ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Delta TV app Live TV

Trefwoorden:

Marco77 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco77 heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
304 Reacties
TV Expert

TV Expert

21 juni 2016, 22:11

Ik weet niet of het al eerder is gemeld, anders merk ik het wel in de reacties.

Ik maak gebruik van een tablet Nexus 10 met Android versie 5.1.1 (volledig up-to-date) en ondervind regelmatig problemen met de Delta TV app in het Live TV gedeelte.

Na een aantal minuten kijken komt er een melding in het scherm:
Fout
Fout tijdens het afspelen van de video. Controleer uw netwerkverbinding.

De video speelt gewoon door 'onder' de foutmelding. Klik ik dan op OK dan gaat het beeld soms gewoon weer door alsof er niets aan de hand is en soms gaat het terug naar het live tv overzichtscherm.

Een erger probleem is dat soms na een aantal minuten kijken, de tablet spontaan uitvalt tijdens het kijken naar Live TV. Het beeld en geluid bevriest heel even waarna de tablet uitvalt.
Ik moet dan zelf de tablet weer aanzetten waarna deze weer opnieuw opstart (wat even duurt) voor ik weer opnieuw naar de Delta TV app kan gaan.

Een minder groot probleem is het telkens opnieuw moeten inloggen. Meestal is het voldoende om in het venster dat verschijnt te klikken op opnieuw inloggen, maar soms moet ook opnieuw de gebruikersnaam en het wachtwoord worden ingevoerd.

Ik zorg dat de tablet altijd up-to-date is, deze ontvangt nog elke maand updates van Google Android. De Delta TV app is reeds een aantal keer opnieuw verwijderd en geïnstalleerd. Veel meer kan ik er zelf niet aan doen denk ik.

Hopelijk wordt er snel iets mee, of aan gedaan.
Gemarkeerd als antwoord: Linda van Giezen op 21 juli 2016, 09:55

Hallo Langen, bedankt voor je update. Soms wil het helpen om de app even helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren.

@ Marco 77: laat je me even weten of een andere browser een oplossing biedt?

Bekijk origineel
  • Jos

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jos heeft ontvangen van andere leden.

2488 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

22 juni 2016, 09:44

Delta Live TV werkt ook via de browser (dus zonder de app). Je zou eens kunnen proberen of die problemen zich dan ook voordoen...
  • langen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten langen heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    24 Reacties

25 juni 2016, 19:31

Marco77 schreef:

Ik weet niet of het al eerder is gemeld, anders merk ik het wel in de reacties.

Ik maak gebruik van een tablet Nexus 10 met Android versie 5.1.1 (volledig up-to-date) en ondervind regelmatig problemen met de Delta TV app in het Live TV gedeelte.

Na een aantal minuten kijken komt er een melding in het scherm:
    Fout
    Fout tijdens het afspelen van de video. Controleer uw netwerkverbinding.

De video speelt gewoon door 'onder' de foutmelding. Klik ik dan op OK dan gaat het beeld soms gewoon weer door alsof er niets aan de hand is en soms gaat het terug naar het live tv overzichtscherm.

Een erger probleem is dat soms na een aantal minuten kijken, de tablet spontaan uitvalt tijdens het kijken naar Live TV. Het beeld en geluid bevriest heel even waarna de tablet uitvalt.
    Ik moet dan zelf de tablet weer aanzetten waarna deze weer opnieuw opstart (wat even duurt) voor ik weer opnieuw naar de Delta TV app kan gaan.

Een minder groot probleem is het telkens opnieuw moeten inloggen. Meestal is het voldoende om in het venster dat verschijnt te klikken op opnieuw inloggen, maar soms moet ook opnieuw de gebruikersnaam en het wachtwoord worden ingevoerd.

Ik zorg dat de tablet altijd up-to-date is, deze ontvangt nog elke maand updates van Google Android. De Delta TV app is reeds een aantal keer opnieuw verwijderd en geïnstalleerd. Veel meer kan ik er zelf niet aan doen denk ik.

Hopelijk wordt er snel iets mee, of aan gedaan.

Ik heb ook een Nexus 10 met 5.1.1. Bij mij start de nexus ook regelmatig opnieuw op. Alleen bij de Delta app. Youtube en Netflix werken prima. Ik ga de volgende keer Jos suggestie proberen en ik zal laten weten of dat helpt.
  • Marco77 Auteur

Ervaren
    304 Reacties
    TV Expert

TV Expert

26 juni 2016, 01:36

Tot nu toe lijkt de live stream via de website inderdaad beter te werken, maar heb nog niet de kans gehad een stream langere tijd aan te laten staan.

@langen
    Ik hoor graag van je bevindingen!
  • langen

Beginner
    24 Reacties

26 juni 2016, 17:54

Ik heb het geprobeerd met Chrome op de nexus. Na 5 minuten sloeg het beeld vast, het geluid ging door. Het beeld ging na ongeveer 20 seconden weer verder waar het geluid was. De 5 minuten daarna had ik geen probleem, morgen verder. Tv kijken doe ik alleen op de nexus en als ik in de keuken bezig ben.
  • MatthijsLMatthijsL

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1514 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

27 juni 2016, 10:20

Dat de tablet ook echt helemaal uitval vind ik erg raar. Gezien het hier in beide gevallen een Nexus met Android 5.1.1 betreft wil ik jullie toch eens verzoeken om als test een ander apparaat te proberen. Bijvoorbeeld een smartphone.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • Linda van Giezen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Linda van Giezen heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    825 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

Energie Expert

Energie Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

18 juli 2016, 12:58

Hallo,

Gaat het inmiddels helemaal soepel?
    Verwondering is het begin van inzicht
  • langen

Beginner
    24 Reacties

18 juli 2016, 13:50

Ha Linda.
    Toevallig heb ik afgelopen week nog eens geprobeerd, maar nu ik er bij nadenk was dat met de app en niet met de browser. De Nexus crasht nog steeds bij het afspelen via de app. Ik heb het een beetje opgegeven en ik kijk nu Netflix series in de keuken.
  • Marco77 Auteur

Ervaren
    304 Reacties
    TV Expert

TV Expert

18 juli 2016, 21:14

MatthijsL schreef:

Dat de tablet ook echt helemaal uitval vind ik erg raar. Gezien het hier in beide gevallen een Nexus met Android 5.1.1 betreft wil ik jullie toch eens verzoeken om als test een ander apparaat te proberen. Bijvoorbeeld een smartphone.

Op andere apparaten heb ik geen problemen. De Nexus valt helemaal uit bij gebruik van de app en via de website (Chrome browser) loopt de stream altijd vast na een paar minuten kijken.
    Ik zal zo nog eens proberen met een andere browser op de tablet, wat dat voor resultaat geeft.
  • Linda van Giezen Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Linda van Giezen heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    825 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

Energie Expert

Energie Expert

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

21 juli 2016, 09:55

Hallo Langen, bedankt voor je update. Soms wil het helpen om de app even helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren.

@ Marco 77: laat je me even weten of een andere browser een oplossing biedt?
    Verwondering is het begin van inzicht

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)