ZeelandNet

Naar veelgestelde vragen
Terug naar forumoverzicht

Raar 3-tonig geluid om de 10 minuten in Zeeland?

Trefwoorden:

Rin Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rin heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
21 Reacties

14 februari 2016, 23:02

Hoi mensen!

Ik heb een beetje een rare vraag!

Een paar dagen geleden heb ik tijdens een slapeloze nacht opgemerkt een raar herhalend geluid te horen van buiten...
Ik ben vandaag gaan wandelen ( woon in oost-souburg) en kon het geluid vanaf de hele gelopen route ook horen..
Mijn vriendin, broer en vrienden horen het ook allemaal, en zij kennen wel meer mensen die het ook horen... Vreemd!
Het is al langere tijd te horen, dan heb ik het dus over weken, niet alleen maar vandaag of gisteren!

Het is een soort fluitend/piepend geluid dat bestaat uit 3 tonen, eerst een lage, dan een iets hogere en dan een lange nog hogere toon. Dit is altijd exact het zelfde.
Ik heb het 2 dagen in de gaten gehouden met een aantal timers, en het geluid klinkt PRECIES om de 10 minuten.
Het gaat 24u per dag door, maar is meestal in de nacht duidelijker omdat er dan minder omgevingsgeluid is.
Meestal is het behoorlijk goed te horen, vooral de hoge lange toon, het is geen zacht piepje op de achtergrond zeg maar, echt duidelijk hoorbaar. Het lijkt dus ook niet heel erg in de buurt, maar van ver te komen en het lijkt me dat er wel meer mensen dit gehoord moeten hebben.

Weet iemand toevallig wat dit is?
Het doet me een beetje denken aan de misthoorn omdat het zo regelmatig precies om de 10 minuten te horen is, maar het stopt nooit... Ik zou ook echt niet weten waar dit voor zou dienen gezien het echt 24u per dag te horen is!
Ik heb wel het geluid zeer nauwkeurig kunnen namaken in m'n muziekstudio, deze is te beluisteren in het bijgevoegde filmpje wat ik heb gemaakt! (klikken op het zwarte vierkantje onder deze lap tekst :D)
Het geluid is op dit moment iets na elke 6e minuut te horen, dus bijv. na 12:16, 23:46 etc. Het beste is 'savonds even buiten te gaan staan of uit het raam te hangen.

Heb je dit ook gehoord of weet je wat dit is? Beantwoord de poll eens of laat het hier weten!
Ik ben zeer benieuwd!

Heb je dit geluid wel eens gehoord?

1 Bijlage

• moraal58
    81 Reacties

15 februari 2016, 00:23

:?
    Een Zeeuw
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 00:28

moraal58 schreef:

:?

Als ik onduidelijk was, hoor ik graag even waarmee, dan kan ik het verbeteren :)
  • Vulpen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Vulpen heeft ontvangen van andere leden.

Ervaren
    459 Reacties
    Allrounder

Allrounder

15 februari 2016, 09:27

• Mar1110

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mar1110 heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 13:19

Ook wij hebben hier al weken "last" van. Ik heb het ook al twee keer gemeld bij omroep zeeland. Bij ons vooral tussen de apotheek en zeewijksingel erg goed te horen. Idd om de 10 minuten soms wel 48 uur achter elkaar. We vroegen ons al af of niemand anders dit dan stoort of op zn minst nieuwsgierig is wat het geluid is.
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 13:27

Mar1110 schreef:

Ook wij hebben hier al weken "last" van. Ik heb het ook al twee keer gemeld bij omroep zeeland. Bij ons vooral tussen de apotheek en zeewijksingel erg goed te horen. Idd om de 10 minuten soms wel 48 uur achter elkaar. We vroegen ons al af of niemand anders dit dan stoort of op zn minst nieuwsgierig is wat het geluid is.

Dus toch meer mensen merken het!
    Ik woon tussen de apotheek en zeewijksingel en loop daar ook regelmatig, daar is het inderdaad zeer goed te horen!
    Omdat de wind vannacht van de zelfde richting als het geluid leek te komen heeft het hier thuis ons wel gestoord, het was echt vrij hard..

Op moment van typen hoor ik het nog steeds, elke keer netjes iets na de 6e minuut.
  • mylkiv

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mylkiv heeft ontvangen van andere leden.

Nieuwkomer
    2 Reacties

15 februari 2016, 14:04

Ja wij horen dit ook! Wij wonen ook daar in de buurt.. Precies deze tonen, om de 10 minuten! Gaat ook 's nachts door, lijkt uit het noorden te komen, Wat kan het zijn?
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 14:14

mylkiv schreef:

Ja wij horen dit ook! Wij wonen ook daar in de buurt.. Precies deze tonen, om de 10 minuten! Gaat ook 's nachts door, lijkt uit het noorden te komen, Wat kan het zijn?

Lijkt inderdaad ongeveer uit het noorden te komen! Ik ga vandaag zeker nog eens lopen om nog eens beter te kunnen kijken of het in de buurt is, of het toch van verder komt... Is het misschien niet zoiets als een rare vogelverschrikker? Laatst eens gelezen dat er soorten apparaten zijn die naast knallen ook andere hoorbare tonen kunnen produceren om vogels te verjagen..
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 14:38

Het lijkt nu even gestopt te zijn, heb het al een half uur niet meer gehoord..
  • OZbas

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten OZbas heeft ontvangen van andere leden.

Nieuwkomer
    1 Reacties

15 februari 2016, 16:30

Rin schreef:

Het lijkt nu even gestopt te zijn, heb het al een half uur niet meer gehoord..

Hoi Rin,
    Zou je me kunnen bellen over het geluid? Ik zou er graag wat meer over weten.
    Vriendelijke groet,
    Bas, redacteur Omroep Zeeland

Telefoonnummer verwijderd door moderator.
  • Mar1110

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 17:06

Ook ik hoor het op dit moment niet. Maar begint vast wel weer. Ik bel naar omroep zeeland als we het horen en ik zal het dan even hier melden. Kunnen we even koppen bij elkaar steken.
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 17:16

Mar1110 schreef:

Ook ik hoor het op dit moment niet. Maar begint vast wel weer. Ik bel naar omroep zeeland als we het horen en ik zal het dan even hier melden. Kunnen we even koppen bij elkaar steken.

Ik zal dan ook even OmroepZeeland bellen, en het ook hier melden! Zal ook de tijd van het geluid er bij proberen te zetten, zodat iedereen precies weet op welk moment het weer opnieuw moet klinken :)

Ik houd het in de gaten!
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 17:47

Misschien kunnen we beter achterhalen waar het vandaan komt als we op de kaart kunnen zien waar mensen het wel, en waar niet horen! Daarvoor heb ik een kaart aangemaakt:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zzuGCnRAUaIo.k2_BQj7Tr5dA&usp=sharing

Je kunt zelf een pin toevoegen in elk van de lijsten, een voor als je het wel, en een voor als je het niet hebt gehoord. Klik op het bolletje boven aan de pagina naast het handje, en je kunt de aangemaakte pin een naam geven, en verslepen :)

Misschien leuk in te vullen voor mensen die het nooit gehoord hebben, en voor als het geluid straks weer terugkomt voor mensen die het wel horen!
  • arrow

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten arrow heeft ontvangen van andere leden.

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 19:03

Wij horen het ook al twee weken, hebben afgelopen zondag de politie gebeld. Deze kwam pols hoogte nemen en
    konden het geluid ook horen. Zouden het uitzoeken, maar konden niets garanderen, gaven ook het advies om de gemeente te bellen.
    Vanmiddag kwamen ze van de gemeente langs rond 14;00 uur, helaas was het geluid plots opgehouden .
    Als het mee zit zouden we nog te horen krijgen wat het geluid was en waar het vandaan kwam.
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 19:11

arrow schreef:

Wij horen het ook al twee weken, hebben afgelopen zondag de politie gebeld. Deze kwam pols hoogte nemen en
    konden het geluid ook horen. Zouden het uitzoeken, maar konden niets garanderen, gaven ook het advies om de gemeente te bellen.
    Vanmiddag kwamen ze van de gemeente langs rond 14;00 uur, helaas was het geluid plots opgehouden .
    Als het mee zit zouden we nog te horen krijgen wat het geluid was en waar het vandaan kwam.

Dat is jammer dat het net te laat was, het stopte vandaag inderdaad rond een uur of 14:00.
    Ik heb het zelf maar een paar dagen bewust meegekregen, maar het is dus inderdaad wel een week of 2 al te horen.. Je kunt misschien nog een marker op de kaart plaatsen waar je het (ongeveer) hoort, dan kunnen we misschien beter zien waar het vandaan komt:

Als je nog meekrijgt wat het was, houd ons alsjeblieft up to date! :)
  • mylkiv

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mylkiv heeft ontvangen van andere leden.

Nieuwkomer
    2 Reacties

15 februari 2016, 19:38

Rin schreef:

Misschien kunnen we beter achterhalen waar het vandaan komt als we op de kaart kunnen zien waar mensen het wel, en waar niet horen! Daarvoor heb ik een kaart aangemaakt:

Je kunt zelf een pin toevoegen in elk van de lijsten, een voor als je het wel, en een voor als je het niet hebt gehoord. Klik op het bolletje boven aan de pagina naast het handje, en je kunt de aangemaakte pin een naam geven, en verslepen :)

Misschien leuk in te vullen voor mensen die het nooit gehoord hebben, en voor als het geluid straks weer terugkomt voor mensen die het wel horen!

Goed werk Rin, bedankt, dit is heel slim en handig!
  • Mar1110

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 20:38

En we zijn weer in de lucht......
  • Mar1110

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 20:38

Netjes om 20.36 en tien minuten geleden ook.
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 20:42

Geluid is weer terug! Om 20:36:25, en om 20:46:25 weer.! ( weer elke keer op de 6e minuut en 25 seconden!)

Ik wilde meteen Omroep Zeeland bellen maar het nummer is weggehaald door de moderator, en ik heb het nummer niet meer in mijn oude huistelefoon staan :(
  • Jos

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jos heeft ontvangen van andere leden.

2348 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

15 februari 2016, 20:48

Rin schreef:

Geluid is weer terug! Om 20:36:25, en om 20:46:25 weer.! ( weer elke keer op de 6e minuut en 25 seconden!)

Ik wilde meteen Omroep Zeeland bellen maar het nummer is weggehaald door de moderator, en ik heb het nummer niet meer in mijn oude huistelefoon staan :(

Onderaan de site van Omroep Zeeland is via contact een telefoonnummer te vinden (al is centrale wellicht 's avonds niet meer te bereiken)
  • Mar1110

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 20:58

Omroep zeeland komt het geluid opnemen zometeen.
  • arrow

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 21:12

Hopelijk word het opgelost wij worden er zo zachtjes aan gek van. Wil wel weer eens slapen....hopelijk gaat omroep zeeland er achter aan want de politie kon ook niks doen. Morgen de gemeente bellen dat het terug is
  • Jos

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jos heeft ontvangen van andere leden.

2348 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Internet Expert

Internet Expert

Computer Expert

Computer Expert

TV Expert

TV Expert

E-mail Expert

E-mail Expert

WiFi Expert

WiFi Expert

15 februari 2016, 21:19

arrow schreef:

Hopelijk word het opgelost wij worden er zo zachtjes aan gek van. Wil wel weer eens slapen....hopelijk gaat omroep zeeland er achter aan want de politie kon ook niks doen. Morgen de gemeente bellen dat het terug is

Je zou hier nog een melding kunnen doen, al gaan die het vannacht vast ook niet oplossen:
    http://www.zeeland.nl/milieu/milieuklachten
  • Mar1110

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 21:37

Ik zal ook een melding doen bij milieuklachten...
  • arrow

Beginner
    11 Reacties

15 februari 2016, 21:41

Geluisoverlast heeft toch niets met milieu te maken?
  • Rin Auteur

Beginner
    21 Reacties

15 februari 2016, 21:41

Net tijdens het lopen Omroep Zeeland ontmoet, en hebben het geluid kunnen opnemen en wat kunnen praten!
    Van wat we net hebben gehoord leek het van het straatblok Van Steveninckstraat/Cornelis van Perestraat te komen.
    Nog steeds geen idee wat het is...

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeelding (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)