ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Beantwoord: Beeld DIT ten opzichte van mijn vertrouwde Humax

Trefwoorden:

Geertsema Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Geertsema heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
16 Reacties

10 maart 2018, 20:33

Toevallig schakelde ik tussen mijn Humax en de DIT, wat een verschil zeg!
De beeldkwaliteit van mijn Humax is echt een stuk helderder en scherpen dan van de DIT.
Ik lees hier en dat meer mensen dit ervaren.
Is het een instelling van de dit? , moet ik contact met de klantenservice zoeken? dit is voor mij echt geen verbetering.
Ik heb de dit vanaf het begin, in het begin is mij het niet opgevallen, hoe is dit te verklaren

Wat voor actie moet ik ondernemen?

Peter
Gemarkeerd als antwoord: Jos op 21 maart 2018, 18:54

Roof schreef:

ik heb bij allebei gewoon perfect beeld

Ik ben er even speciaal voor gaan zitten en heb met gepauzeerd beeld (zodat ik op beide apparaten hetzelfde beeld kon zien) vergeleken tussen Humax en DIT en kan geen verschil ontdekken. Beide perfect HD-kwaliteit, terwijl DIT ook nog via WiFi is aangesloten!

Bekijk origineel
  • wewa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wewa heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    89 Reacties

10 maart 2018, 22:43

Heb je de IPTV ontvanger aangesloten met een HDMI kabel rechtstreeks op de televisie?
    Staat je Delta IPTV ontvanger op 1080i ingesteld of staat hij standaard op 4k?
  • fred44nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fred44nl heeft ontvangen van andere leden.

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

10 maart 2018, 22:49

Geertsema schreef:

lees dit topic es en dan zie je dat je niet de enige bent :)
    er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
  • Geertsema Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Geertsema heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    16 Reacties

11 maart 2018, 07:47

wewa schreef:

Heb je de IPTV ontvanger aangesloten met een HDMI kabel rechtstreeks op de televisie?

Ja de tv is aangesloten met HDMI!
    Hoe kan ik controleren of de ontvanger op 1080i ingesteld staat, ik heb het menu doorlopen maar kom de optie niet tegen. ( ik heb geen 4K tv)
  • Geertsema Auteur

Beginner
    16 Reacties

11 maart 2018, 07:52

wewa schreef:

Overigens gebruik ik geen wifi maar een nieuwe gekochte netwerkkabel. In het begin heb ik ook de beeldkwaliteit vergeleken, toen is het mij zeker niet opgevallen
  • driepinter
    242 Reacties

11 maart 2018, 09:02

De meet methode is misschien een beetje amateuristisch maar het geeft iig wel
    een bepaald idee van de stream kwaliteit.

In Firefox druk op F12, tabblad : Netwerk > Media, selecteer de stream en
    dan rechts : Timings

(Dash/MP4) Stream = 1,16/0,134= 8,656 Mb
    (Overgebracht - aflopend gesorteerd)

De Dash stream is natuurlijk voor allen hetzelfde (Web, App en DIT).

Het varieert zeker maar valt me nog niet tegen.

1 Bijlage

• Geertsema Auteur

Beginner
    16 Reacties

11 maart 2018, 09:30

Hoi Driepinter

ik bedoel deze https://www.delta.nl/tv-internet-telefonie/televisie/wat-is-delta-interactieve-tv
    Ik was gewend met een Humax te kijken, ook deze morgen, is er een duidelijk verschil tussen de DIT en de Humax. Ik vind het jammer, ik dacht dat ik er op vooruit zou gaan :).

Ik wacht even op een antwoord van DeltaTV
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

11 maart 2018, 11:04

wewa schreef:

hoe en waar zou je dit kunnen instellen ??
  • Roof
    344 Reacties

11 maart 2018, 11:40

fred44nl schreef:

wewa schreef:

hoe en waar zou je dit kunnen instellen ??

Dat wil ik ook graag weten
    "Beetje humor is altijd leuk"
  • wewa

Actief
    89 Reacties

11 maart 2018, 12:28

Ik heb geen idee, ik weet bij de Humax dat je uitgaande resolutie kan instellen, maar een Delta IPTV kastje heb ik niet.
    Wel kan ik zeggen dat 8mb/s voor HD in hoge kwaliteit in MPEG4 aan de magere kant is. De originele streams zijn volgens mij 12 mb/s.

Dus erg dom als Delta hierop beknibbelt. Blijkbaar niet voldoende vertrouwen in het eigen netwerk op dit moment?

Ik weet van familie die Caiway heeft dat het daar heel anders gaat met IPTV. Daar hebben ze op het glasvezelovernamepunt een aparte uitgang voor IPTV en gaat het niet van je gewone internet af.
    Ook is de beeldkwaliteit minstens zo goed als via de coaxkabel. Dus zo kan het ook!
  • Joeri1991Joeri1991

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Joeri1991 heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    265 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

12 maart 2018, 12:56

Geertsema schreef:

De beeldkwaliteit van mijn Humax is echt een stuk helderder en scherpen dan van de DIT.
    Is het een instelling van de dit? , moet ik contact met de klantenservice zoeken? dit is voor mij echt geen verbetering.
    Ik heb de dit vanaf het begin, in het begin is mij het niet opgevallen, hoe is dit te verklaren

Peter

Hoi Peter,

Dankjewel voor het stellen van je vraag.

Best wel een interessante kwestie. De ontvanger past de beeldkwaliteit namelijk aan naar de kwaliteit van je internetverbinding.
    Dit noemt men de zogeheten 'adaptive bitrate'.

Uiteraard zit er wel een verschil tussen Digitale TV en Interactieve TV in beeldkwaliteit, maar dat is ook logisch.
    Via onze ontvanger wordt je televisiesignaal aangeleverd via een stream op het internet en bij digitale televisie via de coax kabel uit de muur.
    "It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change." -- Charles Darwin
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 maart 2018, 13:22

Joeri1991 schreef:

Uiteraard zit er wel een verschil tussen Digitale TV en Interactieve TV in beeldkwaliteit, maar dat is ook logisch.

nou, zo logisch vind ik dat echt niet.
    de vraag is en blijft: waarom heeft Delta er voor gekozen om een product in de markt te zetten, waarvan de beeld- èn geluids-kwaliteit minder is dan van coax-TV.
    bij televisie draait het om beeld èn geluid. dus als je met een nieuw product komt, dan zorg je ervoor dat zowel beeld als ook geluid prima en niks op aan te merken is.
    echter, eind vorig jaar was het beeld gewoon slecht, vooral bij sportwedstrijden. en aan het einde van het 1e kwartaal 2018 is de beeldkwaliteit nog steeds niet gelijk aan coax-TV. en geluid is nog steeds "gewoon" stereo.
    dat een aantal aanvullende functies, zoals ondertiteling en teletekst bij het begin niet werken, is van minder groot belang dan de meest elementaire zaken van TV, nml. beeld en geluid.
    kortom, er is nog heel wat werk aan de winkel :)
  • Geertsema Auteur

Beginner
    16 Reacties

12 maart 2018, 14:59

Joeri1991 schreef:

Geertsema schreef:

Peter

Hoi Peter,

Dankjewel voor het stellen van je vraag.

Best wel een interessante kwestie. De ontvanger past de beeldkwaliteit namelijk aan naar de kwaliteit van je internetverbinding.
    Dit noemt men de zogeheten 'adaptive bitrate'.

Via onze ontvanger wordt je televisiesignaal aangeleverd via een stream op het internet en bij digitale televisie via de coax kabel uit de muur.

Hoi Joeri,

Bedankt voor je antwoord!
    Begrijp ik je goed, dat ik met alles in èèn internet super, onvoldoende internet kwaliteit heb?
    Ik heb een nieuwe UTP kabel van het modem naar de DIT.
    Of bedoel je dat op dat moment het internet niet voldoend was om een goed tv-beeld te leveren en de coax wel? Ik weet niet zo goed wat ik moet gaan doen hoor, maar ik ga zeker niet bij betalen voor mindere beeldkwaliteit, Wie gaat dat wel doen dan?
    Verwacht je dat dit in de (nabije) toekomst beter gaat worden ?

vrgr. Peter
  • wewa

Actief
    89 Reacties

12 maart 2018, 15:02

Beste Joeri, IPTV kan zelfs stukken beter beeld geven als "coax- TV" dus jouw argument snijdt geen hout. Dus wat is dan de reden dat Delta slechter beeld levert over IPTV dan DVB-C ? Misschien snijdt de software van het IPTV kastje te snel de beeldkwaliteit naar beneden?
    Ik neem aan dat overal op de kabel toch wel een downloadsnelheid is van minstens 40mb/s ?
  • Joeri1991Joeri1991

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Joeri1991 heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    265 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

12 maart 2018, 15:17

Hoi Joeri,

Bedankt voor je antwoord!
    Begrijp ik je goed, dat ik met alles in èèn internet super, onvoldoende internet kwaliteit heb?
    Ik heb een nieuwe UTP kabel van het modem naar de DIT.
    Of bedoel je dat op dat moment het internet niet voldoend was om een goed tv-beeld te leveren en de coax wel? Ik weet niet zo goed wat ik moet gaan doen hoor, maar ik ga zeker niet bij betalen voor mindere beeldkwaliteit, Wie gaat dat wel doen dan?
    Verwacht je dat dit in de (nabije) toekomst beter gaat worden ?

vrgr. Peter

Hoi Peter,

Dankjewel voor je reactie. Het ligt echter net wat genuanceerder dan dit...

Op het moment dat je bent verbonden via Wi-Fi en jouw signaal wordt verstoord door wat voor ander signaal dan ook, kan het zijn dat de beeldkwaliteit hier ook naar aangepast wordt.
    In dit geval adviseren we om je ontvanger bekabeld aan te sluiten, daarmee ontvang je de beste verbinding. Verder kijken wij graag samen met jou hoe je Wi-Fi of bekabelde verbinding nog meer geoptimaliseerd kan worden.

Heb je bijvoorbeeld de tips op deze pagina al eens doorgenomen en uitgevoerd?
    "It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change." -- Charles Darwin
  • Geertsema Auteur

Beginner
    16 Reacties

12 maart 2018, 15:23

Peter zegt, in mijn bericht staat dat ik bekabeld ben, ik heb een nieuwe kabel gekocht om de DIT aan te sluiten.
    Het zelfs als zo dat ik hier bijna in huis geen wifi gebruik.
    Dus wat mij betreft kan de wifi niet het probleem zijn toch, ook bij het instellen heb ik aangegeven utp te gebruiken.
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 maart 2018, 15:33

Joeri1991 schreef:

Op het moment dat je bent verbonden via Wi-Fi en jouw signaal wordt verstoord door wat voor ander signaal dan ook, kan het zijn dat de beeldkwaliteit hier ook naar aangepast wordt.

je gaat voorbij aan het feit, dat ook bekabeld aangesloten DIT apparaten een mindere beeldkwaliteit hebben.
  • Joeri1991Joeri1991

Moderator
    265 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

12 maart 2018, 15:36

fred44nl schreef:

Joeri1991 schreef:

je gaat voorbij aan het feit, dat ook bekabeld aangesloten DIT apparaten een mindere beeldkwaliteit hebben.

Scherp, Fred. Dankjewel!
  • Geertsema Auteur

Beginner
    16 Reacties

fred44nl schreef:

Joeri1991 schreef:

Ook ik ben bekabeld.. dit heb ik steeds gemeld!
  • Joeri1991Joeri1991

Moderator
    265 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

Geertsema schreef:

Peter zegt, in mijn bericht staat dat ik bekabeld ben, ik heb een nieuwe kabel gekocht om de DIT aan te sluiten.
    Het zelfs als zo dat ik hier bijna in huis geen wifi gebruik.
    Dus wat mij betreft kan de wifi niet het probleem zijn toch, ook bij het instellen heb ik aangegeven utp te gebruiken.

Stuur anders even een mail met je gegevens naar forumbeheer@zeelandnet.nl? Dan pakken wij dit verder op en gaan we je verder helpen!
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 maart 2018, 17:06

Joeri1991 schreef:

Stuur anders even een mail met je gegevens naar forumbeheer@zeelandnet.nl? Dan pakken wij dit verder op en gaan we je verder helpen!

het is natuurlijk geweldig, dat je mensen met een probleem verder helpt.
    maar inhoudelijk ingaan op het verschil in beeldkwaliteit gebeurt niet.
  • driepinter
    242 Reacties

12 maart 2018, 17:12

TV HD (DVB-C) is AVC/H.264 en DIT is MPEG4

zie oa:

https://www.velleman.eu/downloads/3/h264_vs_mpeg4_nl.pdf
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 maart 2018, 17:51

driepinter schreef:

dus als die 2 afbeeldingen van Velleman representatief zijn, dan komt het dus met Mpeg4 nooit goed.
    of is dat te kort door de bocht ??
  • Joeri1991Joeri1991

Moderator
    265 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

12 maart 2018, 18:09

fred44nl schreef:

driepinter schreef:

dus als die 2 afbeeldingen van Velleman representatief zijn, dan komt het dus met Mpeg4 nooit goed.

Wat een negatieve aannames allemaal, Fred. Zit je iets dwars?
  • fred44nl

2371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

Computer Expert

Computer Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

TV Expert

TV Expert

Energie Expert

Energie Expert

12 maart 2018, 18:16

Joeri1991 schreef:

Wat een negatieve aannames allemaal, Fred. Zit je iets dwars?

wat mij dwars zit is, dat de video-kwaliteit van DIT nog steeds minder is dan coax-TV.
    en ja, m'n DIT is bekabeld aangesloten.
    en ja, ik heb een royaal internet abonnement.
  • Niggo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niggo heeft ontvangen van andere leden.

Actief
    225 Reacties
    Allrounder

Allrounder

TV Expert

TV Expert

Internet Expert

Internet Expert

12 maart 2018, 18:19

fred44nl schreef:

driepinter schreef:

Dat klopt niet, MPEG4 is een profiel en een ander woord voor H.263 en H.264,
    MPEG-H is wat de DIT ontvanger gebruikt (H.265).
    AVC staat voor Dolby AC-3

Codec zegt iets over de compressie en eigenschappen van het bestandsformaat, maar niets over de kwaliteit ervan
    “The problem is that software engineers don’t understand the problem they’re trying to solve, and don’t care to,” - Leveson,

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)