelandnet-in-1980

Log hiervoor in Mijn Delta in.

Bekijk origineel
  • Ptrol Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ptrol heeft ontvangen van andere leden.

2931 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

TV Expert

TV Expert

Computer Expert

Computer Expert

19 juni 2017, 11:04

Waarschijnlijk staat het SpamFilter niet strak genoeg afgesteld.
    Neem de uitleg van Moderator Caroline eens door en kijk of je je SpamFilter bij kan stellen: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-10/hoe-stel-ik-het-spamfilter-van-zeelandnet-in-1980

Log hiervoor in Mijn Delta in.
  • joke1952 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten joke1952 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    8 Reacties

19 juni 2017, 12:06

Dank je wel
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

15 juli 2017, 13:36

Hier precies hetzelfde de laatste weken en ik heb niets gewijzigd aan mijn spamfilter!
    Ook de mail in mijn webmail al handmatig in de spam map gezet, maar ook dat lijkt niet te helpen.
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

15 juli 2017, 14:06

Vervolgens moet je blijkbaar die valse emails openen in de webmail om het mailadres te kunnen kopiëren, ook zo handig!
    En wil je het aangeven bij je account van Delta, dan voeg je één voor één de valse mailadressen toe in de blacklist.
    Vervolgens druk je op opslaan en dan krijg je: " Soms gaat er wel eens iets mis...
    De pagina die u probeert te bereiken is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later nog eens. Blijft u dit probleem ondervinden?
    Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@DELTA.nl "
    Nou niet alleen soms hoor!
    Die 'foutjes' zitten er bij mij al in sinds alles van Zeelandnet op Delta staat. Verschillende keren over gebeld, en "we zullen er naar kijken...". Maar ik blijf dat scherm maar tegenkomen.
    Ook moet je die valse emailadressen dan vervolgens ook weer apart in je andere mailadressen bij zeelandnet zetten.
    Zo weer een uur voor niks bezig geweest.

Ik ben al dit gedoe meer dan zat!
  • MatthijsLMatthijsL

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1471 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

15 juli 2017, 15:14

Hoi Bea.

We doen er alles aan om spam tot een minimum te beperken, maar spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om spam te verzenden. Dichten wij het ene gat, dan hebben de spammers alweer een nieuw gat gemaakt. Er moet dan vervolgens weer onderzocht worden hoe dat gedaan is, zodat het nieuwe gat ook weer gedicht kan worden. Dat MijnDELTA dan vervolgens ook weer even een probleem heeft maakt het er ook niet beter op...

Je hoeft de e-mail overigens niet speciaal in de webmail te openen om het echte e-mailadres te achterhalen. Dit kan ook in het e-mailprogramma zelf. Je kan de header van de e-mail zichtbaar maken. Hoe je dit doet is even afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Dit kan je opzoeken via bijvoorbeeld Google.

Blijf je veel spam ontvangen van dezelfde afzender, zet dan de header(s) van die e-mail(s) in een nieuw bericht (als kopie) en stuur deze naar abuse@zeelandnetbv.nl. Dan kan er gekeken worden wat er tegen gedaan kan worden.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • Jos

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jos heeft ontvangen van andere leden.

2410 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

15 juli 2017, 17:55

MatthijsL schreef:

Hoi Bea.

We doen er alles aan om spam tot een minimum te beperken, maar spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om spam te verzenden. Dichten wij het ene gat, dan hebben de spammers alweer een nieuw gat gemaakt. Er moet dan vervolgens weer onderzocht worden hoe dat gedaan is, zodat het nieuwe gat ook weer gedicht kan worden. Dat MijnDELTA dan vervolgens ook weer even een probleem heeft maakt het er ook niet beter op...

Je hoeft de e-mail overigens niet speciaal in de webmail te openen om het echte e-mailadres te achterhalen. Dit kan ook in het e-mailprogramma zelf. Je kan de header van de e-mail zichtbaar maken. Hoe je dit doet is even afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Dit kan je opzoeken via bijvoorbeeld Google.

Blijf je veel spam ontvangen van dezelfde afzender, zet dan de header(s) van die e-mail(s) in een nieuw bericht (als kopie) en stuur deze naar abuse@zeelandnetbv.nl. Dan kan er gekeken worden wat er tegen gedaan kan worden.

Die header vinden is voor veel mensen denk ik al te technisch. Is het ook voldoende om de hele mail als bijlage te versturen naar abuse@zeelandnetbv.nl?
  • TimH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimH heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    898 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

15 juli 2017, 18:16

Dat zou moeten voldoen, Jos. :)
    "Do not believe everything you read on the internet." - Abraham Lincoln ( ° ͜ʖ͡°)
  • Jos

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jos heeft ontvangen van andere leden.

2410 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

15 juli 2017, 20:03

TimH schreef:

Dat zou moeten voldoen, Jos. :)

Dat jullie maar veel meldingen mogen ontvangen dan.. :S
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

16 juli 2017, 02:43

Ik heb toch juist een spamfilter om ze NIET binnen mijn emailprogramma op mijn PC te krijgen?
    Maar ze zijn doorgestuurd!
    Opvallend is dat ik een mailadres nooit op internet gebruik, maar ze blijkbaar toch dat adres ergens gevonden hebben. Zit er bij jullie dan nergens een lek?
    Het spamfilter wil ik niet hoger zetten, aangezien ik er nu al op moet letten wat ik niet zichtbaar ontvang.
    Ook opvallend is dat bepaalde spam van verschillende mailadressen komen, maar wel bepaalde terugkerende namen hebben achter het @ teken.
    Het lijkt mij dat jullie daar toch iets mee moeten kunnen doen.
  • TimH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimH heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    898 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

16 juli 2017, 10:42

Zoals gezegd even mailen naar abuse@zeelandnetbv.nl, dan kunnen ze het onderzoeken. ;)
    "Do not believe everything you read on the internet." - Abraham Lincoln ( ° ͜ʖ͡°)
  • Marie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marie heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    133 Reacties

16 juli 2017, 12:08

Bea,
    ik heb in een ander topic hierover ook al geklaagd. Want zelfs als de domeinen op de blacklist staan komen ze gewoon binnen.
    Ik stuur vanaf vandaag maar gewoon elke dag de hele bulk door naar het abuse adres:8
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

17 juli 2017, 19:06

Ja, ik dus ook!
    Maar ik vind het wél zo langzamerhand een steeds minder gebruiksvriendelijk geheel worden.
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

17 juli 2017, 20:01

Nu dus bericht terug gehad van abuse Zeelandnet.
    Ze zeggen er weinig aan te kunnen doen.
    Een standaardbrief, dat je je mailadres niet overal moet verspreiden, terwijl ik er eentje nergens online heb gebruikt!
    Ze raden je aan een nieuw mailadres te nemen.......... prima, maar ik betwijfel of dat bij zeelandnet zal zijn.

Er gebeurt dus ook niets mee, want ik heb nu weer van dezelfde mailadressen weer spam mogen ontvangen!
    Dankjewel Zeelandnet en Delta!
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

17 oktober 2017, 18:22

en nog steeds hetzelfde verhaal!
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

17 oktober 2017, 19:02

Nu heb ik de laatst gestuurde spam in de blacklist van het spamfilter geplaatst, voor één mailadres.
    Hoe kan ik nu gemakkelijk deze blacklist ook neerzetten bij de andere mailadressen, die zelfs nooit online gebruikt zijn?
    Want de lijst is niet eens te kopieren.
  • Bea
    Beginner
    35 Reacties

17 oktober 2017, 19:05

Natuurlijk en dan ben je wel een paar uur bezig geweest en krijg je het scherm: "SOMS GAAT ER WELEENS IETS MIS""

SOMS?

GRRRRR

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)