ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Mini gateway geeft geen data meer door

Trefwoorden:

mcschopmn Auteur
6 Reacties

13 december 2017, 12:19

Sedert zondagmiddag kan ik mijn verbruik niet meer aflezen in mijn slim wonen app en mijn delta inzicht.
Account zegt: delta inzicht is gekoppeld en geactiveerd.
Bij delta inzicht actueel: er is geen actieve meter gekoppeld aan uw account.
Bij registreren: min gateway staat al geregistreerd.
Heb al van alles geprobeerd. App opnieuw geïnstalleerd etc.
Het lampje van de mini gateway brandt continue.
Wat kan de reden zijn?
Gemarkeerd als antwoord: Anette op 13 december 2017, 12:29

Beste mcschopmn,

Welkom op ons Serviceforum! :)

Kun je wel inloggen op https://www.mijndeltainzicht.nl/Login/?returnUrl=%2f ?
Als je naar de Slim Wonen app gaat en daar kiest voor gebruik, zie je daar wel je verbruik staan?

Is je mini gateway wel verbonden met het internet?

Ik heb dit zelf getest en zie daar wel mijn verbruik staan.

Bekijk origineel
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    3 april 2018, 15:38

    tvriet schreef:

    Hoe kun je de mini-gateway resetten dan ???



    dat kun je doen door het led-knopje geruime tijd ingedrukt te houden.
    daarna moet je het instellen/aanmelden opnieuw uitvoeren.

    staat wel degelijk in de handleiding :)

    3. Selecteer de mini-gateway en klik op ‘Verbind’. Mogelijk wordt gevraagd aan te geven welk netwerk dit is. Klik op annuleren als dit het geval is. Indien je dit netwerk niet ziet in je netwerkoverzicht, reset dan de mini-gateway door tien seconden lang het lampje ingedrukt te houden en selecteer alsnog de mini-gateway en klik op 'Verbind'.

    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    3 april 2018, 19:51

    tvriet schreef:

    Daarom wou ik hem opnieuw installeren en registreren, maar hij houdt vast aan het reeds geregistreerde MAC adres, wat verbonden staat aan een ander klantnummer.



    dat is iets wat de klantenservice op moet lossen.
    stuur dus maar een emailtje naar forumbeheer@zeelandnet.nl
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 december 2017, 12:23

    mcschopmn schreef:


    Het lampje van de mini gateway brandt continue.



    het ledje behoort te knipperen.
    je moet de mini gateway resetten en daarna opnieuw aanmelden in jouw netwerk.

    https://www.delta.nl/sites/default/files/2016-06/Handleiding_DELTAInzicht.pdf
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 december 2017, 14:24

    mcschopmn schreef:

    Opnieuw alles geprobeerd ook opnieuw aangemeld op mijn netwerk. Helaas werkt het nog steeds niet.



    knippert het ledje nu wel langzaam ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 december 2017, 16:09

    mcschopmn schreef:

    Ik kan gewoon inloggen op mijn delta inzicht.



    en als je dan gaat naar Dashboard - Instellen - Netwerkoverzicht
    heb je dan slimme meters actief - inactief ??

    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 december 2017, 16:46

    dan is het aanmelden niet goed gegaan.

    stuur maar een emailtje naar forumbeheer@zeelandnet.nl
    vermeldt jouw klantnummer èn het macadres van de mini gateway.
    omschrijf ook het probleem, of verwijs naar dit topic.

    edit: hoe is het nu met het ledje van de mini gateway ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    13 december 2017, 17:02

    mcschopmn schreef:

    Ledje brandt nog continue



    is nie goe nie :)
    ledje moet langzaam knipperen.
    wellicht is ie defect.

    heb je d'r een aparte voeding bij gehad ??
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    3 april 2018, 19:24

    is de mini-gateway opgenomen in jouw draadloze netwerk ??
    als dat gelukt is, wat staat er dan op:
    https://www.mijndeltainzicht.nl/networkfunction - Instellen - Netwerkoverzicht ??
    dit zou er moeten staan:

    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    2427 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    3 april 2018, 19:40

    tvriet schreef:

    Bij mij staat er ; actief 5/5 - Inactief 0/5



    dat betekent dat de mini-gateway wèl verbinding heeft met de server van Delta.
    je hebt 5/5, omdat je kennelijk zonnepanelen hebt.
    op het Dashboard zouden dus ook verbruiken zichtbaar moeten zijn.
    kennelijk is dat niet zo.
    stuur daarom een email naar forumbeheer@zeelandnet.nl
    dan kan het van daar uit opgepakt worden.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • tvriet

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tvriet heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    64 Reacties

    3 april 2018, 14:21

    Hoe kun je de mini-gateway resetten dan ??? Staat niet in de handleiding!

    fred44nl schreef:

    mcschopmn schreef:


    Het lampje van de mini gateway brandt continue.



    het ledje behoort te knipperen.
    je moet de mini gateway resetten en daarna opnieuw aanmelden in jouw netwerk.

    https://www.delta.nl/sites/default/files/2016-06/Handleiding_DELTAInzicht.pdf

  • tvriet

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tvriet heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    64 Reacties

    3 april 2018, 19:13

    Na het resetten kan ik niet opnieuw registreren (met een nieuwe gebruikersnaam), want dan krijg ik als reactie; dit MAC adres is al geregistreerd! Hoe kan ik opnieuw registreren dan?

    fred44nl schreef:

    tvriet schreef:

    Hoe kun je de mini-gateway resetten dan ???



    dat kun je doen door het led-knopje geruime tijd ingedrukt te houden.
    daarna moet je het instellen/aanmelden opnieuw uitvoeren.

    staat wel degelijk in de handleiding :)

    3. Selecteer de mini-gateway en klik op ‘Verbind’. Mogelijk wordt gevraagd aan te geven welk netwerk dit is. Klik op annuleren als dit het geval is. Indien je dit netwerk niet ziet in je netwerkoverzicht, reset dan de mini-gateway door tien seconden lang het lampje ingedrukt te houden en selecteer alsnog de mini-gateway en klik op 'Verbind'.

  • tvriet

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tvriet heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    64 Reacties

    3 april 2018, 19:29

    Bij mij staat er ; actief 5/5 - Inactief 0/5

    fred44nl schreef:

    is de mini-gateway opgenomen in jouw draadloze netwerk ??
    als dat gelukt is, wat staat er dan op:
    https://www.mijndeltainzicht.nl/networkfunction - Instellen - Netwerkoverzicht ??
    dit zou er moeten staan:

  • tvriet

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tvriet heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    64 Reacties

    3 april 2018, 19:45

    Het zit zo; alles is zichtbaar, zoals je beschrijft. Maar ons hele energie-pakket is over gegaan van mijn partners naam op mijn naam. Maar de mini gateway is niet mee overgegaan, en daarom is het verbruik niet af te lezen in mijn Delta-slim-wonen App. Daarom wou ik hem opnieuw installeren en registreren, maar hij houdt vast aan het reeds geregistreerde MAC adres, wat verbonden staat aan een ander klantnummer.


    fred44nl schreef:

    tvriet schreef:

    Bij mij staat er ; actief 5/5 - Inactief 0/5



    dat betekent dat de mini-gateway wèl verbinding heeft met de server van Delta.
    je hebt 5/5, omdat je kennelijk zonnepanelen hebt.
    op het Dashboard zouden dus ook verbruiken zichtbaar moeten zijn.
    kennelijk is dat niet zo.
    stuur daarom een email naar forumbeheer@zeelandnet.nl
    dan kan het van daar uit opgepakt worden.

  • tvriet

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tvriet heeft ontvangen van andere leden.

    Actief
    64 Reacties

    3 april 2018, 19:52

    OKay, bedankt Fred

    fred44nl schreef:

    tvriet schreef:

    Daarom wou ik hem opnieuw installeren en registreren, maar hij houdt vast aan het reeds geregistreerde MAC adres, wat verbonden staat aan een ander klantnummer.



    dat is iets wat de klantenservice op moet lossen.
    stuur dus maar een emailtje naar forumbeheer@zeelandnet.nl

  • AnetteAnette Antwoord

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1093 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    13 december 2017, 12:29

    Beste mcschopmn,

    Welkom op ons Serviceforum! :)

    Kun je wel inloggen op https://www.mijndeltainzicht.nl/Login/?returnUrl=%2f ?
    Als je naar de Slim Wonen app gaat en daar kiest voor gebruik, zie je daar wel je verbruik staan?

    Is je mini gateway wel verbonden met het internet?

    Ik heb dit zelf getest en zie daar wel mijn verbruik staan.
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1093 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    13 december 2017, 14:19

    Dat is erg vervelend mcschopmn!

    Kun je ook antwoord geven op mijn vragen?
    Dan kan ik kijken of ik je verder kan helpen. :)
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1093 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    16 december 2017, 16:26

    mcschopmn schreef:

    mcschopmn schreef:

    Anette
    Ik kan gewoon inloggen op mijn delta inzicht.
    Mijn gateway is aangesloten op internet. Inmiddels nog een keer opnieuw gedaan.
    Op mijn slimwonen app staan er bij het verbruik alleen maar nullen.
    Doelverbruik staat al vanaf zondag op hetzelfde.



    Krijg je op Mijn DELTA Inzicht wel de gebruikersgegevens in te zien van elektriciteit en of gas?
    Stuur even je klantgegevens en je vraag naar forumbeheer@zeelandnet.nl dan ga ik een bericht doorzetten naar de desbetreffende afdeling om dit met jou op te lossen.
  • mcschopmn Auteur
    6 Reacties

    13 december 2017, 14:15

    Opnieuw alles geprobeerd ook opnieuw aangemeld op mijn netwerk. Helaas werkt het nog steeds niet.
  • mcschopmn Auteur
    6 Reacties

    13 december 2017, 14:55

    Anette
    Ik kan gewoon inloggen op mijn delta inzicht.
    Mijn gateway is aangesloten op internet. Inmiddels nog een keer opnieuw gedaan.
    Op mijn slimwonen app staan er bij het verbruik alleen maar nullen.
    Doelverbruik staat al vanaf zondag op hetzelfde.
  • mcschopmn Auteur
    6 Reacties

    13 december 2017, 16:14

    Er staat niet actief
  • mcschopmn Auteur
    6 Reacties

    13 december 2017, 16:55

    Oké

    Ledje brandt nog continue
  • mcschopmn Auteur
    6 Reacties

    13 december 2017, 17:42

  • mcschopmn Auteur
    6 Reacties

    15 december 2017, 19:23

    mcschopmn schreef:

    Anette
    Ik kan gewoon inloggen op mijn delta inzicht.
    Mijn gateway is aangesloten op internet. Inmiddels nog een keer opnieuw gedaan.
    Op mijn slimwonen app staan er bij het verbruik alleen maar nullen.
    Doelverbruik staat al vanaf zondag op hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)