ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Vooruitspoelen van opgenomen programma's

Trefwoorden:

Etiënne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Etiënne heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
26 Reacties

17 juli 2018, 15:53

Het is sinds vandaag niet meer mogelijk om opgenomen programma's vooruit te spoelen.

Is dit een bug in het systeem.
Hoop niet dat dit de toekomst is, want het vooruit spoelen is een groot goed.

Wanneer wordt dit opgelost.
Gemarkeerd als antwoord: MatthijsL op 18 juli 2018, 15:22

Zojuist heb ik een update gekregen van de betreffende afdeling. De restricties, die eerder uitgeschakeld waren vanwege problemen, zijn terug ingeschakeld. Dit betekend dat op sommige kanalen en/of programma's het niet meer mogelijk is om door te spoelen. Dit heeft te maken met gemaakte afspraken met contenteigenaren.
Echter zijn er ook een aantal kanalen/programma's die wel doorgespoeld mogen worden, maar dat op dit moment ook niet kunnen. Hiervoor is een melding doorgezet naar de betreffende afdeling. Ik vertrouw erop dat dit spoedig gebeurd, maar kan er geen datum op plakken.

Een overzicht van de zenders die je wel en niet kan spoelen vind je via deze link.

Bekijk origineel
  • MatthijsLMatthijsL

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

17 juli 2018, 16:01

Hoi Etënne,

Ik heb de verantwoordelijke afdeling geïnformeerd. Zij gaan er naar kijken. Mogelijk is dit een bug. Wanneer het opgelost is durf ik zo even niet te zeggen.
    A prudent question is one-half of wisdom
  • Etiënne Auteur

Beginner
    26 Reacties

17 juli 2018, 17:02

Bedankt,

We wachten het even af.
  • MatthijsLMatthijsL Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MatthijsL heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

18 juli 2018, 15:22

Zojuist heb ik een update gekregen van de betreffende afdeling. De restricties, die eerder uitgeschakeld waren vanwege problemen, zijn terug ingeschakeld. Dit betekend dat op sommige kanalen en/of programma's het niet meer mogelijk is om door te spoelen. Dit heeft te maken met gemaakte afspraken met contenteigenaren.
    Echter zijn er ook een aantal kanalen/programma's die wel doorgespoeld mogen worden, maar dat op dit moment ook niet kunnen. Hiervoor is een melding doorgezet naar de betreffende afdeling. Ik vertrouw erop dat dit spoedig gebeurd, maar kan er geen datum op plakken.

Een overzicht van de zenders die je wel en niet kan spoelen vind je via deze link.
  • ReSp4wN

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ReSp4wN heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    15 Reacties

18 juli 2018, 17:50

Goed ik zal geen nieuwe post hiervoor aanmaken omdat hij op deze wel aansluit, dat je niet kan doorspoelen bij terugkijken daar kan ik nog mee leven maar dat je OPNAMES niet meer door kan spoelen is gewoon ronduit belachelijk!

Tevens kunnen een heleboel programmas op de rtl kanalen en sommige andere kanalen niet eens meer opgenomen worden...

Is dit de nieuwe trend die blijft?
    Want ik was heel goed te spreken over het witte kastje ondanks de kleine mankementen maar dit is echt een gruwelijke dealbreaker en sorry dit maakt mij wel een beetje boos.
  • Etiënne Auteur

Beginner
    26 Reacties

18 juli 2018, 17:53

Sluit me hier geheel mee aan.
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2501 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

18 juli 2018, 19:18

boos worden zal niet zo veel helpen, omdat dit door de content-leverancier wordt bepaald.
    dat dit onderwerp een belangrijk aspect is bij de keuze tussen DIT en bijv. de bekende coax-decoder, kan ik me heel goed voorstellen.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • ReSp4wN

Beginner
    15 Reacties

19 juli 2018, 10:55

Nee ik snap dat het niets oplost maar het opnemen en kunnen doorspoelen van opnames is de hele rede dat ik het kastje heb staan.

Nu ook bijvoorbeeld ik kijk een aflevering two and a half man op 1 of andere manier werkt kijken hervatten ineens niet meer en ik kan niet doorspoelen moet ik n kwartier opnieuw kijken. Dan schiet het allemaal toch niet op met interactieve tv.

Op een hdd recorder kan je ook opnemen en doorspoelen waarom zou het bij interactieve tv ineens niet meer moeten kunnen....
  • fred44nl

2501 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

19 juli 2018, 11:07

ReSp4wN schreef:

Op een hdd recorder kan je ook opnemen en doorspoelen waarom zou het bij interactieve tv ineens niet meer moeten kunnen....

dus je weet wel wat de oplossing is :)
    bij een decoder met HDD ben jij de baas en bij DIT is dat iemand anders.
  • Etiënne Auteur

Beginner
    26 Reacties

19 juli 2018, 11:25

Nadeel van een hdd recorder was, dat je maar een beperkt aantal (2) programma's tegelijkertijd kon opnemen en wilde je TV kijken, dan was je gedwongen naar een van deze 2 zenders te kijken.
    Niet echt iets van deze tijd.
  • MatthijsLMatthijsL Uitgelicht

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

19 juli 2018, 11:35

Er zijn wat algemene issues met het doorspoelen. Dus ook programma's die je normaal wel zou kunnen doorspoelen kunnen een foutmelding geven. Dit is ook de reden dat doorspoelen een tijd terug zonder restricties is opengezet, maar het is een issue die wel opgelost moet worden gezien de gemaakte afspraken met contenteigenaren. Via deze link is terug te zien welke functies er beschikbaar zijn bij de verschillende kanalen.
  • Etiënne Auteur

Beginner
    26 Reacties

19 juli 2018, 11:59

Helaas is het nog steeds niet mogelijk om vooruit spoelen voor de zender, waarvoor het wel mogelijk moet zijn.en dat duurt nu al een paar dagen.

Verder is het ook storend, dat je een opgenomen programma in een keer moet uitkijken. stop je b.v. halverwege en wil
    je de volgende dag verder kijken, dan begint het weer vanaf het begin en dit is op zijn zachts gezegd heel frustrerend.

De incasso's van abonnementsgelden gaat gewoon door, zonder dat Delta levert of ons op de hoogte brengt.

Ik overweeg sterk over te stappen naar KPN.
    Gebruik sinds 02/2018 DIT van Delta, maar nog steeds ervaar ik dezelfde problemen als toen.
  • MatthijsLMatthijsL

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

19 juli 2018, 13:52

Etiënne schreef:

De incasso's van abonnementsgelden gaat gewoon door, zonder dat Delta levert of ons op de hoogte brengt.

Je betaald niet voor doorspoelen........

Dat het nu even een paar dagen niet goed werkt op kanalen waarop het wel zou moeten is vervelend, maar om dan gelijk te beginnen over abonnementsgelden die dan maar niet meer betaald hoeven te worden, omdat een klein onderdeeltje niet 100% werkt, is wel heel erg overdreven.
  • Etiënne Auteur

Beginner
    26 Reacties

19 juli 2018, 15:06

Er zijn diverse onderdelen, die niet werken, zoals ze behoren te werken.
    Dit is al sinds ik begin 2018 er me voor abonneerde.
    Heb dit al meerdere malen onder de aandacht gebracht en kreeg alleen maar de toezegging, dat men er naar zou kijken, maar tot op heden is er nog niet veel veranderd.
    Moet maar geduldig afwachten, maar intussen blijf ik en velen met mij, wel betalen voor diensten, welke niet geleverd worden.
    Men kan mij op geen enkele manier informeren, wanneer e.e.a. opgelost wordt, In de nabije toekomst, maar dat is een rekbaar begrip.

Wanneer ik mijn auto naar de garage breng voor onderhoud/reparatie, betaal ik ook pas, wanneer alles naar tevredenheid opgelost is.
    Ik denk, dat ik me als consument, niet vervelend opstel, maar gewoon vraag om datgene te leveren, waarmee
    ze begin dit jaar geadverteerd hebben en nog doen.
  • ReSp4wN

Beginner
    15 Reacties

19 juli 2018, 17:04

Dus dit blijft voor altijd zo, niet meer doorspoelen op bijvoorbeeld veronica bij een opname?

En zo ja is er dan ook geen mogelijkheid om een ander soort abbonement te krijgen waar we dan meer voor betalen zodat we wel mogen doorspoelen of iets dergelijks?

En komt het hervatten van een opgenome programma nog wel terug of blijft dat ook weg?
  • Etiënne Auteur

Beginner
    26 Reacties

19 juli 2018, 18:04

ReSp4wN,

Ben benieuwd hoe ze hierop reageren.
    Kan me niet voorstellen, dat we de enigen zijn, die dit als een probleem ervaren.
  • jackvdriel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jackvdriel heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    64 Reacties

19 juli 2018, 18:54

MatthijsL schreef:

als je op de link klikt gebeurt er verder niets er opend niets blijf maar draaien
  • ReSp4wN

Beginner
    15 Reacties

19 juli 2018, 20:49

Link werkt hier wel, anders misschien even rechtermuisknop op de link en dan "link opslaan als" doen.
  • Jos
    2034 Reacties

19 juli 2018, 21:10

@jackvandriel: gebruik je Edge als browser? Daarmee werkt de link namelijk niet. Heb ik maanden geleden en inmiddels diverse malen aangegeven, maar men vind het klaarblijkelijk niet belangrijk, want dat probleem wordt maar niet opgelost!
  • MatthijsLMatthijsL

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

20 juli 2018, 10:13

Er zijn voor het doorspoelen al sinds het allereerste begin restricies. Contenteigenaren leggen ons op dat die mogelijkheid geblokkeerd wordt. Anders mogen wij de betreffende kanalen niet eens aanbieden. Er kan verschil zitten in de restrcties tussen programma gemist en opnames.

Omdat er toen der tijd problemen waren met doorspoelen, een beetje vergelijkbaar met nu, zijn de restricties toen tijdelijk uitgeschakeld. Omdat er ook andere zaken speelden die belangrijker waren om op te lossen heeft het doorspoelen een lange tijd open gestaan. Inmiddels kan er gewerkt worden aan een oplossing voor de issues die gespeeld hebben met het doorspoelen, maar daavoor moeten de oude restricties hersteld worden.

Jos schreef:

@jackvandriel: gebruik je Edge als browser? Daarmee werkt de link namelijk niet. Heb ik maanden geleden en inmiddels diverse malen aangegeven, maar men vind het klaarblijkelijk niet belangrijk, want dat probleem wordt maar niet opgelost!

In dat geval is Edge het probleem. Die wil het standaard pdf bestand niet goed openen. Alle andere browsers werken namelijk zonder problemen. Ik zou gewoon Adobe Reader gebruiken.
  • MatthijsLMatthijsL

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

21 juli 2018, 22:13

Jos schreef:

bekijk dit topic eens. Wellicht bied dat een oplossing.
  • ReSp4wN

Beginner
    15 Reacties

22 juli 2018, 10:30

En het hervatten van series op veronica waar je gebleven ben in de opname wanneer komt dat terug? Of blijft dat ook weg?

Mijn ouders hebben interactief van telfort en die kunnen veronica gewoon doorspoelen als er opgenomen is...
  • Etiënne Auteur

Beginner
    26 Reacties

22 juli 2018, 11:33

Langzamerhand begrijp ik er niets meer van, wat nu wel kan, wat niet kan, wat momenteel niet kan etc. etc.
    Misschien wordt het tijd om te kijken naar een andere provider.
  • fred44nl

2501 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

22 juli 2018, 11:47

Etiënne schreef:

Langzamerhand begrijp ik er niets meer van, wat nu wel kan, wat niet kan, wat momenteel niet kan etc. etc.
    Misschien wordt het tijd om te kijken naar een andere provider.

het wèl of niet doorspoelen bij opnames, programma gemist en kijk vanaf het begin wordt bepaald door de leveranciers van de programma's. en daarom heb je dat bij een andere provider ook.
    zoek maar es goed op de site van bijv. KPN.
  • jackvdriel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jackvdriel heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    64 Reacties

22 juli 2018, 13:06

MatthijsL schreef:

j maar jullie maken ook afspraken met klanten die een abonnement nemen met het vooruitzicht dat je wel kan doorspoelen ?? dus dat is dubbelzijdig wat jullie verklaren
  • MatthijsLMatthijsL

Moderator
    1517 Reacties
    Internet Expert

Internet Expert

Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Computer Expert

Computer Expert

Energie Expert

Energie Expert

22 juli 2018, 19:46

jackvdriel schreef:

j maar jullie maken ook afspraken met klanten die een abonnement nemen met het vooruitzicht dat je wel kan doorspoelen ?? dus dat is dubbelzijdig wat jullie verklaren

Dat klopt. Er zijn ook programma's waarmee je wel moet kunnen doorspoelen. Dat werkt momenteel niet, maar daar wordt aan gewerkt. Dit speelde al eerder en toen is, tegen de afspraak met de contenteigenaren in, besloten doorspoelen op alle kanalen mogelijk te maken omdat er andere issues waren die een hogere prioriteit hadden.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)