ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Vraag: Ik krijg bij terugkijken de melding: Unknown playback error. Wat nu?

gbebber Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gbebber heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
9 Reacties

6 augustus 2018, 12:45

ik krijg bij terugkijken via "uitzending gemist" op de computer de melding "unknown playback error"
  • AnetteAnette

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1149 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

Energie Expert

Energie Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

7 augustus 2018, 14:26

Ervaar je dit bij alle zenders / programma's of alleen bij bepaalde zenders / programma's? Zo ja, welke dan?

Ervaar je deze melding alleen bij het terugkijken?

Kijk je via de Delta Interactieve TV ontvanger, via de app of via tv.Delta.nl.
    Heb je het al eens geprobeerd om op een andere functionaliteit te testen of het daar wel lukt?
  • gbebber Auteur

Beginner
    9 Reacties

7 augustus 2018, 16:35

- bij alle zenders
    - zowel bij terugkijken via "uitzending gemist" als bij terugkijken via tv-gids van een programma dat eerder werd uitgezonden
    - ik kijk via tv.delta.nl
    - op mijn mobiiel via app lukt het ook niet dan krijg ik "error Het certificaat van deze server is ongeldig".(Iphone 5s)
    - wat bedoel je op een andere functionaliteit? tv kijken rechtstreeks op mijn computer lukt wel
  • AnetteAnette

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1149 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

Energie Expert

Energie Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

8 augustus 2018, 08:38

gbebber schreef:

- bij alle zenders
    - zowel bij terugkijken via "uitzending gemist" als bij terugkijken via tv-gids van een programma dat eerder werd uitgezonden
    - op mijn mobiiel via app lukt het ook niet dan krijg ik "error Het certificaat van deze server is ongeldig".(Iphone 5s)
    - wat bedoel je op een andere functionaliteit? tv kijken rechtstreeks op mijn computer lukt wel

Bedankt voor de duidelijke informatie!

Gebruik je op jouw iPhone toevallig een andere browser als op de computer?
    Zo ja, zou je deze browser eens kunnen proberen op jouw telefoon en kijken of dit wel werkt? :)
  • ruko1960

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ruko1960 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    7 Reacties

8 augustus 2018, 09:18

Ik wilde net dezelfde vraag stellen ,
    Ik wil via de TVGids op de PC een programma in de tijdlijn terugkijken, klik deze aan, druk op terugkijken en krijg dan de melding "Deze opname kan niet afgespeeld worden. Probeer het later nog eens."

Dit is bij alle zenders via verschillende browsers geprobeerd (Chroom en IE)
    Op de iPhone werkt dit ook niet en krijg dezelfde melding.
  • huizewisteria

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten huizewisteria heeft ontvangen van andere leden.

Nieuwkomer
    1 Reacties

8 augustus 2018, 14:23

Sinds afgelopen vrijdag dezelfde melding op IPhone 7:
    "Het certificaat van deze server is ongeldig. Mogelijk maak je verbinding met een server die zich voordoet als 'drm01.tv.delta.nl' waardoor je vertrouwelijke informatie gevaar kan lopen"
    Live tv kijken via de app lukt wel. Alleen bij opnames terugkijken komt bovenstaande melding. Zojuist gebeld met de helpdesk. Het heeft kennelijk te maken met de update die onlangs is uitgevoerd op Delta interactieve tv betr. de problemen met het doorspoelen (zie evt. dat topic). Niet alle apparaten hebben te lijden onder de storing. Het is volgens Delta afhankelijk van het besturingssysteem van het apparaat. Dat verklaart waarschijnlijk waarom het op mijn Ipad2 en de IPhone van mijn man (IPhone5) wel lukt opgenomen programma's te bekijken. Er komt op korte termijn een nieuwe app, waarmee eea opgelost zou moeten zijn, Hoe lang op "korte" termijn duurt kon de vriendelijke medewerkster mij niet zeggen. Wel dat er in het 4e kwartaal van dit jaar in ieder geval een nieuwe app komt waarin ook het kanaal SBS9 opgenomen zal zijn.
  • gbebber Auteur

Beginner
    9 Reacties

8 augustus 2018, 17:44

Anette schreef:

gbebber schreef:

- bij alle zenders

Bedankt voor de duidelijke informatie!

Gebruik je op jouw iPhone toevallig een andere browser als op de computer?
    Zo ja, zou je deze browser eens kunnen proberen op jouw telefoon en kijken of dit wel werkt? :)

Op de Iphone heb ik Safari gebruikt op de computer Firefox. Als ik op de computer Safari gebruik krijg ik dezelfde foutmelding, dat schiet dus niet op.
  • MatthijsLMatthijsL

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

8 augustus 2018, 18:03

huizewisteria schreef:

...Het is volgens Delta afhankelijk van het besturingssysteem van het apparaat...

Klopt. Op verschillende iPhones werkt het namelijk wel. Het lijkt wel dat het alleen voorkomt op Apple voor als nog.

Nieuwe app is idd in ontwikkeling. Ziet er al goed uit ;) Deze willen we ook snel beschikbaar stellen.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • gbebber Auteur

Beginner
    9 Reacties

9 augustus 2018, 12:37

Dank je, maar mijn oorspronkelijke vraag ging met name over het niet functioneren van "gemist" op mijn computer, daar heb ik nog steeds geen passend antwoord op, het werkt dus niet op Fireworks en ook niet op safari, ik heb macOS High Sierra versie 10.13.6
    Ik heb gecontroleerd of het op Iphone werkte op verzoek van moderator Anne (werkt dus ook niet), nu gaan de oplossingen richting Iphone maar dat is voor mij niet zo interessant, mij gaat het n.l. enkel en alleen om "gemist" te kunnen kijken via mijn computer wat voorheen wel lukte en nu niet meer.
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2501 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

9 augustus 2018, 13:10

gbebber schreef:

Dank je, maar mijn oorspronkelijke vraag ging met name over het niet functioneren van "gemist" op mijn computer, daar heb ik nog steeds geen passend antwoord op, het werkt dus niet op Fireworks en ook niet op safari, ik heb macOS High Sierra versie 10.13.6

helemaal snappen die ik dit niet, want ik kan in NPO1 en NPO2 uitzending gemist gewoon bekijken en ook doorspoelen.
    Silverlight heb ik niet geïnstalleeerd.
    misschien is dat een verschil.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • gbebber Auteur

Beginner
    9 Reacties

9 augustus 2018, 13:28

Ik heb zojuist Silverlight verwijderd, dat maakt geen verschil
  • MatthijsLMatthijsL

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

9 augustus 2018, 15:55

Ik ben echt niet thuis op Apple gebied. Voor zover ik weet zijn er alleen wat problemen met certificaat errors op de iPhone. Die zijn te omzeilen door naar https://tv.delta.nl te gaan. Andere problemen, met Apple, zijn bij mij niet bekend.
  • gbebber Auteur

Beginner
    9 Reacties

9 augustus 2018, 16:09

MatthijsL schreef:

Ik ben echt niet thuis op Apple gebied. Voor zover ik weet zijn er alleen wat problemen met certificaat errors op de iPhone. Die zijn te omzeilen door naar https://tv.delta.nl te gaan. Andere problemen, met Apple, zijn bij mij niet bekend.

Dit is een wel erg onbevredigend maar voor mij als Apple gebruiker niet onverwacht antwoord want het is altijd o zo gemakkelijk om bij welk probleem dan ook het probleem over de schutting van Apple te gooien en daarmee het eigen tuintje schoon te houden. De error-melding wordt niet gegenereerd door Apple maar door de site van Delta-tv[ img]4746484d-1f6c-4727-82f9-8de11468266d.png[/img] Graag dus een oplossing want het is behoorlijk vervelend dat de functie "Gemist" op de computer plotseling niet meer werkt.

1 Bijlage

• driepinter
    296 Reacties

9 augustus 2018, 16:40

We hebben het vaker gezien.
  • ruko1960

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ruko1960 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    7 Reacties

9 augustus 2018, 17:25

ruko1960 schreef:

Ik wilde net dezelfde vraag stellen ,
    Ik wil via de TVGids op de PC een programma in de tijdlijn terugkijken, klik deze aan, druk op terugkijken en krijg dan de melding "Deze opname kan niet afgespeeld worden. Probeer het later nog eens."

Dit is bij alle zenders via verschillende browsers geprobeerd (Chroom en IE)
    Op de iPhone werkt dit ook niet en krijg dezelfde melding.

Ik heb nog geen antwoord gehad op mijn opmerking, zie hierboven, heb je hier overheen gelezen?

Het is geen Windows, Apple of iPhone probleem maar een Delta probleem.
    Ik heb dit probleem op al mijn apparaten, windows, apple, iPhone en iPad met verschillende browsers
  • driepinter
    296 Reacties

10 augustus 2018, 10:01

Safari vertikt het inderdaad ik krijg ook de zelfde foutmelding maar Chrome werkt wel bij mij.

1 Bijlage

• driepinter
    296 Reacties

10 augustus 2018, 11:52

Daarentegen doet Firefox het bij mij dus wel.

1 Bijlage

• driepinter
    296 Reacties

10 augustus 2018, 16:28

Als ik een wilde gok mag doen dan denk ik dat JWPlayer 7.8.2 niet langer goed samenwerkt met Safari 11.1.2.
  • MatthijsLMatthijsL

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

10 augustus 2018, 16:35

gbebber schreef:

MatthijsL schreef:

Dit is een wel erg onbevredigend maar voor mij als Apple gebruiker niet onverwacht antwoord want het is altijd o zo gemakkelijk om bij welk probleem dan ook het probleem over de schutting van Apple te gooien en daarmee het eigen tuintje schoon te houden. De error-melding wordt niet gegenereerd door Apple maar door de site van Delta-tv[ img]4746484d-1f6c-4727-82f9-8de11468266d.png[/img] Graag dus een oplossing want het is behoorlijk vervelend dat de functie "Gemist" op de computer plotseling niet meer werkt.

Ik zeg alleen maar dat ik geen kennis heb van Apple. Feit is wel dat Apple er altijd wel een handje van heeft om dingen totaal anders te doen dan standaard is waardoor problemen optreden.

De error melding wordt dan wellicht gegenereerd door de Delta website, maar dat is omdat Apple er niet goed mee overweg kan. Maar binnenkort de nieuwe app. Dan hebben we dit probleem ook niet meer.
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2501 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

10 augustus 2018, 16:56

MatthijsL schreef:

Maar binnenkort de nieuwe app. Dan hebben we dit probleem ook niet meer.

een nieuwe app ??
    dit topic gaat toch over TV kijken via een browser ??
    daar komt toch helemaal geen app aan te pas ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • driepinter
    296 Reacties

11 augustus 2018, 08:18

Er komt natuurlijk nog wel een nieuwe Web app volgens de planning
    dus dat zal iets voor een browser zijn.

• Q3 - DIT Web app

Waarschijnlijk dezelfde soort "look and feel" van de vernieuwde TV app,
    maar binnenin kan er misschien ook iet veranderd zijn (afhandeling streams).
  • MatthijsLMatthijsL

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 augustus 2018, 13:20

fred44nl schreef:

een nieuwe app ??
    dit topic gaat toch over TV kijken via een browser ??
    daar komt toch helemaal geen app aan te pas ??

Het is idd een groter geheel zoals driepinter aangeeft.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)