ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Andere SMTP server instellen

Trefwoorden:

vaisonne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten vaisonne heeft ontvangen van andere leden.

Actief
82 Reacties

23 mei 2018, 14:58

Ik heb al jaren niet alleen de smtp van Zeelandnet in gebruik maar ook die van travelsmtp ivm gebruik van mijn zeelandnetaccount in het buitenland.
Daar kan ik nl nooit mail verzenden. Sinds 2 weken krijg ik regelmatig de mails als onbestelbaar retour met de opmerking dat het bij Zeelandnet zou liggen.....als ik het tenminste goed lees.
http://www.openspf.org/Why?scope=mfrom;identity=blabla@zeelandnet.nl;ip=93.190.137.132

Wie herkent dit?
JVB
  • Ptrol
    3551 Reacties

23 mei 2018, 15:04

Is om Spam te voorkomen en hier gemeld: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-10/foutmelding-e-mail-maatregelen-tegen-spam-8125

Deze vraag/opmerking is al diverse malen voorbijgekomen.
    Misschien kan ZeelandNet hier een oplossing neerzetten voor hun klanten.
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

23 mei 2018, 22:46

Dan is het tijd voor een andere provider. Dit gaat veel te ver!
    En er komt nóg dagelijks een diarree van SPAM binnen en dat ligt écht niet aan een andere smtp server.
    JVB
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

23 mei 2018, 23:02

Dit is de reactie van Travel smtp:

Van: "Travel SMTP"
    Datum: 23 mei 2018 om 21:53:07 CEST
    Aan: "'J. Vos
    Onderwerp: Antw.:⁨ test 2 [CASE:15127156]⁩

Goedenavond,

Ik heb net eens een query gedaan bij zeelandnet.nl (u bracht me op een idee):

"v=spf1 include:spf.zeelandnet.nl include:mail.tripolis.com -all"

U heeft dus gelijk, het probleem ligt bij Zeelandnet. Zeelandnet zegt met het laatste woordje “-all” dat geen enkele server (behalve zijzelf en tripolis.com) mail mogen verzenden van names e-mail adressen met een zeelandnet.nl domein.

Dit is op zijn minst gezegd grof, immers is zeelandnet een internet provider en klanten zouden zelf moeten mogen bepalen welke SMTP server zij gebruiken. Zeelandnet heeft dus feitelijk bepaalt met deze regel dat klanten enkel hun servers mogen gebruiken.

Ik vind dit eigenlijk best heftig, ik ga morgen eens met Zeelandnet bellen, wat hier de reden van is. Ik denk echter dat het een foutje is. Veel techneuten weten niet precies wat SPF is en wat de gevolgen zijn en nemen voorbeelden op internet 1 op 1 over zonder na te denken. Een internet provider hoort helemaal geen SPF regel te hebben. Zelfs al zou de regel met “?all” eindigen (elke minder strict is), dan nog is dat niet wenselijk voor een internet provider omdat hun klanten hier problemen mee kunnen krijgen.

Ik ga toch eens contact met ze opnemen, want wij hebben nogal veel zeelandnet klanten. Ik zal u laten weten wat het resultaat is.

Met vriendelijke groet,

Travel SMTP
    JVB
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2520 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

23 mei 2018, 23:22

samengevat: als je buiten het netwerk van Zeelandnet bent, dan mag je via de smtp-server van Zeelandnet geen email verzenden, ook niet als je bij de instellingen van de smtp-server naam en wachtwoord invult.
    klopt dat ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • Koeba

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Koeba heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    436 Reacties

23 mei 2018, 23:24

Tsjonge! Als je de moeite had genomen om even in het genoemde topic te kijken, had je al kunnen lezen dat je servers kunt laten whitelisten. :)
    /update Ach, je doet het gewoon in twee topics...
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

24 mei 2018, 07:30

Ja Fred, zo rigide is Zeelandnet dus bezig.

Koeba, een beetje uitleg door Zeelandnet was fijn geweest! “We kunnen je helpen” verder gaat de service niet. In de wirwar van Mijn Delta is het tegenwoordig moeilijk om iets te veranderen. Geef mij de PIP pagina maar terug.
    JVB
  • driepinter
    297 Reacties

24 mei 2018, 08:18

Als je hem test op : https://internet.nl/mail/zeelandnet.nl

Dan geeft hij dit resultaat.

uitleg

1 Bijlage

• Koeba

Ervaren
    436 Reacties

24 mei 2018, 08:23

vaisonne schreef:

Ja Fred, zo rigide is Zeelandnet dus bezig.

Koeba, een beetje uitleg door Zeelandnet was fijn geweest! “We kunnen je helpen” verder gaat de service niet. In de wirwar van Mijn Delta is het tegenwoordig moeilijk om iets te veranderen. Geef mij de PIP pagina maar terug.

Klopt. Delta moet heldere uitleg geven en van klanten mag best ook een beetje moeite gevraagd worden.
  • Deuntje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Deuntje heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    16 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

25 mei 2018, 13:55

fred44nl schreef:

samengevat: als je buiten het netwerk van Zeelandnet bent, dan mag je via de smtp-server van Zeelandnet geen email verzenden, ook niet als je bij de instellingen van de smtp-server naam en wachtwoord invult.
    klopt dat ??

Dit klopt NIET: Als je mail.zeelandnet,nl configureert als uitgaande mailserver en daarbij authenticatie toepast (oftewel authenticated SMTP) dan mag je wereldwijd gebruik maken van de mailserver van ZeelandNet en is een externe smtp-server dus niet nodig.

Op deze pagina vindt je evt. een stappenplan voor het instellen van je mailclient.
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

2 juni 2018, 04:46

Ik moet nog steeds bericht krijgen van Zeeland. Er is aan travelsmtp inmiddels gezegd dat de boel waarschijnlijk te strak staat in- of afgesteld, ik heb de gevraagde gegevens gestuurd en verder komen ze niet......
    Ja een mailtje: we hebben meer tijd nodig om uw mail te beantwoorden.....
    JVB
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

2 juni 2018, 04:49

Deuntje schreef:

fred44nl schreef:

klopt dat ??

Dit klopt NIET: Als je mail.zeelandnet,nl configureert als uitgaande mailserver en daarbij authenticatie toepast (oftewel authenticated SMTP) dan mag je wereldwijd gebruik maken van de mailserver van ZeelandNet en is een externe smtp-server dus niet nodig.

Op deze pagina vindt je evt. een stappenplan voor het instellen van je mailclient.

Jammer Deuntje, wat je zegt, blijkt NIET juist te zijn. Probeer het intern eens te bespreken. Iedere ICT-er van Zeelandnet zegt wat anders. Daar wordt dus niemand mee geholpen. Zeker ik als zakelijke klant niet.
    JVB
  • driepinter
    297 Reacties

2 juni 2018, 08:07

Misschien kunnen ze wel ergens een min teken (-) in een tilde (~) veranderen,
    wie zal het zeggen helpt dat misschien.
    Maar dat is slechts de mening van een leek die eerlijk gezegd niet precies weet
    hoe de situatie nu ook al weer vroeger was.
    Was het toen reeds ook al een min teken (-) dan gaat deze vlieger dus niet op.
  • Koeba

Ervaren
    436 Reacties

2 juni 2018, 11:54

vaisonne schreef:

Deuntje schreef:

fred44nl schreef:

klopt dat ??

Jammer Deuntje, wat je zegt, blijkt NIET juist te zijn. Probeer het intern eens te bespreken. Iedere ICT-er van Zeelandnet zegt wat anders. Daar wordt dus niemand mee geholpen. Zeker ik als zakelijke klant niet.

Het klopt, maar is niet van toepassing op uw situatie. Het zou u sieren uw toon wat te matigen. Het staat u vrij smtp van derden te gebruiken, maar niet om te eisen dat dat ondersteund wordt.
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

3 juni 2018, 14:18

Koeba, ik weet niet wat je wilt, maar de zaakjes bij zeelandnet/delta zijn niet op orde. Ze geven toe dat de instellingen te strak staan maar doen verder niets. En wat bedoel je met “niet op uw situatie van toepassing?” Weet je wat van mijn situatie? Een zakelijke klant die niet goed geholpen wordt mag -meen ik - zijn gram toch wel kwijt?
    Dit duurt al 2 weken en als er contact is beloofd zou ik dat ook graag krijgen.

En travelsmtp wordt door veel klanten van zeelandnet gebruikt vandaar ook hun reactie hier boven aan dit topic.
    En white listen.....leg eens uit ajb?
    JVB
  • driepinter
    297 Reacties

3 juni 2018, 16:28

Of je nu met een min teken (- all) of een tilde (~ all) werkt men zal toch een uitzondering voor mta3.travelsmtp.com moeten maken vrees ik.
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

3 juni 2018, 22:10

Een van de moderators zei dat er bij hen wat te strak staat ingesteld en dat ze het intern gaan bekijken. Joeri is op vakantie en dus zal iemand anders het op moeten pikken, denk ik
    JVB
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

4 juni 2018, 17:45

@driepinter, je hebt helemaal gelijk maar het schijnt voor de medewerkers moeilijk te zijn en iedereen heeft er een andere mening over. Travel smtp heeft vanmorgen contact gehad en heeft voor hen een stappenplan gemaakt. Hopelijk kunnen en willen ze hier mee aan de slag.
    JVB
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

13 juni 2018, 19:40

Maar ook die hebben nog steeds geen reactie mogen ontvangen.....
    Veel zakelijke klanten staan al sinds half mei in de kou
    JVB
  • duncan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten duncan heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    178 Reacties

13 juni 2018, 23:29

Ten eerste: "Koeba" je bent vanaf je op dit forum actief bent, zeer irritant en betweterig bezig. Punt.
    Hou eens daarmee op.
    "vaisonne", wat ik altijd doe is de smtp instelling aanpassen naar de provider waarmee ik verbonden ben in het buitenland. Die gegevens kan je opzoeken in hun website. Werkt perfect.
    " How Much is a Click on Internet Really Worth? "
  • duncan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten duncan heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    178 Reacties

13 juni 2018, 23:36

En als je niet weet hoe. Stuur maar 1 privebericht, dan leg ik wel uit hoe ik het doe in het buitenland. Lukt overal
    " How Much is a Click on Internet Really Worth? "
  • MatthijsLMatthijsL

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1523 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

15 juli 2018, 17:59

@vaisonne

Ik zie dat we ondertussen alweer een maand verder zijn en ben benieuwd of je inmiddels al bericht had ontvangen. Of is het probleem al opgelost?
    A prudent question is one-half of wisdom
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

15 juli 2018, 18:36

Beste Matthijs, eigenlijk al 2 maanden en ik hoor h e l e m a a l niets van Delta. Het probleem is te moeilijk, lijkt het. Ik heb Jacky gesproken, Joeri pb’s gestuurd maar niets, nopes, nada.
    Heel vervelend dus we zijn ons aan t oriënteren op een andere provider. Zakelijk gezien is dit dikke shit.
    Gr.
    Janneke
    JVB
  • Niggo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    259 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

15 juli 2018, 19:03

Niet om vervelend te zijn maar een beetje zakelijke gebruiker heeft toch een eigen domeinnaam voor zakelijke mail?, dit kost een eurotje per jaar, of op zijn minst een VPN voor werkgerelateerde zaken, desalniettemin ben ik het wel met je eens
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • vaisonne Auteur

Actief
    82 Reacties

15 juli 2018, 19:11

Dat klopt Niggo, er is óók een exchange server
    JVB
  • Niggo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    259 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

15 juli 2018, 19:36

Kun je dan niet het domeinnaam gebruiken om zakelijke mail uit te zenden in het buitenland? Via de provider van het domein? Moet je zakelijk een @zeelandnet.nl gebruiken?
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,