ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Cloud ruimte Live TV is ineens helemaal vol + veel opnames gepland

Trefwoorden:
cloud , vol , opnames ,

Dingetje 1965 Auteur
4 Reacties

17 oktober 2017, 18:51

Beste medewerker, Gisteren was nog niet de helft vol van mijn 250 GB voor opnames. Ik kom vandaag thuis van mijn werk en ik krijg nu de melding dat ik 0 minuten over heb. En dat ik programma's moet verwijderen.
Vervolgens ben ik gaan kijken en verwijderen, maar dat leverde geen winst op op de 250 GB.
Toen ben ik gaan kijken in de gids en ik zag tot mijn schrik dat er giga veel programma's geprogrammeerd stonden om opgenomen te worden. Van heel veel programma's die ik ooit opgenomen heb, en waarvan ik waarschijnlijk ook ooit "serie opnemen" had ingesteld, staan nu allemaal weer op "serie opnemen". Terwijl ik dat echt niet zelf heb gedaan. Wat is er aan de hand? Ben ik gehackt of is er een storing?
Ik kan ook al de laatste weken steeds heel slecht mijn opnames bekijken. Ze laden niet, of eerst even wel en dan loopt het vast en kan ik niet meer kijken.
Gemarkeerd als antwoord: MatthijsL op 27 oktober 2017, 15:36

De collega's van Support hebben je ticket in behandeling Dingetje 1965. Ze nemen hiervoor telefonisch contact met je op.

Bekijk origineel
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    1996 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    17 oktober 2017, 19:59

    alle opnames, die ik ooit had ingepland - en ook weer verwijderd heb - staan nu weer in de planning, die je niet leeg kan maken.
    kennelijk is er serieus iets mis.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • MatthijsLMatthijsL

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1471 Reacties
    Internet Expert

    Internet Expert

    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    18 oktober 2017, 09:46

    Er is een probleem geweest met programma gemist en geplande opnames die verdwenen. Nu is daar gisteren een oplossing voor gekomen door een hardware aanpassing. Hierna is het systeem achterstallige opdrachten gaan verwerken waardoor het kan gebeuren dat je opeens geen ruimte meer hebt of dat oude geplande opnames weer terug in de lijst staan.

    Het synchroniseren met achterstallige opnames en programma's kan vandaag nog de hele dag nodig hebben.

    @fred44nl Ik kan oude opnames zonder problemen verwijderen. Ook het laten stoppen met opnemen is geen probleem. Klik gewoon de programma naam aan en klik op 'stop serie opnemen'. Het programma blijft dan nog wel in de lijst staan, maar wordt niet meer opgenomen.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    1996 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    18 oktober 2017, 10:30

    MatthijsL schreef:

    Klik gewoon de programma naam aan en klik op 'stop serie opnemen'. Het programma blijft dan nog wel in de lijst staan, maar wordt niet meer opgenomen.



    waar doe je dat ??
    in de TV-gids of bij mijn opnames ??
    bij mijn opnames - geplande opnamen, staat een afbeelding met een rode cirkel met een R er in.
    als ik daarop klik wordt de kleur wit.
    veel meer kan ik niet doen :)
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • MatthijsLMatthijsL

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1471 Reacties
    Internet Expert

    Internet Expert

    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    18 oktober 2017, 10:50

    Ik heb dat gedaan in de lijst 'geplande opnames'. Programmanaam aangeklikt (dus niet op de cirkel) en vervolgens stop serie opnemen aangeklikt.
    Volgens mij is de witte cirkel hetzelfde, maar weet dat niet zeker. Ik zag dat de opname die ik had gestopt nog wel in de lijst bleef staan, maar later was deze toch uit de lijst verwijderd.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • Dingetje 1965 Auteur
    4 Reacties

    18 oktober 2017, 11:08

    Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat het nu inderdaad weer goed werkt. Het is dus nog wel een kwestie van nu eerst alles handmatig corrigeren dus, als ik het goed begrijp. Ik ga ermee aan de slag.
  • fred44nl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

    1996 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    19 oktober 2017, 10:13

    MatthijsL schreef:

    Ik heb dat gedaan in de lijst 'geplande opnames'. Programmanaam aangeklikt (dus niet op de cirkel) en vervolgens stop serie opnemen aangeklikt.
    Volgens mij is de witte cirkel hetzelfde, maar weet dat niet zeker. Ik zag dat de opname die ik had gestopt nog wel in de lijst bleef staan, maar later was deze toch uit de lijst verwijderd.



    ik heb bij de geplande opnames verschillende keren de rode cirkel gewijzigd in een witte.
    na verversing van het scherm zijn ze dan weg, maar de volgende dag staan ze er weer, met een rode cirkel.
    overigens wordt er niets opgenomen.
    nu zal ik het es proberen via de programma-titel.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • MatthijsLMatthijsL

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1471 Reacties
    Internet Expert

    Internet Expert

    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    19 oktober 2017, 10:32

    Dat laatste heeft bij mij iig gewerkt. De gestopte opnames staan bij mij niet meer in de lijst.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • Dingetje 1965 Auteur
    4 Reacties

    25 oktober 2017, 16:50

    Ik dacht dat het opgelost was, maar nu krijg ik weer steeds de melding dat ik 0 (of hooguit een paar uur) vrij heb op de schijf. Ik heb al heel veel opgenomen programma's verwijderd, maar ineens zijn er ook veel verdwenen die ik zeker niet zelf verwijderd heb. In mijn beeld staan nu nog maar 10 programma's bij "mijn opnames" en nog blijft de melding staan dat ik maar 0 uur (of hooguit een paar uur) vrij heb op de schijf. Hoe kan dit? Ik kan zo niks meer opnemen en ik ben ook veel programma's kwijt!
  • MatthijsLMatthijsL Antwoord

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1471 Reacties
    Internet Expert

    Internet Expert

    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    27 oktober 2017, 15:36

    De collega's van Support hebben je ticket in behandeling Dingetje 1965. Ze nemen hiervoor telefonisch contact met je op.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • MarV

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MarV heeft ontvangen van andere leden.

    Nieuwkomer
    2 Reacties

    1 november 2017, 17:58

    Alle oplossingen om serie opname te stoppen werken bij mij niet. Er wordt een serie opgenomen die helemaal niet op TV is op dit moment. Minimaal 3 keer per dag wordt er 1 uur opgenomen van deze serie, en als volgt is het dan niet af te spelen. Wanneer ik serie opname stoppen druk krijg ik de melding "You do not have a valid licence to access this recording". Ik doe nu maar iedere dag braaf de opnames wissen om ruimte te sparen, maar dit is toch niet echt de bedoeling lijkt mij.
  • Dingetje 1965 Auteur
    4 Reacties

    1 november 2017, 21:47

    Bij mij is het ook nog steeds niet opgelost. Ik heb hetzelfde probleem maar dan nog erger. Ik heb helemaal geen opnames meer staan en toch krijg ik steeds de melding dat ik 0 uren beschikbaar heb om op te nemen. Ik kan nu dus al een week helemaal niets meer opnemen. Het is nu doorgegeven aan de leverancier van de software die met een oplossing zou moeten komen. Maar het lijkt er zeker op dat er iets goed mis is met de software.
  • FransFrans

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Frans heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    1703 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Internet Expert

    Internet Expert

    E-mail Expert

    E-mail Expert

    TV Expert

    TV Expert

    Computer Expert

    Computer Expert

    ZeelandNet.nl Topper

    ZeelandNet.nl Topper

    WiFi Expert

    WiFi Expert

    2 november 2017, 18:53

    Hoi allen,

    Dit probleem is bekend en wordt bij de volgende release (update) meegenomen. Het is nog even afwachten wanneer dat gaat zijn.
    "The next best thing to knowing information is knowing where to find it" - Samuel Johnson
  • Dingetje 1965 Auteur
    4 Reacties

    4 november 2017, 19:57

    Bedankt voor het bericht. Het is wel jammer dat ik nu totaal geen idee heb, hoe lang dit nog gaat duren. Ik ben net verhuisd en heb juist speciaal om deze mogelijkheid van opnemen via de app voor Delta gekozen en nu kan ik helemaal niets meer opnemen en alleen nog maar live tv kijken. Wat ik helemaal niet wil. Als de nieuwe release bijv. nog een jaar gaat duren, zal ik toch ernstig overwegen om over te gaan stappen. Ik baal hier namelijk enorm van. "nog even afwachten", heeft u daar enige indicatie van? Moet ik denken in dagen, weken maanden of nog veel erger?
  • AnetteAnette

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Anette heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    464 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    TV Expert

    TV Expert

    Internet Expert

    Internet Expert

    Energie Expert

    Energie Expert

    6 november 2017, 10:49

    Dingetje 1965 schreef:

    Bedankt voor het bericht. Het is wel jammer dat ik nu totaal geen idee heb, hoe lang dit nog gaat duren. Ik ben net verhuisd en heb juist speciaal om deze mogelijkheid van opnemen via de app voor Delta gekozen en nu kan ik helemaal niets meer opnemen en alleen nog maar live tv kijken. Wat ik helemaal niet wil. Als de nieuwe release bijv. nog een jaar gaat duren, zal ik toch ernstig overwegen om over te gaan stappen. Ik baal hier namelijk enorm van. "nog even afwachten", heeft u daar enige indicatie van? Moet ik denken in dagen, weken maanden of nog veel erger?



    Beste Dingetjes 1965,

    Ik snap dat je het vervelend vind!
    Wij doen ons best om deze storing te verhelpen met betrekkening tot de opnames.
    Wij verwachten dat dit op korte termijn is verholpen. :)
  • Missmarple

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Missmarple heeft ontvangen van andere leden.

    Nieuwkomer
    1 Reacties

    14 november 2017, 21:54

    Ook hier helaas al 4 weken hetzelfde probleem. Wel balen dat ik nu zoveel programma's niet heb kunnen opnemen. Hopelijk wordt dit idd snel opgelost.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)