ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Beeld DIT ten opzichte van mijn vertrouwde Humax

Trefwoorden:

Geertsema Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Geertsema heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
16 Reacties

10 maart 2018, 20:33

Toevallig schakelde ik tussen mijn Humax en de DIT, wat een verschil zeg!
De beeldkwaliteit van mijn Humax is echt een stuk helderder en scherpen dan van de DIT.
Ik lees hier en dat meer mensen dit ervaren.
Is het een instelling van de dit? , moet ik contact met de klantenservice zoeken? dit is voor mij echt geen verbetering.
Ik heb de dit vanaf het begin, in het begin is mij het niet opgevallen, hoe is dit te verklaren

Wat voor actie moet ik ondernemen?

Peter
Gemarkeerd als antwoord: Jos op 21 maart 2018, 18:54

Roof schreef:

ik heb bij allebei gewoon perfect beeld

Ik ben er even speciaal voor gaan zitten en heb met gepauzeerd beeld (zodat ik op beide apparaten hetzelfde beeld kon zien) vergeleken tussen Humax en DIT en kan geen verschil ontdekken. Beide perfect HD-kwaliteit, terwijl DIT ook nog via WiFi is aangesloten!

Bekijk origineel
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 maart 2018, 18:26

Niggo schreef:

Dat klopt niet, MPEG4 is een profiel en een ander woord voor H.263 en H.264,
    MPEG-H is wat de DIT ontvanger gebruikt (H.265).
    AVC staat voor Dolby AC-3

Codec zegt iets over de compressie en eigenschappen van het bestandsformaat, maar niets over de kwaliteit ervan

ja, ok, maar het gaat uiteindelijk om de beleving die je hebt, als je naar een programma kijkt. en dan maakt het voor de gemiddelde kijker niet uit welke compressie of codec er wordt gebruikt.
    het gaat om de beeldkwaliteit en die is niet gelijkwaardig.
    DIT is op veel punten veel belovend, maar niet als het gaat over beeldkwaliteit.
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • Niggo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

12 maart 2018, 18:46

@fred44nl
    Ik wilde alleen aantonen dat wat drieprinter/velleman schrijft onzin is,

H.265 is in staat om prachtige beelden te geven in 4K, dat Delta een lagere bitrate doorgeeft dan de streams in DVB-C is inderdaad jammer, terwijl H.265 grofweg twee keer zo zuinig is dan H.264, 4K heb je al met 15mbit, kijk maar naar Netflix
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • driepinter
    242 Reacties

12 maart 2018, 18:56

Niggo schreef:

@fred44nl
    Ik wilde alleen aantonen dat wat drieprinter/velleman schrijft onzin is,

H.265 is in staat om prachtige beelden te geven in 4K, dat Delta een lagere bitrate doorgeeft dan de streams in DVB-C is inderdaad jammer, terwijl H.265 grofweg twee keer zo zuinig is dan H.264, 4K heb je al met 15mbit, kijk maar naar Netflix

Uiteraard kan ik het fout hebben maar hoe zie jij dat de DIT ontvanger (nu) in
    H.265 werkt ?

Voor de rest ben ik het helemaal eens met je verhaal dat H.265 in staat is om
    prachtige beelden weer te geven bij een relatief lage bandbreedte.
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 maart 2018, 19:02

en dan komen we terug bij het begin:

Delta zet een product in de markt, waarvan de beeld- èn geluidskwaliteit minder zijn dan coax-TV.

en dat snap ik dus niet.
    maar goed, ik val in herhaling :)
  • Niggo

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

12 maart 2018, 19:12

@driepinter nee dat weet ik inderdaad niet zeker, hier heb je gelijk in,

Feit is wel dat het absoluut mogelijk is een hogere kwaliteit te genereren

Het is dat ik zelf geen DIT ontvanger maar ik had er graag een netwerk sniffer aan gehangen ☺, dvb-c is geloof ik 13mbit per HD zender
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,
  • Niggo

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

12 maart 2018, 21:33

Nog wat interessante informatie kunnen vinden :):

De DIT ontvanger is een Amino Kamai 6: https://www.aminocom.com/products/amino-view/client-devices/kamai-6
    De software komt van Stoneroos: http://www.stoneroos.nl/projects/

Bron: http://nederland.broadbandtvnews.com/2018/01/10/delta-lanceert-interactieve-digitale-tv-via-ip/

Ik vind dat Delta wel erg veel vraagt (3,50 per maand) voor de DIT ontvanger als ik de specificaties zo zie, maar goed om straks 4K te ontvangen zal dit wel enige optie zijn :?
  • wewa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wewa heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    89 Reacties

13 maart 2018, 06:01

Veel mooier, de zwarte versie van de Kamai 6 . Dat staat toch veel minder opzichtelijk dan dat afschuwelijke wit waar Delta voor heeft gekozen ?
  • driepinter
    242 Reacties

13 maart 2018, 07:28

Delta asked Stoneroos to design and develop an innovative and eye-catching TV product for STB, iOS, Android and web.

http://www.stoneroos.nl/project/delta-iptv/

Interessant, zouden dat de nieuwe apps zijn uit de DELTA Interactieve TV Roadmap

• Q3 - DIT Android app (tablet/mobiel)
    • Q3 - DIT iOS app (tablet/mobiel)
    • Q3 - DIT Web app
  • driepinter
    242 Reacties

13 maart 2018, 07:55

Afkomstig uit: http://www.stoneroos.nl/project/delta-iptv/

Delta asked Stoneroos to design and develop an innovative and eye-catching TV product for STB, iOS, Android and web.

Interessant, zouden dat de nieuwe apps zijn uit de DELTA Interactieve TV Roadmap

• Q3 - DIT Web app
  • driepinter
    242 Reacties

13 maart 2018, 17:21

Delta asked Stoneroos to design and develop an innovative and eye-catching TV product
    for STB, iOS, Android and web.

• Q3 - DIT Web app
  • driepinter
    242 Reacties

13 maart 2018, 17:24

Delta asked Stoneroos to design and develop an innovative and eye-catching TV product for
    STB, iOS, Android and web.

• Q3 - DIT Web app
  • driepinter
    242 Reacties

13 maart 2018, 17:26

• Q3 - DIT Web app
  • driepinter
    242 Reacties

13 maart 2018, 17:27

dubbel ?

• Q3 - DIT Web app
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

13 maart 2018, 19:26

kan iemand dit uitleggen:

hier ontbreken dus 6 posts.
    en dat is toch raar.
  • Niggo

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

13 maart 2018, 21:39

fred44nl schreef:

hier ontbreken dus 6 posts.
    en dat is toch raar.

Er zijn 6 posts van drieprinter verwijderd, het bovenste tabel telt het aantal gegeven reacties, het onderste de resultaten, maar wel een beetje slordig ja :8
  • driepinter
    242 Reacties

17 maart 2018, 08:56

Niggo schreef:

Nog wat interessante informatie kunnen vinden :):

De DIT ontvanger is een Amino Kamai 6: https://www.aminocom.com/products/amino-view/client-devices/kamai-6

Op die zelfde website staat :

https://www.aminocom.com/solutions/4k-ultrahd-hevc
  • wewa

Actief
    89 Reacties

17 maart 2018, 11:13

We zijn nu vele reacties verder en nog is er niet uitgelegd waarom bedraad aangesloten Delta IPTV ontvangers ( dus dmv van een LAN kabel en geen WIFI) een aanzienlijk slechter beeld leveren als de zenders via DVB-C.

Ik vind het vreemd dat een verklaring hiervoor opeens zo ingewikkeld blijkt te zijn.
    Ik hoop wel dat Delta beseft, hoe langer de beeldkwaliteit "flutjeflutje" blijft via DIT. Des te minder klanten bereid zijn er straks voor te betalen.

Het had verstandiger geweest als Delta vanaf het begin juist had gezorgd voor een beter beeld via DIT, dan had de meerwaarde eruit gesprongen.
    Ik bedoel dit natuurlijk wel zonder eerst de beeldkwaliteit via de coaxkabel naar beneden bij te stellen :)
  • Geertsema Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Geertsema heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    16 Reacties

17 maart 2018, 11:57

Ik heb het bericht gestart, en ben uitgenodigd om het buiten dit forum om te bespreken, maar ook nu nog steeds niets verder. Ik denk dat ik/we moeten accepteren dat de kwaliteit van de DIT minder is dan via de Humax oid.
    Ik hoop toch echt dat als we moeten gaan betalen, dit probleem wel verholpen is!

wewa schreef:

We zijn nu vele reacties verder en nog is er niet uitgelegd waarom bedraad aangesloten Delta IPTV ontvangers ( dus dmv van een LAN kabel en geen WIFI) een aanzienlijk slechter beeld leveren als de zenders via DVB-C.

Ik vind het vreemd dat een verklaring hiervoor opeens zo ingewikkeld blijkt te zijn.
    Ik hoop wel dat Delta beseft, hoe langer de beeldkwaliteit "flutjeflutje" blijft via DIT. Des te minder klanten bereid zijn er straks voor te betalen.

Het had verstandiger geweest als Delta vanaf het begin juist had gezorgd voor een beter beeld via DIT, dan had de meerwaarde eruit gesprongen.
    Ik bedoel dit natuurlijk wel zonder eerst de beeldkwaliteit via de coaxkabel naar beneden bij te stellen :)

• fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

17 maart 2018, 12:04

Geertsema schreef:

ben uitgenodigd om het buiten dit forum om te bespreken,

wat zeg je nu ??
    een zachte dwang tot geheimhouding ??
    het moet niet gekker worden,
  • Niggo

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

17 maart 2018, 12:06

Haha, volgens mij gaat de PR machine draaien :)
  • Ptrol
    3420 Reacties

17 maart 2018, 12:31

Openheid en communicatie!
    Weer een sterk staaltje van Delta!
  • wewa

Actief
    89 Reacties

17 maart 2018, 13:06

Als men verzoekt dit buiten het forum te houden, lijkt het mij alsof ze het probleem van de matige beeldkwaliteit via DIT willen verdoezelen.
    Ik denk dat de oplossing is de beeldkwaliteit van DIT in orde maken en niet door deze grote tekortkoming onder het tapijt te vegen.

In mijn beleving zou Delta deze kritiek positief moeten oppakken, omdat de signalen van klanten vaak waardevol zijn.
    Maar de reden waarom het beeld van DIT zoveel slechter is als DVB-C bij Delta, heeft Delta nog steeds niet duidelijk gemaakt. Eerst wordt als reden opgegeven dat je WIFI niet goed is, als daarna diverse klanten aangeven dat er gekeken wordt via een bedrade LAN- verbinding wordt het opeens stil.
    Ik neem het niet de forum - operators kwalijk dat ze niet gelijk een antwoord hebben.
    Maar een gedegen antwoord wat hout snijdt lijkt me toch wel op zijn plaats tzt.
  • Geertsema Auteur

Beginner
    16 Reacties

21 maart 2018, 16:24

Omdat veel messen meegedacht hebben en ook gereageerd, wil ik toch laten weten hoe het afgelopen is.

Na een paar gewisselde mailberichten, met een hoop goede wil werd mij gevraagd om mijn telefoonnummer, het zou doorgezet worden naar de betreffende afdeling.
    Ik heb mijn telefoonnummer gegeven met het verzoek om na 16.00 te bellen. Ze hebben overdag gebeld en natuurlijk was ik niet thuis. Mijn vrouw wilde de boodschap niet aannemen en heeft gevraagd te mailen.
    Hieronder plak ik het antwoord van de DELTA....

>Geachte Heer Geertsema,
    Naar aanleiding van uw vraag over de beeldkwaliteit kam ik u mededelen dat wij hier geen invloed op hebben.

Het wordt zo aangeleverd en er valt niets in te stellen.

Met vriendelijke groet,

Support Office Multimedia

Afdeling Customer Interaction

DELTA

Hier moet ik het maar mee doen he?
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

21 maart 2018, 16:46

Geertsema schreef:

Het wordt zo aangeleverd en er valt niets in te stellen.

dat is gewoon niet waar.
    het signaal wordt, vóórdat het beschikbaar komt via DIT, eerst omgevormd.
    daardoor is er ook een vertraging van ca. 40 sec.
  • Niggo

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

21 maart 2018, 16:59

Dat er genoeg mensen dit aankaarten zegt mij dat Delta er toch iets aan moet doen.

Delta heeft hier zeer zeker invloed op, de bitrates blijft echter het geheim van de smit en zorgt (nu) voor negatieve publiciteit

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)