ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Kan wel mail verzenden maar niet ontvangen met webmail


Geertsema Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Geertsema heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
16 Reacties

29 maart 2018, 21:24

Ik heb sinds jaren weer eens webmail willen gebruiken, maar dit werkt niet meer, ik kan wel mail verzenden maar niet ontvangen. ( het inloggen is geen probleem)
Ik heb het wachtwoord veranderd, CTL-F5, maar krijg geen nieuwe mail binnen.
Ik lees hier in wat oudere berichten dat het een poosje een probleem is geweest maar wie weet nu de oplossing?
Ps ik gebruik mijn webmail bijna nooit maar zou het toch wel fijn vinden dat de mail die er naar toe gezonden wordt er gewoon in komt te staan
Gemarkeerd als antwoord: Jenni op 16 april 2018, 16:27

Hallo Geertsema,

Indien je probleem verholpen is wil ik je vragen om het beste antwoord te kiezen. Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen hoor ik dat natuurlijk graag.

Bekijk origineel
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1303 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    29 maart 2018, 22:40

    Weet je zeker dat het e-mailadres waar je naartoe mailt, hetzelfde is als waarmee je inlogt?
    Er zijn immers mailboxen en aliassen. Van allebei kun je er meerdere hebben, zoals je in MijnDELTA kunt controleren.

    Misschien komt de mail binnen op een andere mailbox dan degene waarmee je ingelogd bent in de webmail. Of de mail wordt meteen door een van je apparaten gedownload waardoor je deze in de webmail niet terugziet.
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • Geertsema Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Geertsema heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    16 Reacties

    30 maart 2018, 14:02

    Oke, bedankt zover.
    Ik heb alles uit Gmail verwijderd en weer via accounts toegevoegd.
    Alle instelling staan op laat bericht op de server staan.
    Het lukt nu wel om een mail te versturen naar mijn zeelandnet account, die komt binnen in Gmail.
    Nog steeds geen bericht in mijn webmail van zeelandnet. Ook de oude mails die naar mijn zeelandnet account gestuurd zijn zijn verdwenen. Ik snap niet goed wat er mis gaat... wie herkent dit?

    Peter
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1303 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    30 maart 2018, 14:15

    Peter, je doet dus 'iets' met Gmail. Dat maakt het wat gecompliceerder.

    Misschien heb je ingesteld dat berichten worden doorgestuurd naar Gmail en vervolgens verwijderd. Dat kan nuttig zijn om te voorkomen dat je postvak vol raakt. Maar als je dat niet wilt: kijk de instellingen in MijnDELTA eens na?

    Wat is de reden dat je hier nu induikt; als het bij Gmail binnenkomt en je mist daar geen berichten, heb je dan wel een probleem? :)
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • Geertsema Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Geertsema heeft ontvangen van andere leden.

    Beginner
    16 Reacties

    30 maart 2018, 14:31

    Ik kom steeds dichter bij de oplossing.
    Er staat idd een vinkje in mijn delta, die kan aan en uit en zorgt er voor dat er een bericht op de server blijft staan.(?)
    Op een of andere manier was Gmail niet meer goed geconfigureerd, het lijkt nu weer te werken.
    Ik kan ontvangen en verzenden vanaf mijn @zeelandnet account, alleen verdwijnt nu nog het het bericht van de server ondanks dat het vinkje goed staat. Ik blijf nog even door prutsen. Ik mis nu in elk geval geen berichten meer van mijn @zeelandnet account.

    Bedankt voor het meedenken

    Overigens, het bericht kwam juist niet meer binnen op Gmail, maar stond ook niet meer op mijn webmail.
  • JenniJenni Antwoord

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jenni heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    23 Reacties

    16 april 2018, 16:27

    Hallo Geertsema,

    Indien je probleem verholpen is wil ik je vragen om het beste antwoord te kiezen. Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen hoor ik dat natuurlijk graag.
  • GoeRoe
    Forum Ambassadeur
    1303 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    16 april 2018, 19:58

    Petje af Jenni! Nog voordat je je hebt voorgesteld, al het beste antwoord :) :)
    Vind je mijn bericht een nuttige bijdrage? Bedank me door op het hartje te klikken ;)
  • Ptrol
    3233 Reacties

    16 april 2018, 20:37

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)